Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3808947 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1395 : 11.04.2012, 21:02:12 »
240 B200K kone rykii kun kaasun laittaa nopeasti pohjaan, vähän hitaemmin niin iloisesti kiertää. Täys kiihdytyksessä tuntuu erityisesti kakkos vaihteella toi rykiminen, rykii keskikieroksilla jonkun sekunnin kaks ja taas alkaa normaalisti ottamaan kieroksia.

Tähän mennessä vaihdettu, sytytystulpat,virranjakajan kansi, pyörijä, bensapumppu ja suodatin. Sytkäjohdot tarkistin, ajettelin silti hakea huomenna uudet.

Imusarjan-kaasuttimen välinen tiiviste vihelti (vuoti) syksynä, kiristin sitä niin lopetti viheltäminen. Luulen että on alkanut taas vuotaa. Onko tolla vaikutusta tähän vikaan?
Ilmeisti tiivistettä saa siihen ainoastaan sinisen tiskiltä. Osaako kukaan sanoa hintaa moiselle? :)
« Viimeksi muokattu: 11.04.2012, 21:03:56 kirjoittanut Panssarivaunu »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1396 : 11.04.2012, 21:32:31 »
tuo vuotava kaasuttimen/imusarjan tiiviste saattaisi tosiaan aiheuttaa tuota nykimistä...242:sesta hajos kaasuttimen ja imusarjan välistä se paperinen tiiviste niin ei sekään toiminut kunnolla...

edit: kenelläkään tietoa että minkä kokoiset ovat tuollaisen 460 B20F moottorin vakiosuuttimet ? ???
« Viimeksi muokattu: 12.04.2012, 19:29:02 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1397 : 12.04.2012, 20:10:31 »
Onko mitenkään mahdollista saada lankun perään aavistus camberia? En tiedä tuliko oikeaan paikkaan mutta, ajattelin kysyä täällä enkä kehtaa topicia aiheesta tehdä.

Kyseessä siis matala vanha volvo, leveillä vanteilla ja parista millistä kiinni että kumi ottaa kaareen jos useita ihmisiä kyydissä, jonka voisi korjata pienellä camberilla.

Akseliputkia murikan päästä taivuttamalla. Eli melkein sanoisin, että käytännössä ei.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1398 : 12.04.2012, 20:18:09 »
Onko mitenkään mahdollista saada lankun perään aavistus camberia? En tiedä tuliko oikeaan paikkaan mutta, ajattelin kysyä täällä enkä kehtaa topicia aiheesta tehdä.

Kyseessä siis matala vanha volvo, leveillä vanteilla ja parista millistä kiinni että kumi ottaa kaareen jos useita ihmisiä kyydissä, jonka voisi korjata pienellä camberilla.

Akseliputkia murikan päästä taivuttamalla. Eli melkein sanoisin, että käytännössä ei.

voihan sen tehdä jos hommaa samalla vetarit joissa poorit on pallon malliset. rälläköi akseliputkeen viiltoja jotka hitsaa umpeen, mites tuo oli toteutettu croup A 242 ?

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1399 : 12.04.2012, 21:54:23 »
Camberia joskus saatu lisättyä hitsaamalla kuumaksi olikos se yläpuolelta poikittain akseliputkea sellaisia 'saumarantuja'. Näin siis jokkismiehet teki! Kovalla virralla nii taipuu ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1400 : 12.04.2012, 21:56:04 »
Joo ja varmaan on akseli pitkäikäinen kun vähän veetään vetari vinoon  :idiot2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1401 : 14.04.2012, 00:17:38 »
Solex Cisakissa kun on 2 kurkkua, niin pitääkö toisen vasta avauta kun kaasua avataan enenmän? Aluksi ihmettelin kun ei toinen auennut ollenkaan, oli jymähtänyt paikalleen.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1402 : 14.04.2012, 15:21:15 »
Solex Cisakissa kun on 2 kurkkua, niin pitääkö toisen vasta avauta kun kaasua avataan enenmän? Aluksi ihmettelin kun ei toinen auennut ollenkaan, oli jymähtänyt paikalleen.

Pitää.

Poissa Putrus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1403 : 15.04.2012, 17:09:56 »
Vaihdatin kakkosautooni uudet takaiskarit ja niiden suojakumit kolme kuukautta sitten. Nyt renkaita vaihtaessani huomasin, että kumpikin suojakumi on ratkennut >:( Onko tuosta haittaa, vai pitäisikö viedä takaisin? Kun auto on normaaliasennossa, ei se rakokaan suojakumissa ole auki, mutta tunkilla nostettaessa huomasin että rikkihän se on.

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1404 : 17.04.2012, 14:14:43 »
Eipä hirveest haittaa mutta kuuluu takuun piiriin, kai ne kumit pitää vähän kauemmin kestää.

Vaihdoin turbo dieseliin suutinputket, onko paljon haittaa jos jättää ne niputtajat pois?

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1405 : 17.04.2012, 20:34:04 »
kattelin kalmistoon jarruosia ja mihin noi kitinän vaimennuslevyty tulee? ja onko ne pakolliset?

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1406 : 17.04.2012, 20:40:54 »
jarrupalan ja jarrusylinterin väliin, vanhat kitinälevyt toimii anopille ja tyttöystäviin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1407 : 17.04.2012, 23:47:50 »
Eipä hirveest haittaa mutta kuuluu takuun piiriin, kai ne kumit pitää vähän kauemmin kestää.

Vaihdoin turbo dieseliin suutinputket, onko paljon haittaa jos jättää ne niputtajat pois?
Ne niputuspalat on ihan syytä olla, ne putket tärisee aivan hillittömästi jos ne puuttuu, ja murtuvat kiristysmutterien juuresta ennen pitkää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa _Jannu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1408 : 18.04.2012, 22:24:21 »
En tiedä onko nyt oikeessa paikassa mutta koitetaas!
Elikkäs mulla on s80 t6:sessa toi Ipd turbo control valve ja aloin pähkäilemään tänään että mikäs on siinä mötikässä oleva punainen nappi? koska ohjeissa ei lue napista mitään.
-s80 t6 executive
-760 2.3 turbo

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1409 : 18.04.2012, 23:00:17 »
940 -97 lambdan johdon liitin, nimeltään malliltaan mikä? Jonkin sortin Bosch EV1 se on ja nelinapainen muttaaa..?

Kellään rikkinäistä lambdaa jouten?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Elekma