Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3805323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa väsyttää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5385 : 10.02.2014, 19:29:46 »
Volvo 850 2.4 20v. Kytkin luistaa, kiihdyttäessä karkaa kierrokset. Onko muuta optimistisempaa diagnoosia kuin kytkin lopussa ja uutta putkeen? Jos näin käy niin minkälaisilla osilla ja mitä sinne nyt sitten loppujen lopuksi tarvitsee? Budjetti on mahdollisimman vähän.

Purkuautosta kytkimen nyysiminen ei varmaankaan ole kovin kannattava vaihtoehto?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5386 : 10.02.2014, 19:34:18 »
Kytkin on lopussa tai kampistefa on pettänyt ja voidellut kytkimen.
Jos työkalut pysyy kädessä ja omatyö ei maksa mitään ni kyllähän purkuautojen kytkimetkin voi ajaa loppuun.
Parin satkun huitteilla maksaa asetelma, levy ja laakeri -paketti.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5387 : 10.02.2014, 19:37:00 »
Terve!
Mikähän kierre mahtaa olla 960II vollen syylärissä automaatti lootan lähdöissä?
Jouduin ostamaan uuden syylärin kun edellisestä katkesi yläletkun lähtö ja ei ollut kuin automaatti malliin tarjolla paikallisella fixus kauppiaalla. Eihän siellä mitään kierrä, mutta ajattelin laittaa tulpat jotta suolavesi ym. paska ei pääse syövyttämään syyläriä sieltä kautta kun ei viitsisi kovin usein ostella uutta 200€ kennoa. Olisikohan sinne hyvä laittaa jotain öljyä tai muuta suojaamaan korroosiolta?

tuskin ruostuu.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5388 : 10.02.2014, 19:37:39 »
Kaivelin tuossa pari kuukautta seisoneen 940 d24tic vm. 96:sen lumihangesta ja komiasti tärähti käymään, mutta kaasun painaminen ei vaikuttanut mitenkää eikä kierroksia saanut nostettua konehuoneen puoleltakaan. Mikähän siihen on tullut?
Kokeilepas nostaa ahtopainekara ylös ja laittaa siihen vaikka vaseliinia, sekä katsoa liikkuuko se seurantatappi siellä pumpussa. Tuon karan eri asennot tuntuvat vaikuttavan moottorin kierrosten ottoon...jos se tappi liikkuu niin pitäisi kuulua karaa alas painaessa naksahdus.

Poissa Volsu91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5389 : 12.02.2014, 11:33:05 »
Onkohan tuosta 960:stä nokan asento tunnistin rikki? Oireina nykiminen pienillä kierroksilla, sekä satunnaisesti pidempi startti. Yritin mitata anturia autodatan ohjeilla enkä saanut vastusmittaria näyttämään mitään. Autodatan ohjeilla mitataan navan 1 ja maan väli (pitäisi olla 0 ohmia) sekä navan 2 ja maan väli (pitäisi olla 500 - 3000 ohmia). Onko tälle jotain muita mittaus arvoja?

Se mikä aiheuttaa epäilyksen on se että vikavalo ei pala, vaikka anturin johdon ottaa irti tyhjäkäynnillä. Auto ilmeisesti on sillä uudemmalla moottorinohjauksella, koska käsijarrun vieressä on OBD pistoke sekä VIN numeron vuosi koodi on T.

Kiitoksia etukäteen!
Polttomoottorisessa autossahan mäntä palaa aina takaisin alas, kunhan sytytystulppa on ensin antanut valoa, ettei mäntä lyö päätään kattoon..
Käyttökulkine: Volvo 945 -96 D24TIC + ZF22 -KAUPAN-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5390 : 12.02.2014, 16:39:37 »
Volvo V70TDI 1998 saksan tuonti.

Vetonivelen suojakumi pitää vaihtaa illalla apukuljettajan puolelle. Onkos mitään ihmeellistä hommassa?
Helpoin vissiin purkaa vetoakseli pois, purkaa sisänivel irti ja ujuttaa uusi kumi paikoilleen. Sen jälkeen kasaus.

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5391 : 12.02.2014, 16:54:11 »
Miten muuten vois korjata (Jos voi)

Manuaalivaihteinen auto ja vaihdekeppi heiluu sivuille vaikka vaihde on silmässä.

