Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14970 : 11.07.2021, 21:33:39 »
Mitä kaikkea pitää ottaa irti tai mihin laittaa tunkkia alle kun ottaa reaktiotankoa pois seitensatasesta?

Ei se minusta vaadi kuin päästelee pultit irti ja ottaa tangon pois, takapää voi olla hieman pännissä korvakossaan. Taisin tosin viimeks irrottaa alatukivarren kanssa.

Keulanhan saa kätevimmin ilmaan apurungon alta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14971 : 11.07.2021, 23:51:26 »
Eihän se takaisku vaikuta tuohon että raju imuvuotohan se on jos tehostin hajoaa. Takaisku vaan estää ahdetussa ahtopaineen pääsyn kalvolle...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14972 : 12.07.2021, 00:33:38 »
Mistä löytyy nykyään K-Jet:n painepumppua? (B21E -75) Motonet tarjoaa vain sähköruiskun pumppua.
Käviskö joku Bilteman pumppu, esim tämä? Speksejä noissa ei näkyvillä, että jaksaako työntää sen 5bar.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6660
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14973 : 12.07.2021, 07:29:24 »
52-250 ainakin luvataan 8 bar ja 270 l/h.

POLTTOAINEPUMPPU
52-250
Huomautus:12 Volt
Huomautus:lisätarvikkeet 52-250
Paine:8 bar
Suurin kapasiteetti:270 l/h

Hae rekisterinumerohaulla jos mahdollista niin saat lukemia näkyviin.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 556
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14974 : 12.07.2021, 08:03:21 »
Mistä löytyy nykyään K-Jet:n painepumppua? (B21E -75) Motonet tarjoaa vain sähköruiskun pumppua.
Käviskö joku Bilteman pumppu, esim tämä? Speksejä noissa ei näkyvillä, että jaksaako työntää sen 5bar.
Motonet 28-1386.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14975 : 12.07.2021, 22:50:47 »
Mitähän nyt taas, kun tulee jouhia hanurista  https://photos.app.goo.gl/pPf2MwKJj8HzAmjQ9 ? Ja onko tuo mitenkään korjattavissa vai meneekö pönttö uusiksi? Ei se ulkoo pahalle näytä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14976 : 12.07.2021, 22:57:11 »
52-250 ainakin luvataan 8 bar ja 270 l/h.
Hae rekisterinumerohaulla jos mahdollista niin saat lukemia näkyviin.
Motonet 28-1386.

Kiitokset näistä!  O0
Rekkarihaku ei toimi enää tähän yksilöön.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14977 : 12.07.2021, 23:11:17 »
Mitähän nyt taas, kun tulee jouhia hanurista  https://photos.app.goo.gl/pPf2MwKJj8HzAmjQ9 ? Ja onko tuo mitenkään korjattavissa vai meneekö pönttö uusiksi? Ei se ulkoo pahalle näytä.
Tässä googlailtuani näyttäisi pöntön vaihdolle. Nyt on kuitenkin 250km kotipihaan matkaa, joten rupeenko mä kiskomaan tota häntää tuolta ulos vai annanko olla? Lähinnä että tukkiiko toi ittensä miten helposti?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14978 : 14.07.2021, 21:38:37 »
Tänään huomasin että pakoputken loppupäässä oleva jousto liitos on vetämässä viimeisiä. Heiluu jo jonkin verran ja on vähäsen repeytynyt. Meneekö tuo rälläkkä ja hitsaus hommiks jos sen meinaa vaihtaa. Katsastus kohta edessä. Ei tuntuisi vuotavan vielä. Kunhan se ei sieltä pääse tippumaan kokonaan pois. Ja autona siis mk1 v70

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 556
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14979 : 15.07.2021, 04:53:16 »
Ei se minusta vaadi kuin päästelee pultit irti ja ottaa tangon pois, takapää voi olla hieman pännissä korvakossaan. Taisin tosin viimeks irrottaa alatukivarren kanssa.

Keulanhan saa kätevimmin ilmaan apurungon alta.
Miksi pitäisi nostaa apurungosta, onko sille joku syy? Paljonko vaatii voimaa siirtää ripustuksia työtää takaa eteen? Tietää varustautua oikealla työkalulla. Videolta yritin katsella, tietysti just se kohta puuttui.  :facepalm:

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14980 : 15.07.2021, 12:44:26 »
Miksi pitäisi nostaa apurungosta, onko sille joku syy? Paljonko vaatii voimaa siirtää ripustuksia työtää takaa eteen? Tietää varustautua oikealla työkalulla. Videolta yritin katsella, tietysti just se kohta puuttui.  :facepalm:

Se nyt vain nousee kätevimmin siitä koko keula, ja sitten voi kasata pukit pitkittäisten runkokoteloiden alle, niin seisoo tukevasti. Ite oon käyttäny paria päällekkäistä peltivannetta (2" kokoerolla istuvat päällekäin hyvästi) ja lankkua välissä. Toki myös etummaisia tunkinkorvakoita voi käyttää.

Ei kai sen reaktiotangon irrotukseen paljon voimaa tarvitse, kunhan kitkauttaa takapään alas korvakostaan ja vetää tukivarresta irti?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 556
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14981 : 15.07.2021, 13:45:26 »
Se nyt vain nousee kätevimmin siitä koko keula, ja sitten voi kasata pukit pitkittäisten runkokoteloiden alle, niin seisoo tukevasti. Ite oon käyttäny paria päällekkäistä peltivannetta (2" kokoerolla istuvat päällekäin hyvästi) ja lankkua välissä. Toki myös etummaisia tunkinkorvakoita voi käyttää.

Ei kai sen reaktiotangon irrotukseen paljon voimaa tarvitse, kunhan kitkauttaa takapään alas korvakostaan ja vetää tukivarresta irti?
Ok, työ ei ole kovin tutttu ja kaveria tuskin siihen saan avuksi. Pitää aikanaan katsella, pukkasi muita murheita.. 

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14982 : 15.07.2021, 13:57:55 »
Ok, työ ei ole kovin tutttu ja kaveria tuskin siihen saan avuksi. Pitää aikanaan katsella, pukkasi muita murheita..

Jos kovin tuntuu vastustavan, ei ole enää iso homma irrottaa alatukivartta apurungosta. Tai pultata alapalloa irti joustintuesta, vakaajan pystytankoa tukivarresta, ja tiputtaa koko laitos lattialle...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14983 : 15.07.2021, 14:03:31 »
Olen minä sen aina saanut irti ja takaisinkin purkamatta enempää.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14984 : 15.07.2021, 18:41:02 »
Murheita ja kysymyksiä riittää. Edelleen autona mk1 v70. Huomasin imuroidessa että kuskin ja apparin jalkatilat aika kosteat. Purin mattoja sen verran että näki niiden alle. Sieltä löytyi lisää kosteutta sekä mattojen alla olevat vaahtomuovit vai mitä ikinä onkaan niin olivat aivan läpi märät. Neste on väritöntä eikä haise oikeastaan ollenkaan, maistuu makealle. Olisiko ehdotuksia mistä vuotaa ja mitä vuotaa?

 

Samppasport  Futurez