Tämä on kurlutellut ajon jälkeen ilmakuplia jo vuodesta 16 kun tän ostin. Kokoajan on paisari ollut korkin alta märkä ja nyt muualtakin halki. Syylärin päätyn anturin tulppa on myös vuotanut aina vähän ja lämmityslaitteen hana sen tosin korvasin putkella jo talvella kun mureni pihaan.
vesipumppukin tihkuu kannen tiivisteestä... olishan noita pikkuvikoja korjattavaksi muttei vaikuta vetäviin pyöriin mitenkään niin ei huolta. Kaikista noista tihkuamisista varmasti vetää ilmaa jossain kohtaa järjestelmään.
Jäähtyis ny ni pääsis vaihtaan paisaria. Sunnuntaina viimeistään on vaihdettava.
Sylinterikannessa voi näillä keleillä nousta lämpötilat yli +100°C, vaikka kaikki olisi kunnossa ja toimivaa. Järjestelmän paine ja veteen lisätty jäähdytysneste mahdollistavat tuon lämpötilan kiehumatta. Muistaakseni yksinään jäähdytysneste nostaa kiehumispisteen jonnekkin +104°C tienoille. Yksinään järjestelmän paine (1.5Bar korkki) nostaa veden kiehumispisteen noin 127°C lukemaan.
Nyt jos sinulla on paisari halki, ei järjestelmä pidä painetta, jolloin neste alkaa helpommin kiehumaan (ja laajeneekin herkemmin). Senhän ei tarvitse porista kuin papukattila, vaan pieni kuplinta jossain kohti jäähdytysjärjestelmää riittää siihen, että paisarissa tuo näkyy.
Tuo vesipumpun ja kannen välinen tiiviste on semmonen, mistä itsellä ajoi ilmaa järjestelmään.