Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15999 Vastauksia
  • 3815741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3615 : 07.07.2013, 23:23:31 »
Voi kun tietäisit. (Kuva poistettu lainauksesta.)
Haluatko jäähylle vai alatko käyttäytyyn kuin aikuinen mies?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3616 : 07.07.2013, 23:30:20 »
Haluatko jäähylle vai alatko käyttäytyyn kuin aikuinen mies?
Olen transu...  :(
http://www.youtube.com/watch?v=i1XjN9k7aLw

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1613
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3617 : 08.07.2013, 07:35:01 »
Recycle Racing #06

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3618 : 08.07.2013, 11:12:57 »
Tämä ei nyt hirveästi tänne kuulu, mutta mistähän kannattaa kysellä 940 farkkuun merkitöntä maskia???
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3619 : 08.07.2013, 12:06:04 »
Kenelläkään mittoja 940sedanin:

d24+zf kardaanin etuosanpituudesta?
d24+m47 lyhyellä pyöreellä laipalla olevan kardaanin etuosan pituudesta

laatikko jumppa odottaa, pitäs vaan eka selvittää käykö kardaani
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1612
  • Mafia Connections
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3620 : 08.07.2013, 14:50:04 »
Onko S/V90:ssä samanlaiset ratin säädöt kuin 940:ssä vai onko niihin laitettu jotain säätöjä?
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6708
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3621 : 08.07.2013, 23:16:23 »
Onko S/V90:ssä samanlaiset ratin säädöt kuin 940:ssä vai onko niihin laitettu jotain säätöjä?

Siis ratin korkeus / syvyys säädöt vai monitoimiratin tuottamat vakkari / viihdesäädöt  :juhau:
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2322
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3622 : 08.07.2013, 23:25:46 »
Kaveri osti toiselta kaverilta 244:sen jokkisautoksi, nyt vaan on epäselvää mikä moottori siinä on.. Lohkossa ei kuuleman mukaan lue b19 eikä b200.. Moottori on k-jettiläinen.. Mistähän saisi tietää kumpi moottori kyseessä? Saahan sen tosin kampiakselista mittaamalla.. Missä kohtaa b19 lohkossa pitäisi lukea "b19" ? Sen on mitannut että sylinterin halkaisija on 89mm..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12718
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3623 : 08.07.2013, 23:25:54 »
Onko S/V90:ssä samanlaiset ratin säädöt kuin 940:ssä vai onko niihin laitettu jotain säätöjä?
siinä on 3 asentoinen korkeudensäätö, ei muuta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3624 : 09.07.2013, 12:00:44 »
Kaveri osti toiselta kaverilta 244:sen jokkisautoksi, nyt vaan on epäselvää mikä moottori siinä on.. Lohkossa ei kuuleman mukaan lue b19 eikä b200.. Moottori on k-jettiläinen.. Mistähän saisi tietää kumpi moottori kyseessä? Saahan sen tosin kampiakselista mittaamalla.. Missä kohtaa b19 lohkossa pitäisi lukea "b19" ? Sen on mitannut että sylinterin halkaisija on 89mm..

19/21/23 ei o valussa nr niinkuin 2xx vaan se selviää siitä sarjanr siinä kannenalla . eiköhän toi on ihan b19 jos on 89

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3625 : 09.07.2013, 17:26:21 »
Kaikissa B19 koneissa ei välttämättä lue missään moottorin tyyppiä. Tosin jos on K-jet niin se on B19E moottori.

mutta eikös -89 mallisissa pitäisi olla jo B2xx moottorit ?
« Viimeksi muokattu: 09.07.2013, 17:28:47 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3626 : 09.07.2013, 17:58:54 »
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Venttiilijousen-puristin-19228/
Sopiiko tuo vinokoneen kanteen, jos ei niin mistä löytäisi sopivan?

Edit: jollekkin muulle jos tarvii tietoa tulevaisuudessa, niin sopii varsin hyvin vinokoneen kannen venttiilien irroitukseen..
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 19:18:29 kirjoittanut Iiaipii »

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3627 : 09.07.2013, 20:55:16 »
heips. Tiiätte varmasti 240 volvossa kun vaihdekepin alapäässä on semmoset muovihelat? Mulla on ne väljät ja uudet odottaa mutta kun aloin niitä vaihtamaan niin törmäsin pulmaan -> Millä helvetillä se tappi joka sitoo vaihdekepin vaihteen siirto haarukkaan lähtee pois?? Otin jo sen kuusiokolon pois siitä mutta tappi ei hievahdakkaan.

Sinne väliin ei mahdu oikein kunnolla mitään työkalujakaan :(( Eikai tää nyt mee siihen että pitää kardaanit ym. purkaa edestä vai onks siihen joku virallinen tapa miten se tappi irtoo? niin ja kummin päin sen pitäs tulla ulos?
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3628 : 09.07.2013, 21:00:47 »
Voiks vuotavasta pakosarjasta/luistavasta lotasta johtuuu et volsu ahtaa max 0.4bar :D aikasemmin ne vakio paineet ottanu.. Ja alkanu vasta vuotamaan tuosarjakin
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2322
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3629 : 09.07.2013, 21:04:40 »
Kaikissa B19 koneissa ei välttämättä lue missään moottorin tyyppiä. Tosin jos on K-jet niin se on B19E moottori.

mutta eikös -89 mallisissa pitäisi olla jo B2xx moottorit ?

Ei ole puhuttu vuosimallista vaan sylinterin haljasijasta.. 89mm on sekä b19:sta että b200:ssa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

 

Carcom Oy  Elekma