Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3796744 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2700 : 05.02.2013, 18:12:25 »
Kyllä hytässä oli ihan kunnolla lämmin.n eli vika on jossain muualla?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2701 : 06.02.2013, 07:06:22 »
Dodi. Tutustuin tarkemmin tuoho moottorinlämpenemisjuttuun. Sisälle pukkaa lämpöä ihan normaalisti, se mittari ei vaan värähdäkkään. Auto oli yön yli roikassa mutta sekään ei aiheuttanu elon merkkejä(ku sillonhan neste ei pääse kiertään). Mikä on kuollu ja missä se on, tuo lämmitysjärjestelmä on mulle ihan vieras ???
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2702 : 06.02.2013, 09:33:54 »
Tuosta V70 lambda anturista sen verran, että voisko se vaan olla pelkästään kosketushäiriö tms. Kun itselläni tuo perinteisesti palaa aina, mutta nytten taas tuli eilen todistettua että merkkivalo sammui itsestään kesken ajon ja odottelen taas päivää jolloin se alkaa palamaan. Tuo ei ollut eka kerta kun itsekseen sammuu, aiemmin olen vikakoodin lukijalla sen kuitannut pois, toisinaan se sammuu sitten itsekseen.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2703 : 06.02.2013, 11:24:47 »
Käytä se anturi irti ja polta tohottajalla puhtaaksi jos näyttää karstaiselta. Älä hakkaa tai kaiva millää meisseleillä sieltä sisältä, pelkkä poltto riittää kun käyttää sen pään punaisena. Useampi liian rikkaalla käynyt ja karstoittunut lambda on alkanut pelaan noin.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2704 : 06.02.2013, 13:24:00 »
Käytä se anturi irti ja polta tohottajalla puhtaaksi jos näyttää karstaiselta. Älä hakkaa tai kaiva millää meisseleillä sieltä sisältä, pelkkä poltto riittää kun käyttää sen pään punaisena. Useampi liian rikkaalla käynyt ja karstoittunut lambda on alkanut pelaan noin.
Kiitos vinkistä, pittää kaveria häiritä tämän testin kohdalla.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2705 : 06.02.2013, 21:03:27 »
Onko järkevää kun olen vaihtamassa jarrutehostimen abs jarrullisesta absittomaan, ja absillisen tehostin on jonkin verran lyhyempi ainakin niin miten poljinvoimien kanssa? Vaihdan siksi koska tuli keulalle 16v kone ja imusarjalta lähtevä muoviputki ei mahdu vaan ottaa kiinni jarrunestesäiliöön. Niin ja onko m47 ja m46 laatikoissa eri kannakekumit?

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2706 : 06.02.2013, 22:48:18 »
Lainaus
Onko järkevää kun olen vaihtamassa jarrutehostimen abs jarrullisesta absittomaan, ja absillisen tehostin on jonkin verran lyhyempi ainakin niin miten poljinvoimien kanssa? Vaihdan siksi koska tuli keulalle 16v kone ja imusarjalta lähtevä muoviputki ei mahdu vaan ottaa kiinni jarrunestesäiliöön.

eikai abs kiinnostaa mikä tehostaja siinä majailee

Lainaus
Niin ja onko m47 ja m46 laatikoissa eri kannakekumit?
on

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2707 : 10.02.2013, 18:21:54 »
Löytyykö hyviä ideoita miten sais YKK-anturin irti 240 b230f? Johto katkes jo räplätessä ja jonkin verran anturin muoviakin lohjennu. Kohta joutuu laatikon tiputtaa pois että onnistuu, ja se ei tossa hangessa parkkiksella oikee tahdo onnistua.

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2708 : 10.02.2013, 21:04:25 »
Löytyykö hyviä ideoita miten sais YKK-anturin irti 240 b230f? Johto katkes jo räplätessä ja jonkin verran anturin muoviakin lohjennu. Kohta joutuu laatikon tiputtaa pois että onnistuu, ja se ei tossa hangessa parkkiksella oikee tahdo onnistua.

Vastaan itse itselleni nyt kun olen rauhoittunut. Suutuspäissäni sain tehtyä uuden sotasuunnitelman -> levy tai matto konehuoneen poikki ja siihen pötköttää että pääsee kunnolla käsiksi, otsalamppu ja pari fikkaria joka kohtaan. Sitten oikeelta ja vasemmalta ruuvarilla/taltalla pikkuhiljaa varovasti naputellen ja samalla pirusti crc:tä suihkien.
Luulis irtoovan ennen pitkää.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2709 : 10.02.2013, 21:16:23 »
Vastaan itse itselleni nyt kun olen rauhoittunut. Suutuspäissäni sain tehtyä uuden sotasuunnitelman -> levy tai matto konehuoneen poikki ja siihen pötköttää että pääsee kunnolla käsiksi, otsalamppu ja pari fikkaria joka kohtaan. Sitten oikeelta ja vasemmalta ruuvarilla/taltalla pikkuhiljaa varovasti naputellen ja samalla pirusti crc:tä suihkien.
Luulis irtoovan ennen pitkää.
pakosarjan puolelta on niitä vaihdettu ja tarvittaessa räikkäään jatkoja vai onko jumissa se pultti?

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2710 : 11.02.2013, 07:31:42 »
pakosarjan puolelta on niitä vaihdettu ja tarvittaessa räikkäään jatkoja vai onko jumissa se pultti?

Pultti lähti ihan hyvin pakosarjan puolelta. Itse anturi ei niinkään, hajoaa vaan. Siksi meinasin molemmista suunnista koettaa naputella hissuksee sitä irti parilla pienellä taltalla.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2711 : 13.02.2013, 21:37:38 »
Oisko ideoita minkä mun ´04 D5:n nielas.
Kävin ajeleen muutaman kilometrin matkan jonka aikana vedot alko hyytyä. Kone tuntuu melko puhdittomalta, eikä ota kierroksia juuri yli 3000r. Ei paikallaan, eikä ajossa. Ajossa kulutuslukemat näyttää ihan normaalia kaikissa tilanteissa. Paitsi että 80 vauhtiin asti kestää yli 20sek.

Vikakoodeja ei tule (normaaleja enempää), mikä kummastuttaa entisestään, kuitenkin jonkun anturin luulis reakoivan kun kaasun painaa lattiaan mutta auto kiihtyy kuin daf-66.

Pa-suodattimen käytin pois mutten vaihtanut kun näytti ihan kirkkaalta/uudelta. Epäilin tätä polttoaine bakteeria joka ois tukkinu suodattimen, kun autolla on ajettu vajaa 500km viime talvesta.

Garretin siipikehän vipua kävin vääntelemässä ja vaikuttais liikkuvan normaalisti.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2712 : 14.02.2013, 06:05:21 »
onko 960 sen lämpömittari samasta  kun seitekanttisissa että kannattaa ettiä vikaa sitä mittarista ? vai voiko olla anturivika

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2713 : 14.02.2013, 08:30:06 »
Oisko ideoita minkä mun ´04 D5:n nielas.
Kävin ajeleen muutaman kilometrin matkan jonka aikana vedot alko hyytyä. Kone tuntuu melko puhdittomalta, eikä ota kierroksia juuri yli 3000r. Ei paikallaan, eikä ajossa. Ajossa kulutuslukemat näyttää ihan normaalia kaikissa tilanteissa. Paitsi että 80 vauhtiin asti kestää yli 20sek.

Vikakoodeja ei tule (normaaleja enempää), mikä kummastuttaa entisestään, kuitenkin jonkun anturin luulis reakoivan kun kaasun painaa lattiaan mutta auto kiihtyy kuin daf-66.

Pa-suodattimen käytin pois mutten vaihtanut kun näytti ihan kirkkaalta/uudelta. Epäilin tätä polttoaine bakteeria joka ois tukkinu suodattimen, kun autolla on ajettu vajaa 500km viime talvesta.

Garretin siipikehän vipua kävin vääntelemässä ja vaikuttais liikkuvan normaalisti.

Olisko kytkin tai jarrupoljinanturi päällä = rajottaa tehoa kun luulee että polkimia käytetään?. Tai sitten luuuistonesto kuvittelee jotain,mut se polttais merkkivaloo...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2714 : 14.02.2013, 08:47:26 »
Oisko j_tapiolla se imuputken ahtimenpuolen pää menny linttaan.. Eikse tuossa mallissa ollu vähä ongelmana. Eli ei sais ilmaa kunnolla kierroksilla, silloha se ei anna vikakoodia?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Samppasport  Futurez