Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3800547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5655 : 22.03.2014, 12:51:29 »
Perkele, töihin tullessani aamulla huomasin, ettei sähkölasit edes yritä aueta. Ajoin parkkihalliin ja kokeilin hetken rukailla, eikä mikään ikkuna auennut - rele ei napsunut eikä ikkunat edes nytkähtänyt. Sammutin auton ja laitoin virrat takaisin päälle, sittenpä etulasit jo toimivatkin. Kokelin takalaseja keskikonsolista, niin mentiin takaisin tilaan, jossa mikään lasi ei aukea. Tässä vaiheessa ajattelin että v**tu olkoon ja lähdin sorvin ääreen. Kellään ideaa mistä voisi lähteä ensimmäisenä vikaa etsimään, kunhan vitutuksesta ja työpäivästä selviää?
Alkoi lasit toimia huomattavasti paremmin, kun otti sisätilanlämmittimen kiinnikeruuvin pois keskikonsolin sisällä menevästä johtosarjasta. :2funny:

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5656 : 22.03.2014, 17:38:11 »
B200K Solex-Cisacilla...  >:(

Toimi loistavasti, kunnes otin sen irti motista koitin toista siksakkia. Toisesta siksakista löytyi pari vikaa minkä vuoksi sitä ei nyt pysty käyttämään.
No ei muuta kuin vanha siksakki kiinni ja sitten kovaa ajoa. :3/4 jättää sen:

No ei se sitten niin vaan käynytkään. Eli nyt on tälläinen vika lämmin kone vaatii reilusti ryyppyä jotta jaksaa käydä. 1500 kierrosta pelaa hyvin, siitä ales päin ei. Kaasarille ei siis tehty yhtikäs mitään silloin kun oli irti, paitsi kohoa lainattiin toiseen siksakkiin, mutta se palautettiin takaisin tähän.

Kun kaasari oli irti vaihdoin konehuoneeseen kaikki bensaletkut ja suodattimen, mutta ei kait tuon luulisi mihinkään vaikuttavan?

Imuvuotoja koitin etsiä pilotin kanssa, mutta ei löytynyt.

Apuva  :-\

Epäilin imusarjan tiivistettä. Nyt se on uusittu mutta sama vika.

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5657 : 22.03.2014, 18:34:54 »
Epäilin imusarjan tiivistettä. Nyt se on uusittu mutta sama vika.
missä kunnossa kaasuttimen ja imusarjan väliset tiivisteet ja se välipalikka, ethän kiristänyt kaasuttimen kiinnitysmuttereita liian tiukkaan, kaasuttimen laippa saattaa vääntyä herkästi. omassa volvossa oli kans sitä ongelmaa hommatessa se, että ei käynyt muuta kuin ryyppy päällä, oli sylkenyt nuo kaasuttimen ja imusarjan väliset tiivisteet imusarjan päälle. ne vaihtelin nii toimii taas normaalisti

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5658 : 22.03.2014, 19:23:17 »
missä kunnossa kaasuttimen ja imusarjan väliset tiivisteet ja se välipalikka, ethän kiristänyt kaasuttimen kiinnitysmuttereita liian tiukkaan, kaasuttimen laippa saattaa vääntyä herkästi. omassa volvossa oli kans sitä ongelmaa hommatessa se, että ei käynyt muuta kuin ryyppy päällä, oli sylkenyt nuo kaasuttimen ja imusarjan väliset tiivisteet imusarjan päälle. ne vaihtelin nii toimii taas normaalisti

Tää vika menikin nyt omaan piikkiin.  :-[

Vaikken mielestäni kiristänyt muttereita ''liian tiukalle'' niin nyt laippa on vääntynyt  >:( . Pilotilla löyty vuoto.
Nyt hätä patentti lisätiiviste + tiiviste silikoonit kuivumassa.   :nohnoh
Pitäs varmaan vaan työntää kädet syvälle taskuun ja pitää siellä.

