Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3793788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1860 : 13.08.2012, 07:30:21 »
Onko kukaan ikinä säätänyt 940 repsikan penkin korkeutta? Ohjekirja kertoo vain että säädettävissä on ja työkaluja tarvitaan - no ihan kiva mutta mihin minä niitä työkaluja rupean kohdistamaan ja otanko vasaran vai ruuvimeisselin?
Ota se penkki irti autosta niin käy helpoiten. Sitten näät joka kulmassa pultin, olikohan 12mm tai 13mm kannalla. Pultit irti niin saat kipattua penkkiä ja pultit sitten takasin.
Sille penkille on muistaakseni etu ja takareunassa kaksi mahdollista korkeutta. Pultit vaan eri reikiin, sen tajuaa heti kun sen vaan pääsee näkemään.

Kyllä ne pultit varmaan räpyää auki penkin paikallaanollessakin, oon vaan ite suosista nykässyt sen irti niin ei tarvii kirota. Niin paljoa ainakaan...

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1861 : 13.08.2012, 12:01:45 »
Tulipa vain mieleen, että mitäs jos vaihdan tuohon 2.4d ecun D5:stä eli 130hv -> 163hv (V70 2.4d 2005)? Onnistuuko vain ecun vaihdolla ilman että tarvii muuta tehdä? Näkyy noita bokseja olevan ebayssä satasen kieppeillä kummiskin ihan sopivasti..

Edit: Tiedetään, ohjelmoinnilla molemmista samat tehot, mutta tämä tulisi edullisesti ja olisipa toinen ecu sitten, myyntiin, varaosiksi tai muuhun käyttöön.. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1862 : 13.08.2012, 14:33:14 »
Terveisiä tienposkesta, käykääs pikahuolto katsomassa mun showroomin viimeinen sivu, en jaksa tähän sitä nyt kirjoittaa kun puhelimella olen.

Linkki allekirjoituksessa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1863 : 13.08.2012, 17:57:23 »
Tulipa vain mieleen, että mitäs jos vaihdan tuohon 2.4d ecun D5:stä eli 130hv -> 163hv (V70 2.4d 2005)? Onnistuuko vain ecun vaihdolla ilman että tarvii muuta tehdä? Näkyy noita bokseja olevan ebayssä satasen kieppeillä kummiskin ihan sopivasti..

Edit: Tiedetään, ohjelmoinnilla molemmista samat tehot, mutta tämä tulisi edullisesti ja olisipa toinen ecu sitten, myyntiin, varaosiksi tai muuhun käyttöön.. :)

Osa käynnistyksen-estoa sijaitsee moottoriohjaimen ohjelmistossa, moottori ei käynnisty "väärällä" boxilla/eri auton softalla.
Eli vaatii joka tapauksessa ohjelmointia tavalla tai toisella

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1864 : 13.08.2012, 18:59:53 »
Osa käynnistyksen-estoa sijaitsee moottoriohjaimen ohjelmistossa, moottori ei käynnisty "väärällä" boxilla/eri auton softalla.
Eli vaatii joka tapauksessa ohjelmointia tavalla tai toisella

Kiitos tiedosta. Onkohan tietoa mitä tämä ohjelmointi sitten maksaa volvolla, siten että ajonestot ym. alkaa toimia. Jos se on luokkaa 50€ niin vielä kannattaa, mutta 200€ ohjelmointi on sitten jo turha..
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1865 : 13.08.2012, 19:02:29 »
Mitenkäs lohkon maalaaminen, mitä maalia porukka käyttänyt ja miten maalattu?
Tarvis saaha lohko kirkkaan keltaseks ja mahollisimman hyvällä maalilla tietty, ettei heti joudu uusiksi maalaileen.
Volvo 242 -84

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1866 : 13.08.2012, 19:04:15 »
Miranolilla mä aikoinaan lohkon maalasin. Ja pysyi kun vaan oli puhdas.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1867 : 13.08.2012, 20:32:23 »
Kiitos tiedosta. Onkohan tietoa mitä tämä ohjelmointi sitten maksaa volvolla, siten että ajonestot ym. alkaa toimia. Jos se on luokkaa 50€ niin vielä kannattaa, mutta 200€ ohjelmointi on sitten jo turha..

Volvolla ei pysty ohjelmoimaan softaa toisen ECM softan päälle.

(Muistaisin, että käytetyn yksikön asennus kuitenkin onnistuu,  mikäli:
Se auto, jossa se käytetty yksikkö on alkuperäisenä ja vielä kiinni, menee myös piuhan päähän ja yksikköön ajetaan ns. tyhjennys ohjelmisto,  sitten yksikön saa siirrettyä toiseen autoon ja ohjelmoitua, mutta silloin siihen D5:n yksikköön menisi alkuperäinen 2,4D ohjelmisto, jolloin hyöty oli tasan 0)

Eli, käytännössä:  Ei onnistu, ei ainakaan alle 200 eurolla.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1868 : 13.08.2012, 20:55:26 »
Volvolla ei pysty ohjelmoimaan softaa toisen ECM softan päälle.

(Muistaisin, että käytetyn yksikön asennus kuitenkin onnistuu,  mikäli:
Se auto, jossa se käytetty yksikkö on alkuperäisenä ja vielä kiinni, menee myös piuhan päähän ja yksikköön ajetaan ns. tyhjennys ohjelmisto,  sitten yksikön saa siirrettyä toiseen autoon ja ohjelmoitua, mutta silloin siihen D5:n yksikköön menisi alkuperäinen 2,4D ohjelmisto, jolloin hyöty oli tasan 0)

Eli, käytännössä:  Ei onnistu, ei ainakaan alle 200 eurolla.

Tämä selventi paljon. Pitäähän sitä kysyä kun ei tiedä, kiitos asiallisesta ja kattavasta vastauksesta. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1869 : 14.08.2012, 11:55:53 »
Mitenkäs nuo b200 ja b230 lohkot eroaa toisistaan. Ainakin päällepäin hyvin pitkälti saman näköisiä.
(siis saako 200->230 esim kampiakselin ja kankien vaihdolla)

Ja entäs B200E ja B230FT kannet.

Kysyn koska jäi tuo B200E tohon ylimääräseksi kun vaihdettiin tuo B230FT volleen paikoilleen.

Niin nakkaanko tuon vanhan koneen romuttamolle, vai alanko talven aikana rakenteleen siitä konetta.
Volvo 240 GL -87 b230ft

hevonen

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1870 : 14.08.2012, 12:07:09 »
Mitenkäs nuo b200 ja b230 lohkot eroaa toisistaan. Ainakin päällepäin hyvin pitkälti saman näköisiä.
(siis saako 200->230 esim kampiakselin ja kankien vaihdolla)
Ei ihan pienellä vaivalla kun ero on tehty porauksella.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1871 : 14.08.2012, 12:12:24 »
Elikkäs tuli haettua foorumilaiselta 760 volvo, jossa on sähköikunat. Ajatuksena olisi laittaa sähköikkunat uohon 240, jossa on veivit. Kytkennät kyllä hoituvat Mropin ohjeiden takia varmaan hyvin, mutta entäpäs tuon mekanismin sopivuus? Mahtaako sopia heittämällä paikalleen.


Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1872 : 14.08.2012, 12:13:59 »
Ei ihan pienellä vaivalla kun ero on tehty porauksella.


Niinpä tietysti.

Ja tuota vanhaa kanttakaan tuskin pystyn mitenkän hyödyntämään!?
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1873 : 14.08.2012, 18:35:25 »

Niinpä tietysti.

Ja tuota vanhaa kanttakaan tuskin pystyn mitenkän hyödyntämään!?
Kansi on sama, pieniä eroja on kuitenkin mm.

-turbon kannessa on jotkin natrium (?) venttiilit, ei käytännön merkitystä missään
-B200E = kjetronic kannessa on suuttimien reiät, tulppaamalla pois vain jos muuta ruiskua käyttää

Ne B200E lohkot ei ole kovin kysyttyjä mutta jos ehjä on niin lahjoita vaikka ennemin kuin romuttamolle  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa demolition derby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • MTB-O rulez!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1874 : 14.08.2012, 19:06:22 »
Mistähän mahtais löytää ton moottorin tukikumin?? Ja mielellään max 60€..
Auto on V70N tdi -00

https://dl.dropbox.com/u/66954341/2012-08-13%2021.28.50.jpg

Voisko joku laittaa vaikka linkkiä. Kiitos!
Volvo V70N -00 TDI
Autoista tiedän vähän, Volvoista vielä vähemmän!

 

Elekma  Autoracing