Elekma  Autoracing

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa josh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
No mites, paljonko jäykempi on käytännössä?
Kokemuksia? Esim tämä mainittu Eibach tai joku muu
« Viimeksi muokattu: 26.08.2015, 21:49:04 kirjoittanut josh »

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
850R sedan, lähitulevaisuudessa (talven aikana) varmaankin iskarit ja jouset uusiksi. Korkeussäädettävää en välttämättä tarvitse, mutta hinta-laatusuhde olisi hyvä olla kohdallaan. Sellainen OEM tai OEM+ tyyppinen ratkaisu olisi haussa. Hinnan puolesta toki mielummin huokeampi, eikä haittaa vaikka olisi suorastaan edullinen. Halpaa ja hyvää tähän(kään) kun ei taida löytyä.

Takapäähän luinkin jo edeltä, että farkun jouset kävisi myös mutta olis jäykemmät? En usko että tästä olis ainakaan omassa käytössä haittaa. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Homman nimi ois alustanvaihto

Kohdeauto:
-V70 AWD , Nivoilla.
-Vm. 1999

Misteehän löytys ja tai löytyykö mistään , ns. Bolt-On Coilisarjaa tämmöseen vehkeeseen. Vai pitääkö nuo takaiskarien kiinnityksen itse rakentaa?
Mukava ois kerranni autoon laittaa Bolt-on alusta, ettei tarviisi taas kaikkea sorvailla..

Nivot & Etuiskarit huollettu ja kunnossa , mutta matalaksi pitäisi saada. Siksi kyselen.
Kiitokset etukäteen  :hello:

Järkevä alusta siis hakusessa eli Ta-Technix jne. ei ollut tarkoitus hommata
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 18:37:00 kirjoittanut mass3 »

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Täältä ääni BC Racing BR tai D2 coiloverit.

Ovat Bolton ja laadukkaat.

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Täältä ääni BC Racing BR tai D2 coiloverit.

Ovat Bolton ja laadukkaat.

Jos nelivetomiehelle ehdotit niin ei taida kumpikaan mainitsemasi sarja mennä nelivetoon.

E: http://www.l-m-r.se/ :llä näky olevan joitain vaihtoehtoja nelivetoihin, ei kylläkään coileja.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2015, 11:03:22 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Korjatkee jos olen nyt väärässää.

Etu & Nelivetoisen etuiskunvaimentimet(+jouset) ovat samanlaiset ?
Etu & Nelivetoisen takajouset ovat samanlaiset?

Etu & Nelivetoisen alustojen ainoa ero olisi tämä iskarin alapään kiinnitys?
Yläpäät samanlaiset?

Vai onko näissä muita kriittisiä eroja  ???

Nelivedon takaset


vert. etuvetoisen takaset. ei coilit , mutta kiinnitystä haen tässä.


Eli voinko periaatteessa kalastaa etuiskarit mistä tahansa S/V/70 (mk1) mallista , mutta takaiskunvaimentimet joudun etsimään erikseen tai rakentamaan alapään kiinnityksen uudelleen?

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Korjatkee jos olen nyt väärässää.

Etu & Nelivetoisen etuiskunvaimentimet(+jouset) ovat samanlaiset ?
KYLLÄ

Etu & Nelivetoisen takajouset ovat samanlaiset?
EI (AWD jouset eri kokoiset)

Etu & Nelivetoisen alustojen ainoa ero olisi tämä iskarin alapään kiinnitys?
Yläpäät samanlaiset?
Takaiskarit vähän eri pituiset, mutta suurin ero on alapään kiinnitys

Vai onko näissä muita kriittisiä eroja  ???

Nelivedon takaset
(Kuva poistettu lainauksesta.)

vert. etuvetoisen takaset. ei coilit , mutta kiinnitystä haen tässä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli voinko periaatteessa kalastaa etuiskarit mistä tahansa S/V/70 (mk1) mallista , mutta takaiskunvaimentimet joudun etsimään erikseen tai rakentamaan alapään kiinnityksen uudelleen?

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
X70R
Juuri tulikin mieleen , jotta pitäisi varmaan sinua häiritä viestillä. Ehditkin tänne kirjoittamaan  :D
Kiitän  :hello:

Ei taida siis olla helpoin automalli löytää alustaa ja varsinkaan laillista  :(
KW:n alustaa löytyy , mutta nämäkin TUV-lappujen ja vähän hinnan kiroissa  :-\

D2:n tuntuu löytyvän kyllä melkein kaikkeen mahdolliseen muuhun , muttei tähän. Eikä hinnatkaan ole pahoja.
Henk. koht kokemuksesta D2 olisi ollut vielä omaan mieleen  :-\ mutta minkäs teet..

Tietysti jos löytyy linkkiä laadukkaaseen kiinteään madallussarjaan joka siis sopisi tähän V70 AWD -99 malliin niin saa linkitellä , voihan semmoistakin harkita.. Coilit olisi ollut vaan suuri plussa.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13

Poissa tuomasd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 221
  • www.vrcf.fi
    • http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.msg1042776#msg1042776
Aattelin tännekkin kertoa vähä omista suunnitelmista.