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5659 : 23.03.2014, 14:07:57 »
Tartteis saada 740:n penkistä purettua selkänoja irti. Onko minkälainen rasti, joutuuko näpräämään mahottomasti yms? Jos on näpryytä, niin taidan ihan vaan rälläkällä ajaa sen selkänojan irti :D Tartteen vaan ne kiskot ja sen istuinosan rungon.

EDIT. 745 Volvo d24tic koneella, vuosimallia '91 ja ajettu mittarinmukaan 650tkm. Onko ilmavaivaa vai hehkut pimeenä, kun saa sahata käyntiin ihan pirun pitkään (jopa reilun minuutin)? Sittenku lähtee käyntiin, nii eka lähtee pari pyttyä, sitten tulee melkeinpä pytty kerrallaan loput mukaan. Koneen lämpötilalla ei vaikutusta, eikä kyllä ulkoilmankaan lämpötilalla. Tämä on jatkunu jo kohta pari kuukautta.
Konehuoneessa ei ainakaan näy mitään polttoainevuotoja tms, mutta voisko tankin päästä olla putket hapristunu ja sieltä hörppiä ilmaa?

Tosiaan pelkästään tuossa käynnistyksessä ongelmia, ajossa vedot tallella jne.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2014, 16:58:40 kirjoittanut Sawo »

Poissa Valtsuuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5660 : 23.03.2014, 16:17:35 »
Osaako joku kertoa että miten d24tic koneesa laturi tulee kiinni sieltä alapuolelta siihen ohjaustehostimeen vai tuleeko ollenkaan? Tuli kansiremppa tehtyä niin ei enään muista miten tulee, kuvaaki voi laittaa siitä mite tulee kiinni.

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5661 : 23.03.2014, 19:02:57 »
Vasen etujarru laahaa -02 s60. Onko järkeä vaihtaa tiivistesarja jarrusatulaan vai ostaa suosiolla uusi satula? Motonetistä uusi satula 100, tiivisteet 20. Skruuvatista satula 125, tiivisteet 7. Eli noin satkun säästö vaihtamalla tiivisteet, mutta onko järkeä?

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5662 : 23.03.2014, 20:47:35 »
Vasen etujarru laahaa -02 s60. Onko järkeä vaihtaa tiivistesarja jarrusatulaan vai ostaa suosiolla uusi satula? Motonetistä uusi satula 100, tiivisteet 20. Skruuvatista satula 125, tiivisteet 7. Eli noin satkun säästö vaihtamalla tiivisteet, mutta onko järkeä?

Biltema, 74€/satula.

Edit:
Mikä mahtaa vaivata kun -99 s80:n vasen etuparkki ja puskurissa oleva sivuhuomiovalo ovat pimeänä (polttimot uudet)? Ajotietokone ei tiedä asiasta mitään, toisin kuin äskettäin korjatuista vasemmasta lähivalosta ja oikeasta takaparkista. Voisko olla klassinen maavika vai onko jossain bitti vinossa...

Onko saksanvienneissä muuten ollut erilaiset takavalot kuin suomiautoissa? Tässä ei nimittäin oikealla takana ole alarivin sisimmälle polttimelle (takasumuvalo?) reikää ollenkaan, ja paikalla samanlainen polttimo kuin parkeissakin...
« Viimeksi muokattu: 23.03.2014, 23:31:43 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5663 : 23.03.2014, 22:04:07 »
Vasen etujarru laahaa -02 s60. Onko järkeä vaihtaa tiivistesarja jarrusatulaan vai ostaa suosiolla uusi satula? Motonetistä uusi satula 100, tiivisteet 20. Skruuvatista satula 125, tiivisteet 7. Eli noin satkun säästö vaihtamalla tiivisteet, mutta onko järkeä?

Kannattaa vaihtaa, jos satula on siinä kunnossa, että tiivisteillä tulee kuntoon.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5664 : 24.03.2014, 07:24:51 »
Tartteis saada 740:n penkistä purettua selkänoja irti. Onko minkälainen rasti, joutuuko näpräämään mahottomasti yms? Jos on näpryytä, niin taidan ihan vaan rälläkällä ajaa sen selkänojan irti :D Tartteen vaan ne kiskot ja sen istuinosan rungon.

