Samppasport  Futurez

242 -77 talvironttonen, myyty.

  • 131 Vastauksia
  • 42824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: 242 -77, talvironttonen
« Vastaus #60 : 21.11.2011, 13:49:20 »
Mistä oot nuo tummat etuvalot hommannu? Vai ootko ite tummentanut?

Noi on golffin tummaoptiikat noi valot.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77, talvironttonen
« Vastaus #61 : 21.11.2011, 21:27:44 »
Mistä oot nuo tummat etuvalot hommannu? Vai ootko ite tummentanut?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8636.msg219774#msg219774 :juhau:

Lisävaloissa ois valkean maalin alla metallinhohtoharmaa pinta(ja ruostetta), sen kun sais esiin niin näyttäsivät vielä paremmalta. Näyttäis että valkea on vedetty vaan päälle.

Eilen tuli huomattua reissussa, että alavesiletku oli pullollaan vesipumpun luota ja jätin korkin löysään. Töiden jälkeen tein köyhäilyratkaisun eli katkaisin pois niin paljon että huono kohta ei joudu paineen alaiseksi. Onneksi noissa on varaa lyhentää letkua aika paljon. Startin vaihdoin taas. Aamulla naksuttelin aikani ja parin napakan puukepillä tehdyn kopauksen jälkeen lähti pyörimään. Ihan hyvin tietysti, että kaksi hiljan vaihdetun näköistä rempattua starttia joista nyt jälkimmäinen vielä tuoreempi ja molemmista solenoidi rikki. Tilalle laitoin vanhan suoran startin, katellaan miten sen kanssa käy :P

Rajapaineventtiilin laitoin ja lisää painetta kattilaan. 1,1bar on noin 3700rpm kohdalla. Toisaalta hyvä vaan, että heräilee rauhallisesti eikä kertapamauksella. Vetää hyvin, mutta pakopaine pakottaa hukkaportin auki 5500rpm jälkeen. Otan rajapainevenan pois ja teen yläpuolisen ohjauksen paineensäätöventtiilillä. Parantuneen kulun myötä kopin kulkusuunta vedon ja vaihtojen välillä muuttuu aika paljon. Taidan vaihtaa 16" pyörät 745:stä tähän, taka-akselin isot helat uretaanisiin ja tilata panhardille moiset.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77, talvironttonen
« Vastaus #62 : 22.11.2011, 22:38:46 »
Ostin paineensäätimen, tukkupaketin SilentCoatia vaimennukseen ja "puolipakolla" JL Audion 4" koaksiaalit etuoviin koska halvalla sai :idiot2: Kattoon laitoin reilu 2 kerrosta mattoa, 41 palasta jäljelle jäi 13. Vaimeni mukavasti. Lattiaan vois laittaa pari kerrosta vakiona olevaa raskasmattoa, saa riittää sinne. Lohkolämmittimeen tilasin uuden tiivisteen.

Ahdot säädin 1,3bar tuntumaan ja vetää koko alueella paineen keräilyn jälkeen hyvin. Lisää ennakkoa vaan peruskarttaan ja sopan säätöä. Penkityksen vois alotella tuolla paineella ja lisäillä tarpeen mukaan.

Ainiin, katsastuksessa mitattu omamassa ennen vaimennuksien lisäämistä 1340kg.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2011, 22:41:09 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77, talvironttonen
« Vastaus #63 : 25.11.2011, 00:56:21 »
Tiistaina laitoin katon vaimennuksen ohessa tarran konepellinnurkkaan. Tuli vastaan moinen kuva netissä ja tuumasin että ois sopiva tarrana, joten teetin sit muutaman mustalla taustalla :P
Näköjään jäänyt mainitsematta, että lauantaina tein ja laitoin paikoilleen alavinotuet.

Eilen meni hukkaportin poistoputki käytännössä kokonaan uusiksi. Laitoin jouston ja tein laipat dp:n päähän helpottamaan irrotusta. Lohkolämppärin tiivisteen vaihdoin ja kasasin varmuuden varalle liimatiivistemassan kanssa. Jäähdytysnesteen vaihdoin melkein kokonaan uuteen, aika sameaa oli ja mukana tuli kalkkikokkareita. Bilteman pakolämpömittarin laitoin paikalleen, eipä tuo kovin nopeasti tunnu reagoivan. Kytkentäohjeetkin olivat täysin vajaat, virtaliittimelle on kaksi mahdollista paikkaa, kai se meni oikein ::)

Lauantaille varasin penkkiajan. Ei ole sama kuin ensipenkityksessä, siellä pääsee käymään joskus ens viikolla.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 00:58:21 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77, talvironttonen
« Vastaus #64 : 26.11.2011, 00:33:01 »
Öljynpainemittari löysi paikkansa. Anturin meinasin ensin laittaa haaroittamalla vakiopaikasta, mutta lohkolämppärin vastus tulee sopivasti eteen eikä voi kiertää kuin aivan huulille. Laitoin sitten chopattuun alunperin aikomani suodattimenvälilaipan ja anturin siihen. Teen vielä ens viikolla tarkistusmittauksen mekaanisella mittarilla. Ostin pari mittarikoteloa, laitoin öljyn- ja ahtopainemittarin niihin ja kiinnitys ratin päälimuoviin. Keskisuuttimien putken ja kojelaudanpaneelin laitoin paikoilleen, täytyy kellon tilalle tehdä kunnolla tilaa seos- ja pakolämpömittarille. Flektin ja lyhyiden releet saivat pohjansa, nyt nekin ovat nätimmin rivissä puolan vieressä.

Puhetta oli tutun kanssa, että VX todennäköisesti aiheuttaa koneen tukkeutumisen yläkierroksilla. Nythän meno loppuu 6500rpm kohdille. Meinasin koettaa maltillisella nostolla olevaa hiottua nokkaa, mutta perusympyrä on 3,4mm vakiota pienempi ja hallussa on vain millisiä venttiilivarrenjatkeita. Kattoo nyt miten käyttäytyy penkissä, mutta rauhallinen paineennousu on hyvä. Jos ens viikolla sais jostain sopivat jatkeet ja pakopainemittarin laitto jäi ensi viikkoon.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty(+video)
« Vastaus #65 : 26.11.2011, 16:41:42 »
Penkissä käyty ja lopputulema oli se mikä oli ajatuskin. 345hv @ 5300rpm ja 473Nm @ 4950rpm.

Ahtopaine nousee paljon myöhempään kuin kadulla, 0,6bar on vasta 4000rpm kohdalla ja 1,3bar vääntöhuipun kohdalla. Mutta tuon perusteella mitään muutoksia koneeseen ei tarvitse tehdä. Sytkää pienensin täyden paineen alueelta asteella koska siellä kuului penkittäjän luureihin parissa kohtaa pieni risaus. Seos on hieman rikkaalla ja pyörii 10,6-11 välimaastossa. Luonteeltaan kone on joka tapauksessa hyvä ja laajahkon vetoalueen myötä ei vedossa suuria ongelmia ole valita oikeaa vaihdetta :) Nyt vaan hienosäätöä nurkka-ajoon.

Se tuli huomattua ja on tullut hieman haisteltua jo aikaisemminkin, että jäähdytysneste haiskahtaa sisälle kun lämppärin laittaa päälle. Taitaa mennä kenno vaihtoon vaikkei siinä irrottaessa vuotojälkiä mitään näkynytkään.

Edit. Tommonen veto se oli: http://www.youtube.com/watch?v=Jnpkgwln2O4
Kovat on äänet, muualla kuin koneessa.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 18:24:45 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #66 : 26.11.2011, 17:25:26 »
Mutta tuon perusteella mitään muutoksia koneeseen ei tarvitse tehdä.
Meinaatko että tomosilla tehoilla pärjää muka talven ??? :D
Kyllähän tommonen 2-ovinen koppa kivasti liikahtaa jo noilla tehoilla O0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #67 : 26.11.2011, 17:26:01 »
Onnea hienoista luvuista!
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #68 : 26.11.2011, 17:47:09 »
Meinaatko että tomosilla tehoilla pärjää muka talven ??? :D
Eihän täyttä tehoa kadulla käytetä :pomo:
Nyt painaa kuskin kanssa noin 1420kg. Äänieristystä ja muuta kun lisäilee niin eiköhän paino kuskin kanssa ole 1500kg paikkeilla, joten ei tämä mikään keijukainen ole :)

Ihan hyvät lukemat tuli juu, johan tää oli ensimmäinen turbokone joka tuli tehtyä(tai oikeastaan saatua tulille ja ajoon ::)).
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 18:23:40 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #69 : 26.11.2011, 18:09:50 »
Hienot lukemat!  -H-
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #70 : 26.11.2011, 18:29:28 »
Lankku vetäs jauhot suuhun monelle kun ekalla turpokoneellaan yli 300 pollea.  :2funny:
Hienot lukemat!

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #71 : 26.11.2011, 20:15:41 »
Lankku vetäs jauhot suuhun monelle kun ekalla turpokoneellaan yli 300 pollea.  :2funny:
Hienot lukemat!
Ja kuinka nopeesti koko moottori ja auto oli ajokunnossa niin ei voi kun  -H- .

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #72 : 26.11.2011, 20:57:01 »
Eihän näillä lukemilla vielä jauhoja kenenkään suuhun laiteta kuin sellaisten jotka erehtyvät ulkonäön perusteella olettamaan, että pellin alla on perus B19A ;) Ja penkkitulos on penkkitulos, kovasti polttelis jo mieli päästä koittamaan esim. mailille, mutta odoteltava ensi vuotta :nälkä:
Kyllähän se mieltä lämmittää ettei tarvinnut taistella sen kummemmin vaan tavoite täyttyi heti ekalla yrityksellä. Saishan siitä vielä enemmänkin pienellä vaivalla. Tosin jo alkujaan oli selvää että pidän H-profiilit poissa koneesta ja kulut mahdollisimman pieninä, kuitenkaan yrittämättä tinkiä muuten.

Juu menihän tässä vissiin 2,5kk ostosta tähän päivään. Ihan sopiva aikataulu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #73 : 26.11.2011, 23:13:14 »
Laitetaan nyt vielä pikainen koontilista mitä palikkaa tekniikan puolesta on kiinni vaikka konepuoli on tuolla viritysresepti-topicissa jo mainittuna.

- B230F(X) vakio alakerta 13mm veiveillä, uudet laakerit ja renkaat.
- 531 perussiistittynä, kolmikulmaseeteillä, uudet ohjurit.
- Puristussuhde 9,3.
- VX-nokka vakioajoituksella.
- K-jetin imusarja suuttimenpaikoilla.
- Suuttimet 783cc Siemens Deka
- Megasquirt I, v2.2 levy.
- Jakajasytkä
- 65mm kaasuläppä välilaipalla, 2,5" ahtoputket
- MAN:in muovipäätyinen välijäähy, kenno noin 530x520x51.
- HX35 jaetulla 12 pesällä, vakio hukkaportti hepattu umpeen.
- Itse tehty pakosarja joka ei ole pulsseja nähnytkään, putki 38mm reiällä.
- 38mm kopiohukkis 0,6bar jousella ja yläpuolisella ohjauksella.
- Bosch perus muovinen by-pass.
- 3" putki takapöntölle asti akselin yli, takapönttö ja loppu 2,5".
- K&N kartioputsari
- Vanha K-jet pumppu ja normaali tankkipumppu.
- Innovaten laajakaista

- Loota uudempi M90
- Asetelma -618 SRE ja dieselin 228mm kytkinlevy.
- Littuvauhtipyörä, "kaikki" ylimääräinen pois, noin 5kg.
- Kardaanin etupätkä mittarivaijerillisesta M47:sta rautalaipalla, takapätkä voipi olla pari sen kanssa tai sitten ei. Ei ainakaan värise yhtään tämäkään.
- Perä 3.91 välityksellä oleva 1030. 3.54 tai 3.31 voisi olla asiallinen.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012, 18:38:33 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #74 : 27.11.2011, 10:21:45 »
Laitetaan nyt vielä pikainen koontilista mitä palikkaa tekniikan puolesta on kiinni vaikka konepuoli on tuolla viritysresepti-topicissa jo mainittuna.

- B230F(X) vakio alakerta 13mm veiveillä, uudet laakerit ja renkaat.
- 531 perussiistittynä, kolmikulmaseeteillä, uudet ohjurit.
- Puristussuhde 9,3.
- VX-nokka vakioajoituksella.
- K-jetin imusarja suuttimenpaikoilla.
- Suuttimet 783cc Siemens Deka
- Megasquirt I, v2.2 levy.
- Jakajasytkä
- 65mm kaasuläppä välilaipalla, 2,5" ahtoputket
- MAN:in muovipäätyinen välijäähy, kenno noin 530x520x51.
- HX35 jaetulla 12 pesällä, vakio hukkaportti hepattu umpeen.
- Itse tehty pakosarja joka ei ole pulsseja nähnytkään, putki 38mm reiällä.
- 38mm kopiohukkis 0,6bar jousella ja yläpuolisella ohjauksella
- 3" putki takapöntölle asti akselin yli, takapönttö ja loppu 2,5".
- K&N kartioputsari

- Loota uudempi M90
- Asetelma -618 SRE ja dieselin 228mm kytkinlevy.
- Littuvauhtipyörä, "kaikki" ylimääräinen pois, noin 5kg.
- Kardaanin etupätkä mittarivaijerillisesta M47:sta rautalaipalla, takapätkä voipi olla pari sen kanssa tai sitten ei. Ei ainakaan värise yhtään tämäkään.
- Perä 3.73 välityksellä, äkkiseltään koplailtuna 1030. 3.54 tai 3.31 voisi olla asiallinen.

Tätä kun katselee, pakko on nostaa hattua!
Kysessähän on talviauto!

 ;)
Volvoton

 

Futurez  Kulkukoira