KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3805346 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6780 : 29.10.2014, 23:04:10 »
Onko 200-sarjassa sitä ykk-merkkiä vauhtipyörällä?
Jos se ei ole  kohdillaan? ???

Hyvä ajatus!

Jospa vauhtipyörä ei ole oikeassa asennossa kiinnitetty?  Tosin en ole varma voiko sitä väärään asentoon laittaa?

Omassani olen merkannut vetolevyn asennon sen irroittaessani.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6781 : 30.10.2014, 06:33:40 »
Hyvä ajatus!

Jospa vauhtipyörä ei ole oikeassa asennossa kiinnitetty?  Tosin en ole varma voiko sitä väärään asentoon laittaa?

Omassani olen merkannut vetolevyn asennon sen irroittaessani.

Kampuran takastefan vaihdon  yhteydessä oli jäänyt kohdistusmerkki huomaamatta ja ei se käyntiin lähtenyt.

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6782 : 30.10.2014, 19:36:53 »
Paljohan mahtaa olla 945 vakioalustalla/rengastuksella mitat kaaresta napaan? Tuli heitettyä äsken eteen coilover tolpat, niin eipä muistanut mitata. Tietäs vähän sinnepäin paljonko olis tota koslaa madallettu. ::)

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6783 : 30.10.2014, 20:09:14 »
Kävin mittaamassa, edessä ja takana noin 385mm.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6784 : 30.10.2014, 20:16:21 »
Kiitos. :)

Poissa Santtu244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6785 : 31.10.2014, 19:23:25 »
Hyvä ajatus!

Jospa vauhtipyörä ei ole oikeassa asennossa kiinnitetty?  Tosin en ole varma voiko sitä väärään asentoon laittaa?

Omassani olen merkannut vetolevyn asennon sen irroittaessani.

Vika löytyi, omasta huolimattomuudesta taas kerran johtui..  :-[ Kaasuläpän asentoanturin ja vr-anturin johdot oli sekoittunut... Mutta nyt ilmeni seuraava ongelma, tyhjäkäynti seilaa ees taas. Kierrokset on normisti about 1300-1500 ja sitten kun kone on lämmennyt niin kierrokset tippuu normaaliksi ja nousee heti takaisin tuonne 1300-1500.. Ja kone lämpeää ihan minuutissa 90 asteeseen ja hieman ylikin. Luin vikakoodit ja tuli seuraavan laiset:
1-4-4 Moottorin ohjausmoduuli, kuormitussignaali
2-2-4 Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin

Eli mites noita nyt kannattais ruveta tutkimaan?
Poistin vikakoodit ja tuo 1-4-4 poistui mutta 2-2-4 ei.
Ja tuon jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen liittimestä oli toinen johto irti, laitoin sen kiinni mutta ei vaikutusta asiaan. Pystyykös noita jotenkin mittaamaan?
Onse kumma kun täysin toimivana purettu ja nyt kasattuna ilmennyt vikoja niii maan perkeleeks  :D ;D
- Volvo 240 käyttis
- Volvo 244 museoauto

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6786 : 31.10.2014, 19:53:04 »
Ja tuon jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimen liittimestä oli toinen johto irti, laitoin sen kiinni mutta ei vaikutusta asiaan. Pystyykös noita jotenkin mittaamaan?
Onse kumma kun täysin toimivana purettu ja nyt kasattuna ilmennyt vikoja niii maan perkeleeks  :D ;D

Pystyy mittaamaan yleismittarilla.

Linkki aiheen topiciin: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0

Nyt vielä sellainen kullanarvoinen neuvo, että pitää olla sitten kunnollinen mittari, koska halvemmilla mittareilla näyttää ohmiarvot päin seiniä.

Itseäni epäilytti aikoinaan 740 farkussa lämpöanturi (vikakoodi 2-2-4), ja halvalla mittarilla näytti ties mitä arvoa, ja vaihteli per mittaus.
Tuon halvan mittarin mukaan anturissa oli vikaa (ohmi luvut).

Sitten otin kaverilta (sähkömies) lainaan kunnon yleismittarin, ja selvisi, että anturi oli täysin ehjä, ja toimi oikein moottorin lämmön mukaan.


Jos muiden virheistä on mitään apua, niin omalla kertaa ongelman korjasi lambda-anturin vaihto.
Vanha lambda kun oli rikki, niin moottorinohjaus ei enää pystynyt kompensoimaan, vaan säätöarvot olivat persellään,
ja teki sitten vikakoodia ties mistäkin.

Ei välttämättä ole sinulla sama vika, mutta toivottavasti tuosta linkistä on kuitenkin apua.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6787 : 02.11.2014, 14:10:18 »
Jos täältä löytäis apuja. B200E:n ruiskusuuttimet on jokainen kiinni yhdellä pultilla. Onko ne ihan peruskilopultteja mitä löytyy tokmannista alkaen? Alkuperäsiä ei tullu koneenmukana ja vanhan konren pulteista ei nyt oo muistikuvaa.

Poissa Aloittelija88^^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6788 : 02.11.2014, 21:18:57 »
740 b200e myllyllä sammui 30kmh vauhdista eikä lähe käyntiin enään kirveelläkään?  :idiot2:

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6789 : 04.11.2014, 16:00:59 »
Kauanko akun pitää olla irti jotta saa boxin nollattua?
230f bendix regina.

Poissa iisakki889

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6790 : 04.11.2014, 16:37:00 »
Tarviiko -01 s60 irroittaa jousi takaiskarin yläpäänkumen vaihdon ajaksi vai saako ujutettua jousen välistä? Iskarihan tietysti pitää irroittaa. Tietäs vaan jousipuristimet ostaa jos tarvii.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6791 : 04.11.2014, 18:15:08 »
Onko 240:n taka-alatukivarret keskenään samanlaiset? Polttelin irtovarsista ne etupään puslat pois. Tarviiko Powerflexejä varten jättää se vanhan puslan ulkohela? Entä sisätappi, tuleeko puslien mukana uusi? Oisko jollakin jääny nuo tarpeettomiksi hyllyyn..

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6792 : 04.11.2014, 18:21:59 »
Tarviiko -01 s60 irroittaa jousi takaiskarin yläpäänkumen vaihdon ajaksi vai saako ujutettua jousen välistä? Iskarihan tietysti pitää irroittaa. Tietäs vaan jousipuristimet ostaa jos tarvii.

Taisipa sopia tulemaan yläpää sieltä jousen välistä ettei jousta tarvi irrottaa. Ainakin V70 sopii ottamaan pois.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6793 : 04.11.2014, 18:52:01 »
Tarviiko -01 s60 irroittaa jousi takaiskarin yläpäänkumen vaihdon ajaksi vai saako ujutettua jousen välistä? Iskarihan tietysti pitää irroittaa. Tietäs vaan jousipuristimet ostaa jos tarvii.

Ei tarttee jousta irroittaa. Iskari irti niin mahtuu tulemaan jostain välistä pois.

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6794 : 04.11.2014, 19:05:39 »
Miten Volvo 740 -90 kuskin jalkatilasta saa reumaluukun irti(yritin repiä irti ja jotkut kynnet siellä pistivät vastaan)? Pitäisi saada uudet liimat väliin. Pitääkö lokari irroittaa, jos se pitää niin missä sijaitsevat piilopultit?

 

Elekma  Autoracing