EDIT. 745 Volvo d24tic koneella, vuosimallia '91 ja ajettu mittarinmukaan 650tkm. Onko ilmavaivaa vai hehkut pimeenä, kun saa sahata käyntiin ihan pirun pitkään (jopa reilun minuutin)? Sittenku lähtee käyntiin, nii eka lähtee pari pyttyä, sitten tulee melkeinpä pytty kerrallaan loput mukaan. Koneen lämpötilalla ei vaikutusta, eikä kyllä ulkoilmankaan lämpötilalla. Tämä on jatkunu jo kohta pari kuukautta.
Konehuoneessa ei ainakaan näy mitään polttoainevuotoja tms, mutta voisko tankin päästä olla putket hapristunu ja sieltä hörppiä ilmaa?

Tosiaan pelkästään tuossa käynnistyksessä ongelmia, ajossa vedot tallella jne.

Penkki lähtee, kun otat liukukiskojen päistä yhteensä neljä 14-kantaista pulttia auki, työnnät penkkiä taaksepäin ja nostat. Keskellä kiskoja on sellaiset tatit, jotka nousevat pois palkin sisältä vain hahlonsa takaosasta. Penkin selkänoja purkautuu, kun napsit sivuleikkureilla poikki selkänojan alareunasta muistaakseni taas neljä teräslankalenkkiä ja alat pujotttaa verhousta ylöspäin. Ristiseläntuen säädin pitää myös irroittaa, lähtee kun ruuvaa auki ja vetää pois. Keskellä penkkiä on sitten vielä yksi runkolanka kiinni vastaavilla teräslankalenkeillä.

Deeku sopis olemaan pumpustaan sohlo ja hehkuiltaan pimeä...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5665 : 24.03.2014, 16:48:52 »
Kaverin puolesta kysyn kun kuskina ollut naisihminen ei osannu avata seiskalankun ovea. Eli kahva jäi käteen, lähti niinku takapäästä irti, oli ennen ruuvilla porattu kiinni kun kiinnikkeet paskana. Nyt kahva ei mene työntämällä takaisin ja mekanismikasn ei toimi kuin sisältä. Ideoita kellään miten saada kahva paikoilleen ja toimimaan?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5666 : 24.03.2014, 17:19:54 »
Kaverin puolesta kysyn kun kuskina ollut naisihminen ei osannu avata seiskalankun ovea. Eli kahva jäi käteen, lähti niinku takapäästä irti, oli ennen ruuvilla porattu kiinni kun kiinnikkeet paskana. Nyt kahva ei mene työntämällä takaisin ja mekanismikasn ei toimi kuin sisältä. Ideoita kellään miten saada kahva paikoilleen ja toimimaan?
a) osta uusi (käytetty) kahva
b) asenna se paikoilleen, olettaen että tempaisu ei ole ollut liian railakka rikkoakseen välitankoja tai lukkosysteemiä.

Muista ostaa saman puolen kuin hajonnut, 940:stäkin käy.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5667 : 24.03.2014, 18:35:07 »
Kyllä se toimii edelleen. Se pitää vaan koukata takaisin sisälle sopivasti kahvaa puristaen (Siis jos vika on vain siinä kahvan rungossa eikä mekanismeissa).
« Viimeksi muokattu: 24.03.2014, 18:42:47 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5668 : 24.03.2014, 18:39:30 »
Ohessa kuva/video pätkä kitisevästä takatukivarren puslasta AWD  -07.
Vaihtuuko tuossa tuo itse pusla vaiko koko helahoito missä tuo iso pusla on kiinni rungossa??
 Millainen tuo on vaihtaa/ mitä kuuluu vaihtaa??
http://www.youtube.com/watch?v=KzX37Vx4LmQ&feature=youtu.be
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5669 : 24.03.2014, 18:52:12 »
onko kyseessä muuten tämä  hokkki

http://www.skruvat.fi/Holkki-taka-akseli-P10605.aspx
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

 

Proturbo  Autodiagnoosi