Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3797331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6090 : 13.06.2014, 12:28:48 »
Kuinka paljon vinokone vakio hilppeillä kestää kierroksia, onko kymppi/satasarjassa eroa?

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6091 : 14.06.2014, 14:11:27 »
Volvo 740 1986 B200K

Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta kun sammuttaa lämpimän koneen ja antaa vähän aikaa olla ja menee käynnistämään joutuu kääntämään virtoja edes takaisin välillä monta kertaa ennen kuin lähtee käyntiin.

Tulpanjohdot vaihdettu, mutta puolanjohto ties miten vanha.

Olisiko vika puolassa tai puolanjohdossa?

Bougicordin johto satsi oikealla puolan johdolla tilauksessa nyt joka tapauksessa.

Onko kellään ollut vastaavaa vikaa?

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6092 : 14.06.2014, 20:36:06 »
242 -75 konepelti jumissa. vaijeri ok, vipu liikkuu mutta se jousitappi on il,aisesti asettunut huonoon asentoon kun koitin säätää konepeltiä (oli poissa paikaltaan). Siinä jousijutun päässä on ura, pitäisikö siitä saada aukeamaan (esim. vaijerin katketessa) ja tarviiko  samalla avata konepellin/etupellin välistä näkyvää kruunua muistuttavaa rengasta.. pari iltaa oon jo yrittänyt saada auki..


edittiä: homma ok, varovasti konepeltiä raolleen puukiilalla, rengasrauta tuulihakasen ja sen lukitustapin väliin ja varovaista vääntöä sivusuunnassa. johan konepelti pomppas ylös.. nyt pääsee jatkamaan remonttia
« Viimeksi muokattu: 14.06.2014, 21:32:52 kirjoittanut ojala »
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6093 : 15.06.2014, 20:57:51 »
S80 T6 FWD `99

Takapyörän ABS-anturi, joutuuko tuon hakemaan siniseltä kun motonetin varaosalista ei tunne kuin etupyörän version vai käykö sama myös taakse, kuvan perusteella ihan samanlainen.

EDIT: Biltemasta pitäis näköjään saada, 39,90

Miten tota alustanumerosysteemiä pitäis tulkita, osa sanoo "alustanumerosta 116811", mun alustanumero on  YV1T*****X1044083, niin onko tossa nyt se merkittävä tekijä tuo 044083, eli toi anturi ei sillon käy? Mekonomen tarjoaa -116810 V/O 119e, 116811- v ja o eri numerolla 62,90 puoli. eli mulla ilm. toi kalliimpi?
« Viimeksi muokattu: 15.06.2014, 21:23:59 kirjoittanut Mattson »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6094 : 15.06.2014, 21:06:38 »
745 SE 1992

Kellään kuvaa miten tuon lämppärin vaijerin pitäisi olla hanan päästä kiinni? Mulla on siis vaijerin kuori irtonaisena ja hanaa ei paljon säädellä.  ???

Pitäiskö tässä olla sellanen klipsi niinkuin esim. siksakin ryyppyvaijerissa?
« Viimeksi muokattu: 15.06.2014, 21:11:54 kirjoittanut Kalamies »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6095 : 15.06.2014, 23:56:29 »
En tiedä siksakin ryyppyvaijereista, mutta kaikki vaijerit nuissa on samanlaisella klipsillä. Mielestäni myös 240 vaijerilämppärin vaijerit on melko samanolosella klinkulla kii.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6096 : 18.06.2014, 20:42:51 »
740 tapauksessa se klipsi kuuluu olla kiinni tuossa lipareessa, jonka "yli" vaijeri kulkee.

Noista klipsien malleista en sitten osaakaan sanoa...

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6097 : 18.06.2014, 21:01:41 »
745 SE 1992

Kellään kuvaa miten tuon lämppärin vaijerin pitäisi olla hanan päästä kiinni?...
Hyvä ajoitus.
http://1drv.ms/1kOfZbh

Just tänään nappasin kuvan  ;D

Eli semmoinen peltiklipsi siihen kuuluisi.

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 277
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6098 : 18.06.2014, 21:08:13 »
tekeekö noilla bilteman xenoneilla mitään? vähä epäilyttävän halpoja  ::)

http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Xenon-polttimo/XENON-POLTTIMO-D2R-4300K-35475/
D5244T

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6099 : 19.06.2014, 20:24:36 »
tekeekö noilla bilteman xenoneilla mitään? vähä epäilyttävän halpoja  ::)

http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Xenon-polttimo/XENON-POLTTIMO-D2R-4300K-35475/

Värieroa on vakioihin, mutta ovat kyllä ihan käyttökelpoisia, samoja xenon-polttimoita saa myös ebaysta vielä halvemmalla.
volvoja - onhan noita.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6100 : 22.06.2014, 11:43:00 »
Volvo 244 1983
Onko dieselkoneisen ja bensakoneisen etualatukivarret identtisiä?

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6101 : 22.06.2014, 21:07:49 »
kotona on hyvät kesäkumit omilla vanteilla auto vaan on kerännyt sammalta korjaamolla yli kaksi kuukautta. Justiin soitti hetki sitten että saa hakea pois, jakohihna ei ole vieläkään vaihdettu koska ei kuulemma saanut kiristinrissaa auki mutta kuulemma sekä remmi että vesipumppu ihan hiljan vaihdettu ulkonäön perusteella.ei ollut jako hypännyt sittenkään, kuulemma t6 moottorissa sellainen hauska pikku ominaisuus että jos sitä siirtää vain muutaman metrin kylmänä ja sammuttaa heti uudelleen sitä saattaa joutua sahaamaan kuin tukkijätkä avohakkuuta ennen kuin se suostu käynnistymään jonka jälkeen toimii aivan normaalisti

Toi on aika yleistä tinakoneissa. Lyhyen siirron jälkeen tulee ns. Liimaventtiili. Sit voi joutua sahaileen pari akullista että saa käymään.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6102 : 22.06.2014, 21:14:12 »
Volvo 244 1983
Onko dieselkoneisen ja bensakoneisen etualatukivarret identtisiä?

Ovat.

Poissa ppk

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6103 : 24.06.2014, 12:09:36 »
mistäpäin autoa löytyy ajonestoboxi v70 2.5 tdi -98 ?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6104 : 24.06.2014, 12:44:44 »
mistäpäin autoa löytyy ajonestoboxi v70 2.5 tdi -98 ?
Kuskin jalkatilassa melkein suoraan jarrupolkimen yläpuolella. Muovi irti kojelaudan alta ja siinäpä se jo näkyykin, vähän tupakkiaskia isompi boksi. Sitten ylempänä kojelaudan päässä on hälyttimen yksikkö, mutta sen irrottaminen osottautu ainakin mun taidoille ylivoimaiseksi ilman ohjetta.
Jäitä housuun!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy