Race.fi  TamCar

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2619 Vastauksia
  • 545165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1080 : 10.03.2013, 10:49:48 »
Tuplavakaajat ajaa saman asian ja ei maksa juuri mitään.  8)

Jos käytetään ihan noita vakiotankoja, onkos se nyt 19mm, ei kahdella tangolla päästä vielä lähellekkään 25mm tangon tuomaa materiaalivahvuutta.

Tuossa on toiselta foorumilta kopsattu pätkä missä on laskettu noita arvoja.

Cold hard numbers baby:

16+16 = 19.027 __ 19+19 = 22.595 __ 21+21 = 24.973 __ 23+23 = 27.352 __ 25+25 = 29.730
16+19 = 21.037 __ 19+21 = 23.873 __ 21+23 = 26.243 __ 23+25 = 28.615
16+21 = 22.581 __ 19+23 = 25.307 __ 21+25 = 27.657
16+23 = 24.242 __ 19+25 = 26.866
16+25 = 25.988

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1081 : 10.03.2013, 11:11:52 »
Löytyiskös paikallaolijoilta iskaritietoa 940-sedanista? Kysymys kuuluu: sopivatko Koni sport-etupumput turbo-volleen? Konin luettelossa ja kaikissa "virallisissa tiedoissa" on maininta "excl turbo and 16V"  Eikö turbossa ole kuitenkin samat etutolpat kuin muilla moottoriversioilla varustetussa? Muilla iskarivalmistajilla en havainnu tollasta turborasismia  :)

Samat patruunat menee paikalleen kyllä, mutta luulisin että noita ei suositella turboon/16v niiden alkuperäisen "sporttisemman" alustan vuoksi. Noissahan kai pitäisi olla aavistuksen matalempi ja jämäkämpi alusta vakiona muistaakseni.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1082 : 10.03.2013, 12:22:43 »
Tuota kyselin joskus jossain että jos turbon alusta on matalampi ja jäykempi kuin tavallisen niin koskeeko se vain "oikeaa" 940 Turboa eli niitä joissa lukee takaluukussa Turbo vai myöskin kaikkia FK-koneisia ja Classicia? Ahdettujahan nekin on.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1083 : 12.03.2013, 02:36:05 »
Jos käytetään ihan noita vakiotankoja, onkos se nyt 19mm, ei kahdella tangolla päästä vielä lähellekkään 25mm tangon tuomaa materiaalivahvuutta.

Tuossa on toiselta foorumilta kopsattu pätkä missä on laskettu noita arvoja.

Cold hard numbers baby:

16+16 = 19.027 __ 19+19 = 22.595 __ 21+21 = 24.973 __ 23+23 = 27.352 __ 25+25 = 29.730
16+19 = 21.037 __ 19+21 = 23.873 __ 21+23 = 26.243 __ 23+25 = 28.615
16+21 = 22.581 __ 19+23 = 25.307 __ 21+25 = 27.657
16+23 = 24.242 __ 19+25 = 26.866
16+25 = 25.988

Näköjään, ei nopeesti ajateltuna uskoisi.  P>

Mutta ideana oli käyttää kahta 21mm (?) tankoa, jolloin pääsee jo vähän lähemmäksi tuota 25 millistä.

Tai eihän sitä tiedä, jos sitä vaikka yhtäkkiä rikastuisi ja teetättäisi kunnon kanget sinne.

Noh, unelmoida aina voi.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1084 : 12.03.2013, 07:45:11 »
21+21 tangot on itellä seiskassa alla. En kyllä nää mitään ainakaan taloudellista syytä hommata 25 mm vakaajaa. Vai onks noi 21mm tangot jotenki kalliita/harvinaisia? Ite oon sit kai vaa löytäny halvalla...
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti


Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3437
  • nyan nyan
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1086 : 12.03.2013, 19:21:02 »
Eka on suunniteltu käytettäväksi erikoisjousien kanssa. Jos on normijouset niin tarvitset sen adapterin.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1087 : 12.03.2013, 21:35:04 »
Kumpi vai kampi?
Bilstein vai Koni?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1088 : 12.03.2013, 22:07:37 »
21+21 tangot on itellä seiskassa alla. En kyllä nää mitään ainakaan taloudellista syytä hommata 25 mm vakaajaa. Vai onks noi 21mm tangot jotenki kalliita/harvinaisia? Ite oon sit kai vaa löytäny halvalla...

Multa kanssa löytyy aineki pari 21mm vakaajaa, joten ei ne mitää havinaisia taida olla?  ???
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1089 : 12.03.2013, 22:10:43 »
Multa kanssa löytyy aineki pari 21mm vakaajaa, joten ei ne mitää havinaisia taida olla?  ???

Itellä oli seiskassa alunperin tuo 21mm.  Ja pihalla notkuvassa varaosa ysisatkussa on kanssa...
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1090 : 12.03.2013, 22:22:56 »
Itellä oli seiskassa alunperin tuo 21mm.  Ja pihalla notkuvassa varaosa ysisatkussa on kanssa...

Itse olen aina´ilmeisesti siis oikein olettanut, että löytyy kaikista seiskoista ja yseistä, oli turbo tai ei.  :)

Onko kukaan eri mieltä?  ???
V70 D5
850 T5
145 T5

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4885
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1091 : 14.03.2013, 23:05:44 »
Turboissa on itellä tullu vastaan vain 22mm etuvakaajaa.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1070
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1092 : 14.03.2013, 23:32:02 »
960 turbossa 24mm etuvakaaja.  :o
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1331
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1093 : 14.03.2013, 23:36:17 »
740GLT 16v ja vakiona oli kiinni 19mm vakaaja  :idiot2: vaihtui paksumpaan aika äkkiä kun tuntui että kahvat raapii maata mutkissa.
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1094 : 15.03.2013, 01:45:20 »
Turboissa on itellä tullu vastaan vain 22mm etuvakaajaa.

Iteltä 940 mittasin niin 21mm, oisko multa sitte mädäntyny milli pois? 

E: 740 turbossa myöskin 21mm.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2013, 05:27:35 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Proturbo  Autodiagnoosi