Kävin tänään wetterillä testaamassa autojen vaihteita ja niissä tuntui jämäkältä eikä ollut turhia heilumisia.

Volvo v70 III

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5392 : 12.02.2014, 18:43:46 »
S80 2,5D, akku irti takaluukussa ja (takaluukun)lukko paskana. Mitä hajoaa kun koetan antaa virtaa moottoritilan kautta?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5393 : 12.02.2014, 18:44:39 »
Erittäin järkevä kysymys :idiot2: Kuinka paljon 200 sarjan sedanissa tarvii olla voimaa että jaksaa kakkosella piirtää kahdella väh. 195 leveällä renkaalla lakua katuun? ;D Ideana olisi laittaa volvoon suora vitonen vapaasti hönkivänä, ja lähtötilannehan on 170hv/220nm. Jaksaako tollasilla lukemilla sulattaa kumia? :facepalm:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5394 : 12.02.2014, 18:45:45 »
S80 2,5D, akku irti takaluukussa ja (takaluukun)lukko paskana. Mitä hajoaa kun koetan antaa virtaa moottoritilan kautta?
eihä siellä kule virta jos akku on irti? Ei oo sulettua virtapiiriä..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5395 : 12.02.2014, 18:50:51 »
eihä siellä kule virta jos akku on irti? Ei oo sulettua virtapiiriä..

Eli ei onnistu näin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=197739 ?

Suksiluukkukin on toivottoman ahdas. Miten tuon lukon kuuluisi toimi, tässä kääntyy puoli kierrosta vastapäivään jonka jälkeen tulee aina pirun jäykkä kohta minkä ylittäminen ei avaa lukkoa. ???

E: kuuluuko takaluukun lukon olla n. 45 asteen kulmassa tuon takalaudan sisällä?

E2: virtaa moottoritilan pistokkeen kautta antamalla aukes lukot, eikä vielä ainakaan tullut esille mitään häiriötä *kopkop*.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2014, 20:38:34 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5396 : 12.02.2014, 21:25:08 »
eihä siellä kule virta jos akku on irti? Ei oo sulettua virtapiiriä..

Niin alkuperäinen akku ei sulje virtapiiriä, mutta jos toinen akku kytketään moottoritilan kautta auton sähköjärjestelmän plussaan ja miinukseen niin kulkeehan siellä sen toisen akun virta. Vai hä.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5397 : 12.02.2014, 21:38:45 »
Onkos kellään tota Bilteman ruostumatonta 10v takuu pakoputkee turbo ysin alla? Onko ihan toimiva kampe äänienkin puolesta.
Ajattelin kysyä kun joutuu oikeen tilaamaan ja kaks viikkoo odottelee.
No tämä nyt tuli ja ajettukin kaks viikkoo. Hiljainen on menee ku huopatossuilla  ;)
Ihmetystä herätti se että kun ainakin vanha Walkerin putki oli 2,5" loppuun asti niin tässä on viimeinen pönttö 2". No en tiiä vaikuttaako vakio fk:ssa mut mietin jos lastuvehkeissä viimeinen pönttö on todettu ahdistavaksi niin onko tuo vielä tukkoisempi  :-\ No mää en koskaan vedätä paljo yli 3000rpm niin ei varmaan vaikuta.
Putkessa näkyy materiaalimerkinnät 1.4501 ei oo ruostumaton vaan haponkestävä !! Kestää varmaan sitte viinaakin   ;D ;D
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5398 : 12.02.2014, 21:41:00 »
Onko vm. ~90 700sarjalaisten Girlingien etujarrusatuloissa kuinka suuria eroja? Lähinnä onko niitä yhdellä ja kahdella letkulla? Jos on, niin mitkä yhdellä ja mitkä kahdella letkulla?
No kun halvalla sai.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5399 : 12.02.2014, 21:44:46 »

Onko vm. ~90 700sarjalaisten Girlingien etujarrusatuloissa kuinka suuria eroja? Lähinnä onko niitä yhdellä ja kahdella letkulla? Jos on, niin mitkä yhdellä ja mitkä kahdella letkulla?

Mulla oli -91 kantti ja siinä oli kahdella letkulla. Oliskohan johtunu automaattilaatikosta..(?)

Vaikka en näe miksi ei vois laittaa semmoseen missä on ollu yhdellä letkulla. Laittaa vaan oikeanlaisen sokean toiseen reikään.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

 

Futurez  Kulkukoira