Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4095 : 14.09.2013, 22:19:07 »
Kolmiolaippa lie kyseessä, kopauta se ohjuritapin peltilätkä irti laipasta ni alla on mutteri.

Se tukigummi täytyy vaan esim vanhan laakerin irti laikottuja ulkokooleja hyödyntäen voimailla kumiin kiinni, fairy väliin on varmaan ihan ok, ite satuin löytään jostakin silikonispraytä ja sitten lisätään tarpeeksi voimaa (rikkomati kumia).

Joo, nimimerkki Huikkoster huomasi tuon peltilätkän ottaa irti, ittellä oli "vähän" nälkä eikä mikään onnistunut. Kiitos neuvosta!

Ja tuo tukikumi... Se uusi laakeri piti tuhota, että sai pois uuden tukikumin sisältä. :o Ei liikkunut mihinkään millään, tuurnaa ja lekaa, sillä lähti ja alkoi rohisemaan/naputtamaan. Onneksi vanha laakeri oli kuin uusi pientä rälläkän viiltoa (pintanaarmu) ulkokehän pinnassa lukuunottamatta. Heitettiin laakeri pakkaseen ja kuumennettiin tukikumi puhaltimella riittävän lämpöiseksi, perkeleeeeeeeesti CRC:tä ja vaseliinia väliin, kolme ukkoa painamaan, ruuvipenkki, sopiva holkki, vanerilevy, leka... :2funny:
Uppos se sitten. Meni kokonaista 5-6 tuntia sen ongelman ratkaisuun. Älkää ostako biltemasta sitä kumia, ellei kaikki muutkin ole yhtälailla nanomillin toleranssilla tehty... :idiot2: (kaikista omituisinta oli, että kotona meni tässä koneella istuessa peukaloilla painaen "kuivana" kevyesti puoleenväliin ja pois, muttei remontin aikana rasvattuna edes voimalla...)

Kiitos kuitenkin avuista! :hello: Vaikka olinkin jo kotona nukkumassa tuohon aikaan. :2funny:

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4096 : 14.09.2013, 22:21:36 »
Onko tällainen liitos? http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2382_zps63c0e944.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2385_zps2d3cdd5a.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2386_zps7fb2c7c8.jpg
Jos on niin kyllä siihen kuuluva klemmari pitää liitoksen tiiviinä ja helppo irroittaa ellei ole 15v vanha :D

Juurikin tuo liitos! Auto on ollut meillä vuoden, enkä ole klemmaria putkessa havainnut, vaikka useampaan kertaan olen Volvon pohjaa tallin lattialla maaten ihmetellyt. Ilmeisesti klemmari on pudonnut matkan varrella ja ruoste on pitänyt muhvin hyvin kiinni. Pitääkin soitella siniselle maanantaina ja kysellä ko. osaa. Kiitos vielä kuvista!
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4097 : 15.09.2013, 11:25:28 »
Vaihdoin eilen ajovalojen laseja, ja irroittaessani puskurin huomasin että kuljettajan etukulmassa on ardic ( luulisin ). *taavih->

Katsoin konetilan sulakerasiasta myös, että on sulake paikallaan.

Luin foorumilta aiheesta, ja käsitin että on allekirjoituksen autossa ns. automaattinen eli käynnistyy, kun lämpötila on alle +5 astetta.

Voinko testata millään tuon toimivuutta, vai onko ainoa keino mennä volvolle asennuttamaan ohjelmisto jolla saa sen viiksestä ajastettua.

-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4098 : 15.09.2013, 12:13:10 »
D24TIC nakuttaa / kolkattaa , loppuu kuin seinään jarrua painaessa eli ilmeisesti se alipainepumppu , onko mitään kikkoja korjaukseen vai pitääkö koko pumppu vaihtaa?

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4099 : 15.09.2013, 12:43:35 »
Onko 740 D24 -85 samat apulaitteet+ ohjaustanko mitä 740 b230ft -90?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4100 : 15.09.2013, 15:26:28 »
Mistä kannattaa rueta vikaa ehtimään , 940 puhallin toimii vain 5 asennossa ?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4101 : 15.09.2013, 15:30:37 »
Mistä kannattaa rueta vikaa ehtimään , 940 puhallin toimii vain 5 asennossa ?

Rellusta tuo korjaantui esivastuksen vaihdolla, johtojen kytkentöjäkin taisi jossain välissä tulla korjattua
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4102 : 15.09.2013, 18:04:30 »
D24TIC nakuttaa / kolkattaa , loppuu kuin seinään jarrua painaessa eli ilmeisesti se alipainepumppu , onko mitään kikkoja korjaukseen vai pitääkö koko pumppu vaihtaa?
Ainakin omaan D24:seen löytyi ehjä alipainepumppu purkaamolta parilla kympillä, tosin käyttöakseli piti vaihtaa vanhasta koska oli eri mittainen...

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4103 : 15.09.2013, 18:18:17 »
Joo vastus vaihtoon huomenna ja pitää purkamolta käydä kyselee sitä alipainepumppua jos löytysi.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4104 : 16.09.2013, 08:12:11 »
Ihan suoraan on motonetin luettelosta kopioitu nuo......................

Ja ketuiksihan se meni. Tuo takaruuvi ainakin oli ihan liian pieni, tarkistelen tässä lähiaikoina noi ja ostan sitten repullisen samalla ja kirjailla mitä ne oikeasti on.  ::)
Eteen M10x1x30 Taakse M8x1.25x36

Pätee ainakin 740/940 girlingin etujarruihin ja takajarruihin kaikki satulat mitä iteltä löyty, ateja vissiin?

E: olihan sielä mätänetin puolella toi takaruuvikin oikein, kun 900 osiota katteli.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013, 08:21:08 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4105 : 16.09.2013, 09:41:28 »
Mistä saa ja kannattaa hommata käsijarrunvaijeri -93 940tdic ja kohta pitäs katsastaa , virrat kääntää päälle ei pala kuin "turbo , hehku ja srs" merkkivalot kuinkas nuita sais kuntoon ainaki 240 autto polttimoiden kääntely mittariston takana samoin polttoaine ja lämpömittari hourii välillä.

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4106 : 16.09.2013, 14:21:53 »
Onko tällainen liitos? http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2382_zps63c0e944.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2385_zps2d3cdd5a.jpg
http://i1042.photobucket.com/albums/b425/jannemoro/IMG_2386_zps7fb2c7c8.jpg
Jos on niin kyllä siihen kuuluva klemmari pitää liitoksen tiiviinä ja helppo irroittaa ellei ole 15v vanha :D

Juurikin tuo liitos! Auto on ollut meillä vuoden, enkä ole klemmaria putkessa havainnut, vaikka useampaan kertaan olen Volvon pohjaa tallin lattialla maaten ihmetellyt. Ilmeisesti klemmari on pudonnut matkan varrella ja ruoste on pitänyt muhvin hyvin kiinni. Pitääkin soitella siniselle maanantaina ja kysellä ko. osaa. Kiitos vielä kuvista!

Soittelin Käyttöautoon. Ko. klemmari pistettiin tilaukseen Ruotsista ja tulee kahtena osana, kahtena eri lähetyksenä  :o
Hintaa yhteensä 20€. Eipä oo paha hinta, kun saa just sopivan osan, eikä tarvi itte viritellä mitään.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4107 : 16.09.2013, 18:35:45 »
Mistä saa ja kannattaa hommata käsijarrunvaijeri -93 940tdic (kohta pitäs katsastaa)? Kun virrat kääntää päälle ei pala kuin turbo-, hehku- ja srs- merkkivalot, kuinkas nuita sais kuntoon? Ainakin 240 autto polttimoiden kääntely mittariston takana. Myös polttoaine ja lämpömittari hourii välillä.

Ensimmäiseen ongelmaan olen jonkun rohkean kuullut suosivan varaosaliikkeitä. ::) Ainakin itellä pelannut motonet/biltemavaijerit ihan hyvin, kannattaa tarkistaa ettei vika ole vaijereiden sijaan taka-akselissa olevassa kiinnityksessä. Valojen suhteen kääntelyllä ja polttimoiden vaihdolla kannattaa lähteä alkuun. Bensa- ja lämpömittarien ongelmat taitaa johtua tinauksista. Haku-toiminnolla löydetty mittariongelmiin liittyen: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13580.0.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4108 : 16.09.2013, 21:35:03 »
Moro. Tietääkö kukaan suoraan että meneekö tommoseen vähä päästöseen 240 suoraan ei vähä päästösen putkisto pakosarjalta eteenpäin?

Tarkotus olis laittaa katiton putkisto yhdellä läpi virtaavalla vaimentimella niin että orkkis putki säilyy ehjänä katsastusta varten.

Eli jos ostan jonkun vanhemman 240 katittoman putkiston niin meneekö ne mutkat samanlailla? Niin ja mihin katittomassa sitten tuikataan lambda vai hitsaanko samoille paikkeille semmosen mutterin mihin lambda laitettaan? Niin kone b230f eli ruisku ja piristeinä vx3 ja fb koneen sytkä ja lastu. Tarkotus laittaa vielä pipercrossin vapari putsari.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4109 : 16.09.2013, 21:48:46 »
Joo ei auta polttimoiden kääntely sen sijaan pieniki kopautus mittaristoon sytyttää kaikki merkkivalot liekkö koko mittariin tulevassa virrassa / maassa häikkää pitänee huomenna tutkia lisää ensin saada nuo ajoa haittaavat viat pois , tänään siis puhistin sen alipainepumpun purin niin moneen osaan ku sieltä löysin ja putsasin kaikki eipä kalkata enää tosin siinä tapissa oli hitsauksen jälkiä päässä tavallaan jatkettu , onko siis alipainepumpun tapeissa pituuseroja ?

 

Futurez  Kulkukoira