Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3785892 Lukukerrat

Jöyssi ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4680 : 20.11.2013, 22:38:12 »
Mutta kun auto taitaa olla -89 jollon noita sähköruuttia on jo ollut.. Tulikohan ensimmäiset -88? Luulis nyt että noissakin olisi vikavalo kun konekin on niin vikaherkkä..
LH 2.2/2.4 ?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4681 : 20.11.2013, 22:42:32 »
LH 2.2/2.4 ?

En tiiä, mutta 740 b200f:n ilmamassamittari ainakin siihen sopi ja se oli 2.4..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4682 : 20.11.2013, 23:19:51 »
Oli toi lambdan valo jo alusta alkaen -85 LH2.2. Alkaen -90 löytyi jokaisesti eri puolille maailmaa myydystä 240 b2x0f:stä. 240:stä kun meni pikkasin viilauksin ympäri maailmaa.

Noissa vanhemmissa mittareissa uloin vasen varoitusvalo näyttäs olevan L-Sond. Kirjallisuudessa on kyllä mainittu, että toiseksi uloin olisi hehku tai vaihtoehtoisesti L-Sond. Check Engine-valo tuli Kanadan ja USA malleihin -89. -90 symboli muuttui kolmioksi ja paikka toinen vasemmalta. Toi Check Engine valo löytyy ainakin -93 viimeisistä autoista Suomestakin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013, 23:55:57 kirjoittanut 240 »

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4683 : 20.11.2013, 23:23:21 »
Mikä vois olla vikana kun volvo 960 -95 B6245s (muistaakseni)

Puskee siis painetta venttiilikoppaan, käydessä kun avaa öljy täyttö korkin niin oikee kunnol suhataa. Puskee tämän johdosta öljy ajaessa ulos koneesta ja suoraan pakosarjalle...
Luultavast korkin välist puskee ulos eniten  :o

Onkos mitään hajuu mikä vois olla vai onks jollain samoi ongelmii ollu??

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4684 : 21.11.2013, 00:35:02 »
Kaasuläpän viereen imuputkeen tulee aika paksu ja tosi ohut letku huohottimen liitoskappaleeseen, tuo liitospala on tukossa. Nappaat irti ja putsaat ja takasin, jos siinä on kovin iso kuristus eli pieni se supistuskohta keskellä niin sitä voi isontaa että kaikki se tinakoneen huohotus sopii kulkemaan...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4685 : 21.11.2013, 01:09:05 »
Tarvittaisiin kipeästi apua 240 b200f 1990. Auto ei käy kunnolla. Tai tyhjäkäyntiä kävi mutta enää ei käy kuin kaasua pumppaamalla ja rötää koko ajan. Antakaa listaa ihan kaikesta mitä voisi tarkistaa!! Sytkä/pensa boxien vaihto ei auta. Eikä kampiakselin asentoanturikaan vaihtamisesta parantunut. Tulpat johdot jakajankansi vaihdettu. Kuinka monta lukukohtaa vauhtipyörässä on yhden kierroksen aikana? Voisiko anturikehä vauhtipyörässä olla esim.niin ruosteessa ettei saa kunnon signaalia?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4686 : 21.11.2013, 01:16:01 »
Tarvittaisiin kipeästi apua 240 b200f 1990. Auto ei käy kunnolla. Tai tyhjäkäyntiä kävi mutta enää ei käy kuin kaasua pumppaamalla ja rötää koko ajan. Antakaa listaa ihan kaikesta mitä voisi tarkistaa!! Sytkä/pensa boxien vaihto ei auta. Eikä kampiakselin asentoanturikaan vaihtamisesta parantunut. Tulpat johdot jakajankansi vaihdettu. Kuinka monta lukukohtaa vauhtipyörässä on yhden kierroksen aikana? Voisiko anturikehä vauhtipyörässä olla esim.niin ruosteessa ettei saa kunnon signaalia?

Bensapumppu ei jaksa pumpata tarpeeksi lientä, puola ?  Oliko volvolta nuo tulpat ja johdot ?  Kuinkas imuvuodot ?
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 01:20:38 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4687 : 21.11.2013, 01:17:55 »
Tarvittaisiin kipeästi apua 240 b200f 1990. Auto ei käy kunnolla. Tai tyhjäkäyntiä kävi mutta enää ei käy kuin kaasua pumppaamalla ja rötää koko ajan. Antakaa listaa ihan kaikesta mitä voisi tarkistaa!! Sytkä/pensa boxien vaihto ei auta. Eikä kampiakselin asentoanturikaan vaihtamisesta parantunut. Tulpat johdot jakajankansi vaihdettu. Kuinka monta lukukohtaa vauhtipyörässä on yhden kierroksen aikana? Voisiko anturikehä vauhtipyörässä olla esim.niin ruosteessa ettei saa kunnon signaalia?

Vikakoodit luettu? Anturikehässä noin 1cm halkaisijaltaan olevia reikiä ja sitten 2 paikkaa missä ei reikää. Ei kyllä ruosteet signaalia haittaa.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 01:34:52 kirjoittanut 240 »

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4688 : 21.11.2013, 07:21:32 »
Kaasuläpän viereen imuputkeen tulee aika paksu ja tosi ohut letku huohottimen liitoskappaleeseen, tuo liitospala on tukossa. Nappaat irti ja putsaat ja takasin, jos siinä on kovin iso kuristus eli pieni se supistuskohta keskellä niin sitä voi isontaa että kaikki se tinakoneen huohotus sopii kulkemaan...

Juu ton kokkareen katoin ekana, mut tuntus olevan kunossa kun puhaltelin  ???  ( pitää nyt viel katoo tarkekemmin) miten se liiton kappale oikeen toimii jos siihen kerta tulee ali paine letku ?? Ja voiko vika olla viel jossain muualla?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4689 : 21.11.2013, 07:46:10 »
Juu ton kokkareen katoin ekana, mut tuntus olevan kunossa kun puhaltelin  ???  ( pitää nyt viel katoo tarkekemmin) miten se liiton kappale oikeen toimii jos siihen kerta tulee ali paine letku ?? Ja voiko vika olla viel jossain muualla?
Alipaineavusteinen huohotus. Ei se muuta kun auttaa huohotuskaasujen (ja öljyn, väljä se tinakone kuitenkin on) poistumisessa.
Jäitä housuun!

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4690 : 21.11.2013, 09:45:05 »
Tuleeko lämppäristä kuumaa, tuntuuko ylävesiletku kivikovalta, kupliiko paisarissa, viilentyneen jäähdyttimen paisarin korkkia auki ja auto käymään (Eii kuumana auki  :nohnoh)

 Jos auto on varmasti viileä ja lämmöt nousee virtojen päällelaiton yhteydessä voipi olla anturivika tai juotosvika mittariston piirilevyssä.

Muussa tapauksessa voi olla esimerkiksi tämä vika tai kannentiiviste palanut

Kiitos vinkeistä. Kävin äsken kääntämässä virrat päälle ja lämpömittarin neula kipuaa sitkeästi heti tappiin asti, eli olisiko se nyt tuo anturi sitten. Tuosta päästäänkin seuraavaan ongelmaan, eli autohan ei nyt näin kylmällä suostunut käynnistymään. Auto ei vissiin tajua antaa moottorille tarpeeksi bensaa kun se on jo valmiiksi "kuuma"?

Päivitystä.

Vika oli kuin olikin tuossa anturissa, läheinen korjaamo vaihtoi sen samantien ja auto pelaa taas normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 12:44:38 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4691 : 21.11.2013, 11:26:37 »
Tarvittaisiin kipeästi apua 240 b200f 1990. Auto ei käy kunnolla. Tai tyhjäkäyntiä kävi mutta enää ei käy kuin kaasua pumppaamalla ja rötää koko ajan. Antakaa listaa ihan kaikesta mitä voisi tarkistaa!! Sytkä/pensa boxien vaihto ei auta. Eikä kampiakselin asentoanturikaan vaihtamisesta parantunut. Tulpat johdot jakajankansi vaihdettu. Kuinka monta lukukohtaa vauhtipyörässä on yhden kierroksen aikana? Voisiko anturikehä vauhtipyörässä olla esim.niin ruosteessa ettei saa kunnon signaalia?
Ota ilmamassamittarin johto irti. Jos käynti paranee niin imm on rikki.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4692 : 21.11.2013, 12:18:48 »
Tuntuu että sais ihan liikaa bensaa. Voiko sytkä olla jollain ihmeellä pielessä ku  köhii imusarjaankin välillä jä käy niin epätasaisesti kierroksilla? Immu otettiin käydessä irti ja sammui kokonaan silloin. Täällä päin on kaksi 240 2x0f volvoa missä on kai molemmissa sama vika eikä niitä ole ikinä saatu toimimaan vaikka on vaihdettu immut anturit suuttimet kai jopa moottorinohjauksen johdot ja lähes kaikki eivätkä toimi.. mystistä!

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4693 : 21.11.2013, 17:08:09 »
Tuntuu että sais ihan liikaa bensaa. Voiko sytkä olla jollain ihmeellä pielessä ku  köhii imusarjaankin välillä jä käy niin epätasaisesti kierroksilla? Immu otettiin käydessä irti ja sammui kokonaan silloin. Täällä päin on kaksi 240 2x0f volvoa missä on kai molemmissa sama vika eikä niitä ole ikinä saatu toimimaan vaikka on vaihdettu immut anturit suuttimet kai jopa moottorinohjauksen johdot ja lähes kaikki eivätkä toimi.. mystistä!

Lambda-anturi entinen.. Teki samaa omassa 740:ssä.. Anturin vaihto eikä ollu sen jälkeen mitää ongelmaa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #4694 : 21.11.2013, 20:11:43 »
940:ssä ei toimi keskuslukon kaukosäädin ja paristot on vaihdettu uusiin. Ohjaimesta kuuluu vaimea piip ääni kun painaa nappeja. Alkuperäinen kaukosäädin kyseessä. Missä sijaitsee vastaanotin tuolle kaukosäädölle? Pitäisi jostain lähteä vikaa selvittämään.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Carcom Oy  Elekma