Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3813964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15030 : 25.07.2021, 22:33:36 »
Volvoihin myydään paisarin korkkia 1.5 bar sama malli käy moneen eri malliin, pakattu professional parts tai sweparts pussiin. Mutta miten se voi ylipäätään toimia kun aukeaminen perustuu korkin sisäosan liikkeeseen ja korkin sisäpuoli on paisunta säiliössä kosketuksissa vain siellä olevaan ilmaan. Ja ilmahan painuu kasaan. Niin miten se korkki voi toimia.

Eiköhän siellä joka tapauksessa ole sama paine.

Eihän turbojenkaan pitäisi ahtaa mitään, kun ilma vaan painuu kasaan...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Heavy Metal Hamster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15031 : 26.07.2021, 19:51:04 »
Voiko sähköistä kaasuläppää (2.5T) kääntää sormilla? Ei liiku ainakaan kevyellä painalluksella. Uskaltaako painaa kovempaa? Läppä on kokonaan irti pöydällä ja johto irti.
V70 2.5T '07

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10048
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15032 : 26.07.2021, 20:09:34 »
Voiko sähköistä kaasuläppää (2.5T) kääntää sormilla? Ei liiku ainakaan kevyellä painalluksella. Uskaltaako painaa kovempaa? Läppä on kokonaan irti pöydällä ja johto irti.

Joskus putsasin omasta tuon kaasuläpän, niin silloin en uskaltanut sitä käännellä. Nyt keväällä vaihdoin sen uuteen, niin vanhaa uskalsi runnoa. Kääntyy ihan sormin. Palautuu jousella takaisin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Heavy Metal Hamster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15033 : 26.07.2021, 21:23:09 »
Joskus putsasin omasta tuon kaasuläpän, niin silloin en uskaltanut sitä käännellä. Nyt keväällä vaihdoin sen uuteen, niin vanhaa uskalsi runnoa. Kääntyy ihan sormin. Palautuu jousella takaisin.

OK!
V70 2.5T '07

Poissa M_N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15034 : 28.07.2021, 21:10:26 »
Olisiko Imatran seudulta ketään kenellä olisi vida ym pätevä vikakoodin lukija ja joka olisi  halukas lukemaan vikakoodit V70N Volvosta?
Ajonesto päällä eikä lähde käyntiin.
Korvausta vastaan luonnollisesti.

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15035 : 30.07.2021, 19:51:22 »
Osaako kukaan sanoa mitkä jarruputket sopii vm98 v70. Oikealle taakse pitäs vaihtaa mutta motonet ei myy suoraan oikeita. Joten minkäpituset ja millä nipoilla jos meinaa ostaa valmiit yleismallit

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15036 : 31.07.2021, 11:07:48 »
Sellainen tuli mieleen nyt kun on ensimmäinen diesel-koneinen auto alla, että huomaako sen jostain milloin tehdään sitä hiukaspolttoa? Ajotietokoneen näyttämästä hetkellisestä kulutuksesta tasakaasulla ajettaessa tms?
Ainakin noissa vähän vanhemmissa näkee siitä että hetkellinen kulutus moottorijarrutuksessa ei mene nollaan.

Ei se tietysti välittömästi nollaan mene koskaan, mutta polton aikana se jää keikkumaan yli litran kulutukseen. Automaatin kanssa tuota ei tietysti näe kuin vasta maantienopeudessa, kaupunkiliikenteessä se ei täyttä moottorijarrutusta tee.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10048
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15037 : 31.07.2021, 13:39:45 »
Ainakin noissa vähän vanhemmissa näkee siitä että hetkellinen kulutus moottorijarrutuksessa ei mene nollaan.

Ei se tietysti välittömästi nollaan mene koskaan, mutta polton aikana se jää keikkumaan yli litran kulutukseen. Automaatin kanssa tuota ei tietysti näe kuin vasta maantienopeudessa, kaupunkiliikenteessä se ei täyttä moottorijarrutusta tee.

-15 D4 6-vaihteinen jarruttaa moottorilla hyvinkin yli 30km/h nopeudessa (hetkellinen kulutus 0,0). Kolmessakympissä menee turbiini lukkoon.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15038 : 31.07.2021, 16:32:31 »
Ainakin noissa vähän vanhemmissa näkee siitä että hetkellinen kulutus moottorijarrutuksessa ei mene nollaan.

Ei se tietysti välittömästi nollaan mene koskaan, mutta polton aikana se jää keikkumaan yli litran kulutukseen. Automaatin kanssa tuota ei tietysti näe kuin vasta maantienopeudessa, kaupunkiliikenteessä se ei täyttä moottorijarrutusta tee.

OK, täytyy seurailla. Mutta kuinka usein se tehdään? Ajotyyli vaikuttaa varmaa, joo, mutta onko esim kerran tai pari tankillisen aikana?
V70 2,5T -04 a.k.a "Smurffi"
Ex: XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"

[IMG=https://www.spritmonitor.de/en/detail/1619518.html]

Poissa nottingham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15039 : 01.08.2021, 14:33:22 »
Onko 185hv D5 ja 126hv 2.4D mitään rakenteellista eroa, eli moottorikoodeilla D5244T4 ja D5244T7? Softapajat ilmoittavat 185 mallin softatun tehon järkiään isommaksi kuin 126hp, pl. BSR Stage 2:set ovat yhtä kovat.

E: http://www.australiancar.reviews/Volvo_VED5_Engine_Gen2.php

Ilmeisesti pelkästään softassa ero.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2021, 14:49:35 kirjoittanut nottingham »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6658
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15040 : 01.08.2021, 17:35:06 »
Osaako kukaan sanoa mitkä jarruputket sopii vm98 v70. Oikealle taakse pitäs vaihtaa mutta motonet ei myy suoraan oikeita. Joten minkäpituset ja millä nipoilla jos meinaa ostaa valmiit yleismallit
Mittaa se vanha, löytyyhän se oikea sitten helposti kun näkyy pituuseroa olevan 30cm.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7099
  • Kaikkee sitä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15041 : 01.08.2021, 22:28:14 »
OK, täytyy seurailla. Mutta kuinka usein se tehdään? Ajotyyli vaikuttaa varmaa, joo, mutta onko esim kerran tai pari tankillisen aikana?

Noin kerran tankillisessa (500-1000 km välein), riippuu tietty ajotyylistä.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Nahkisfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15042 : 01.08.2021, 22:36:55 »
Jarrut saatiin kasaan, eilen reissun jälkeen huomasin että liikennevaloihin pysähtyessä auto alkaa tärisemään aika paljon. Joka nurkkaan vaihdettu uudet levyt ja palat (alkuperäiset) tuntuu vähän samalta kuin manuaalilla yrittäisi pysähtyä isolla vaihteella ilman kytkintä. Kyseessä siis automaatti. Isommissa nopeuksissa ei Jarrut eikä muutkaan täristä. Tärinä tulee siis pelkästään melkeen ryömintä nopeudella, jarru vähän kytkettynä

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15043 : 01.08.2021, 23:07:36 »
Noin kerran tankillisessa (500-1000 km välein), riippuu tietty ajotyylistä.

OK, kiitos tiedosta. Aika kevyellä kaasujalalla on ajeltu,sekalaisessa ajossa tankillisen keskikulutus on pyörinyt jossain 7-7,3 litran haarukassa ekat 6 tkm.
V70 2,5T -04 a.k.a "Smurffi"
Ex: XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"

[IMG=https://www.spritmonitor.de/en/detail/1619518.html]

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15044 : 03.08.2021, 22:36:34 »
Jarrut saatiin kasaan, eilen reissun jälkeen huomasin että liikennevaloihin pysähtyessä auto alkaa tärisemään aika paljon. Joka nurkkaan vaihdettu uudet levyt ja palat (alkuperäiset) tuntuu vähän samalta kuin manuaalilla yrittäisi pysähtyä isolla vaihteella ilman kytkintä. Kyseessä siis automaatti. Isommissa nopeuksissa ei Jarrut eikä muutkaan täristä. Tärinä tulee siis pelkästään melkeen ryömintä nopeudella, jarru vähän kytkettynä
Samalla herkistelit männät ja katoit liu'ut kuntoon, jotta ne männät palautuu kunnolla uusilla paloilla?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo