Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3799466 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4155 : 24.09.2013, 11:12:44 »
Onko 850 kaikissa vuosimalleissa sama mittaristo?
Pitäisi mailimittari muuttaa km mittariksi. Ajotietokoneellinen ja turbollinen malli.
Eli käykö mistä tahansa T5?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4156 : 24.09.2013, 14:25:07 »
745 vuosimallia 1991 ja moottorina D24TIC, tartteeko tossa olla EGR? Näyttäis olevan poistettu koko härdelli ja lätkät löyty pakosarjaan ja imusarjaan.. On tosin sen näköset lätkät, että ovat siinä jonku vuoden jo olleet..

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4519
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4157 : 24.09.2013, 18:21:31 »
Miksi 940 ei puhalla kuin haaleaa ilmaa ja 5 asennollakin melko haikeasti , puhaltimen moottorista kuuluu pientä kitinää.
Siis -93 940 Ei ilmastointia , vaijereilla säätyy lämpö ja mihin puhaltaa , lämmönsäätö ei mene kuin 3/4 asentoon , missä mahtaa olla vika voiko joku tukkia sen läpän mitä se kääntää ?
Moottori menossa? -91 mallisessa oireili samalla tavalla, lopuks ei pyörinyt ollenkaan. Tai sitten vastukset huonossa kunnossa? Tarvikeflekti saattaa puhaltaa huonommin tai varaosalämppärikennon takia saattaa olla huonompi läpivirtaus, molemmista kokemusta. Lämmönsäätö ei välttämättä käänny ihan loppuun asti vaikka hana on ihan auki, hanan luona saattaa olla jotain virityksiä (osat muovia ja hajoaa helposti). Haalea ilma voi johtua vuotavasta kennosta, huonosta tarvikekennosta tai huonosta termostaatista.

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4158 : 24.09.2013, 18:50:19 »
Vastuksen ja moottorin vaihan , tuo haalean ilman tuleminen pitää vielä vielä tutkia , mites onko 940 jalkotiloissa jotain räppänöitä kun tuntuu että jalat jäätyy ja saatanmoinen viima käy jalkotilaan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4159 : 24.09.2013, 20:19:05 »
745 vuosimallia 1991 ja moottorina D24TIC, tartteeko tossa olla EGR? Näyttäis olevan poistettu koko härdelli ja lätkät löyty pakosarjaan ja imusarjaan.. On tosin sen näköset lätkät, että ovat siinä jonku vuoden jo olleet..
Ei tarvi ja tulppasin sen omastakin 945:sesta ajat sitten...oli kyllä muutenkin se EGR-venttiili mennyt jo noesta tukkoon.. :D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4160 : 24.09.2013, 21:41:27 »
Vastuksen ja moottorin vaihan , tuo haalean ilman tuleminen pitää vielä vielä tutkia , mites onko 940 jalkotiloissa jotain räppänöitä kun tuntuu että jalat jäätyy ja saatanmoinen viima käy jalkotilaan.
Jalkatilojen ulkolaidassa on semmoinen "räppänä", joka ottaa raakaa ilmaa suoraan ulkoa jalkatilaan. Tämän räppänän paikka on kaikissa, mutta sitä ei ole kaikissa. :D Esimerkiksi itsellä on kyllä ne "ritilät" siinä räppänän kohdalla, muttei ole luukkua mistä ilma tulisi. ;)

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4161 : 24.09.2013, 21:56:39 »
Moro. Volvo 240 palaa lambda valo ja antaa vikakoodiks 2-1-2 eli lambda tunnistin. Kokeilin irrottaa lambdan, kävin piuhat läpi että ehjät ja putsasin ja paine ilmalla puhaltelin anturin mutta taas se valo sytty 5km jälkeen. Ikinä ennen ei mitää ongelmia ollut mutta kun vaihdoin äänen vaimentimen vapaasti virtaavaan + jätin toisen vaimentimen pois kokonaan ja otin putken toiselta puolelta ulos ni sen jälkeen lambda sytty :( En koskenu putkea vaihtaessa lambdaan tai hitsannut autoa tai muutakaan.

Kai se on uuden lambdan hommaamiseen alettava, onkohan tästä mihinkään?

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/283443?ajoneuvo=651

Siitä perus tarvike mallista (49e) oon kuullu että olis huono ja boschilainen (mikä sielä nytkin on) on hyvä mutta hinta (119e) kuullostaa aika kovalta niin oliskohan bilteman lambdasta (jotain 60e pintaan) tai tosta delphistä mihinkään?

Voiko sitä lambdan ehjyyttä mitata mitenkään?
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4162 : 24.09.2013, 22:05:28 »
Olen vaihtamassa volvo 240 tehostamattoman ohjauksen tilalle tehostettua ohjausta, mutta eri on rattiakselin alapään nivelessä, boorien koko. Mikä tuo nivel on nimeltään ja mistä löytäisin oikean kokoisen nivelen tuohon alapäähän, saa tarjota yv:llä myös.
volvoja - onhan noita.

Poissa ebeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4163 : 24.09.2013, 22:18:13 »
Noniin kiitti infosta pitääpä huomenna ottaa muovit pois ja katella että mistä se viima käy ;D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4164 : 24.09.2013, 22:24:14 »
Noniin kiitti infosta pitääpä huomenna ottaa muovit pois ja katella että mistä se viima käy ;D

Siinä muovissa näkyy se ritilä. Mulla se ritilä lähtee työntämällä/vetämällä pois, mutta sen takana ei minun volvossa ole luukkua mitä avata. Vain vaimennusmatto ja sen alla umpipelti.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4166 : 24.09.2013, 23:40:48 »
Ei tarvi ja tulppasin sen omastakin 945:sesta ajat sitten...oli kyllä muutenkin se EGR-venttiili mennyt jo noesta tukkoon.. :D
Kiitoksia -H-

Mites sitten, kun tuo on sillä iki-ihanalla ZF-tomaatilla ja käytän ammattikoululla päästömittauksessa ja tuotahan ei kestä kierrättää yli 1500rpm.(?) Saanko jostain todistuksen konttorille, etteivät ihmettele noita matalia maksimikierroksia?
Konttorilla jos mittauttaisi, niin sieltähän noi valmistajien tiedotteet yms löytyis muttakun saan tuolta koululta ilmaiseksi tuon mittauksen :D

EDIT. Löytyi jo Trafin sivuilta kun osas vaan ettiä. http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478514/28124d52a001fac79b034f5184b883e8/2747-VolvoDieselryntaytys200%2C700%2C900.pdf
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 00:03:33 kirjoittanut Sawo »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4167 : 25.09.2013, 10:44:42 »
onko 245:ssa taka-akselin ylätukivarret uudemman malliset ja vanhemmat umpipuslalliset vaihtokelposet keskenään ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4168 : 25.09.2013, 10:48:58 »
En nyt tiedä parempaakaan ketjua tälle, mutta kerta täällä näitä rakentelijoita riittää niin osaako kukaan vinkata mulle esim nettisivua josta saisin polttoaineletkua n.8mm sekä n.5mm ja jäähdytysletkun mutkia n.50mm kaikki sinisenä.

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4169 : 25.09.2013, 10:55:06 »
onko 245:ssa taka-akselin ylätukivarret uudemman malliset ja vanhemmat umpipuslalliset vaihtokelposet keskenään ???

Tukivarret puslineen vaihtokelpoiset. Mutta vanhaa puslaa turha yrittää laittaa uuteen tukivarteen tai toisin päin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo