Hyvin on Volvo toiminut tähän asti, mutta nyt tuli mystinen vika. Torstaina ajelin ilman ongelmia ja kävin syömässä, jolloin se seisoi apaut tunnin pihassa. Olin lähdössä ja ihmettelin miksi auto sammui käynnistyksen jälkeen, kun se ei semmoista ole aiemmin tehnyt. Uudestaan käyntiin, vyö kiinni ja valot päälle. Liikkeelle en sitten päässyt, sammuu heti jos koskee kaasuun... Onneksi toinen auto, joten viikonloppusuunnitelmat ei menneet uusiksi.
Eli oire kuin kaasarissa olisi pääsuutin tukossa tai huonot tulpanjohdot. Jos painaa ihan vähän kaasua, niin mittariin saa 4000rpm, mutta kierroksista riippumatta enempi kaasun painaminen saa moottorin sanomaan boooo... Kun kaasun löysää, niin jää käymään nättiä tyhjäkäyntiä. Jos ei löysää kierrokset laskee nollaan saakka. Kierroslukumittarin neula ei putoa kuuloaistia nopeammin.
Vaihdoin uuden kannen ja pyörijän ekana, ei vaikutusta. Sitten puolan parikin kertaa ja johdot sekä pääteasteen. Bensanpaineet ok ja hyppyjohdolla tarjottu suuttimille ja puolalle suoraan sähköä, jotta jännitehäviöt poissuljettu. Kaikkia moottorinohjaukseen liittyviä johtoja nyitty ja taivuteltu. Kokeilin TPS-johto irti. Ajotuslampulla näkee että kipinä muuttuu tulpanjohdoissa moottorin sammuessa (sinertävä valo alkaa kellertää), mutta se lakkaa kokonaan vilkuttamasta. Läppärin anturitiedoissa ei näy poikkevuuksia tms. Meinaa ymmärrys loppua, kohta Megan joku komponentti ainoa vikamahdollisuus.

Tää vois muuten olla myynnissä keväällä, jos joku tekee riittävän hyvän tarjouksen. Ihan kaikkia lisävarusteita en mielelläni anna mukaan.