Eli auto on Volvo S70, tällä hetkellä BC racingin BR, jouset on edessä 100mm/16kg ja takana 160mm/9kg. Tämän sain heittämällä leimalle BC:n mukana tulevilla lapuilla.

Ja talven aikana rakennan uuden alustan ilmalla. Jonku verran palikoita tullu hommattua mutta tärkeimmät on tulossa vasta, (5kk aikaa helsingin ACS) eli ei oo kiirekkään vielä.

Teen alustan BC:n tolppiin ja palkeille käyn teetättämässä ylä/alapäät erikseen alumiinista/rosterista.

Ite linjat vedän konttiin jarruputkien linjojen mukana ja sitte vaa pari läpivientiä konttiin.

Ja kun valmiina on virtapiuha vedetty konttiin ni yks jakobloki vaan ja siitä otan virran kompuroille, vahvistimille ymsyms.

Ja katsatuksesta sen verran ettei tuu olemaan ongelmaa sen suhteen kun on tiedossa mitä ja miten pitää kaiken olla että kelpaa katsastajalle.. :)

Vielä ei oo kuvia/tarinaa ite hommasta mun topickissa mutta tulin kertomaan että kannattaa seurailla  sitä jos vähääkään kiinnostaa koska ei mee kauaa kun rupiaa tapahtumaan :)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=64318.0

Poissa Teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Aiemmin kyselin nuista j-specin alustoista niin mitenkäs muuten tuleeko niissä tai ylipäätänsä jos ruotsista tilaa niin hyväksyntäpaperit muutoskatsastukseen. Ei ole tuo länsi naapurin kieli mikään paras vahvuus niin en sivuiltakaan löytänyt  :D
Exät: STW 850 2.5 20V, 240 -87 B200K+M47, 240 -87 B200K+M45, 240 D24tic
V70 -00 2.4 "Bassovolvo II"
Nykyiset: V70 2.4D -10, V70 2.5TDI -98

Poissa risba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
onkos muilla ollut samaa ongelmaa vai onko itsellä vaan joku virhe sattunut. ;D tilasin siis tuningkaupalta tatechin  halpis coili sarjan ja asensin autoon (s70 tdi) edessä pikkujousimakaa pohjassa asti eikä isommassakaan taida hirveästi joustovaraa olla. edessa alusta paukkuu todella paljon pienessäkin epätasaisuudessa. pitäisikö alustan mukana lisätä eteen jtn joustinkumeja tms? sellaisia siellä ei nyt ainakaan ole. tuntuu kummalliselta että vanhassa etutolpassa oli kuminen ylälautanen ja kynätolpassa se on korvattu metallisella.  :idiot2:

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Se pikkujousen kuuluu maata pohjassa, srn tarkotus on vaan pitää isompi jousi jännityksessä kun keula on ilmassa. Alusta kannattaa kasata sen alkuperäisen kumilautasen kanssa, ja sit se alumiininen sen alle. Tällöin loppuu kolinat.

Toinen vaihtoehto on että konehuoneen puolella on se pieni musta lautanen jonka päällä on iskarin kiristysmutteri, sen reikää suurentamalla saat sen alumiinilautasen kireelle kääntölaakeria vasten jolloin kolinat loppuu. Itsellä juurikin näin. Tässä on tosin se ongelma että tolpan kierre tulee niin korkealle, että ainakin mulla hinkkaa hieman konepeltiin kiinni kun on maaleja lähtenyt. Tämä tapa ei vaadi sitä alkuperäistä kumilautasta, joka tarkoittaa sitä että keulasta saa taas pari senttiä matalamman  ;)
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa risba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Se pikkujousen kuuluu maata pohjassa, srn tarkotus on vaan pitää isompi jousi jännityksessä kun keula on ilmassa. Alusta kannattaa kasata sen alkuperäisen kumilautasen kanssa, ja sit se alumiininen sen alle. Tällöin loppuu kolinat.

Toinen vaihtoehto on että konehuoneen puolella on se pieni musta lautanen jonka päällä on iskarin kiristysmutteri, sen reikää suurentamalla saat sen alumiinilautasen kireelle kääntölaakeria vasten jolloin kolinat loppuu. Itsellä juurikin näin. Tässä on tosin se ongelma että tolpan kierre tulee niin korkealle, että ainakin mulla hinkkaa hieman konepeltiin kiinni kun on maaleja lähtenyt. Tämä tapa ei vaadi sitä alkuperäistä kumilautasta, joka tarkoittaa sitä että keulasta saa taas pari senttiä matalamman  ;)

juu saman vastauksen sain maahantuojalta. hetken tutkailtua huomasin itsekkin että se musta kumilautanenhan on muutaman millin ilmassa kun auto makaa jousillaan  ;D prkl kun on ulkona niin kylmä ettei viitsisi siellä ruveta värkkäämään eikä talliakaan ole  ;D

Poissa VolvoBrickman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Mahtuuko 18"x8" et 42 vanne 235/40 kumeilla pyörimään jos laittaa 40 mm madalluksen ?

 

Elekma  Autoracing