Proturbo  Autodiagnoosi

V70 II 2.5TDI -00 sammuilee

  • 11 Vastauksia
  • 5629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VolvooV70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« : 08.05.2014, 00:38:47 »
Moi,
 Ongelma on että auto sammuilee ajossa ja välillä myös ihan tyhjäkäynnillä ollessa. Ajossa kun sammuu , niin lähtee heti uudestaan käyntiin, tekee tämän pari kertaa jonka jälkeen
kun sammuu tarvii käyttää virrat pois ja tämän jälkeen käynnistyy uudestaan. Sammuilee aika satunnaisesti, joskus voi päästä 1km joskus 5km ja joskus 10km ennen kuin sammuu. Välillä taas tuntuu et sammuilee aivan koko ajan.

Vikakoodejakin luettu useampaan otteeseen ja aina samat. 0000 Impulssitunnistin, virheellinen signaali -katkonainen 0038 -EGR , virheellinen virtaus -katkonainen

Kysellyt olen vähän sieltä ja täältä ja saanut vastukseksi että VOI olla pumppu vika??? (Ei haluttas heti lähtee sitä vaihtaan. ) Tai että '' vaikea sanoa, pitäs tutkia''

Täältä varmaan asiantuntemus löytyy niin onko jotain mitä vois ensin kokeilla vai laitanko pumpun suosiolla vaihtoon?

Kiitos etukäteen!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #1 : 08.05.2014, 00:42:26 »
Tarkoittikos tuo "impulssitunnistin" sitä yhtä suuttimista, jossa on anturi mukana? En nyt muista ulkoa että mikä suutin, mutta selviää helposti kun katsoo mihin menee sähköjohto. :)

Mutta onhan perusasiat tarkistettu? Pumpun ajoitus kohdallaan ja pumpun hihnassa kaikki hampaat kunnossa ja tallessa?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #2 : 08.05.2014, 02:01:09 »
Tarkoittikos tuo "impulssitunnistin" sitä yhtä suuttimista, jossa on anturi mukana? En nyt muista ulkoa että mikä suutin, mutta selviää helposti kun katsoo mihin menee sähköjohto. :)

Mutta onhan perusasiat tarkistettu? Pumpun ajoitus kohdallaan ja pumpun hihnassa kaikki hampaat kunnossa ja tallessa?

Tais olla nelonen ja englanniksi Needle lift sensor. Ekana kannattaa tarkistaa polttoainesuodatin, sen jälkeen polttoaineputkisto ja letkut imupuolella. Pumppua en lähtisi osoittelemaan mutta johtosarja em. tarkistusten jälkeen tsekkaukseen. Noi viat mistä koodit tuli on toki mahdollisia mutta ei pitäisi sammutella autoa. Ilmamassamittarin vika voisi teoriassa tappaa kulkemisen mutta ei ole mitenkään tavallinen noissa uudemmissa.

E: tuo impulssitunnistin voisi kyllä meinata kampiakselin asentotunnistinta, se kyllä sammuttaa auton.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2014, 13:59:23 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Lolvos80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #3 : 19.06.2016, 12:32:03 »
Nyt iski sama vika päälle. Onkos tähän tietoa mikä vollea vaivasi. Kyseessä siis s80 2,5tdi. Kiirus ois. Kiitos vastauksista.

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #4 : 06.05.2017, 18:07:36 »
Vanha ketju, mutta käytän tätä, kun vastaavaa oiretta.

Auto siis samaa mallia kuin otsikossa. Nyt eilen ja tänään on sammunut ajossa pari kertaa. Lähtee kuitenkin heti uudestaan käymään. Lisäksi on muutaman kerran tehnyt nykäyksen - ihan kuin muutama tahti olisi jäänyt välistä. Kaikki nää on (toistaiseksi) käynyt aika pienillä kierroksilla taajamassa ajellessa.

Vikakoodina tulee myös tuo ECM-0000 (engine speed (RPM) sensor). Oletan, että tämä anturi on se siellä koneen kyljessä ruiskupumpun alla ja moottorituen vieressä. Ja mittailee vauhtipyörän hammaskehältä.

Tänään piti irrottaa anturin liitintä ajatuksella, että putsaisi ja myös olisi kiinnostanu käykö kone, kun piuha on irti. Irroitus jäi kuitenkin vielä yritykseksi. Käden sai liittimeen aika hyvinkin, mutta tiukassa on. Työkaluilla sinne ei pääse.

Onko kokemuksia vastaavasta ja kuinka on tullut kuntoon? Nyt tässä tuli mieleen, että ehkä noita johtojakin pitäisi tutkia.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #5 : 07.05.2017, 09:35:33 »
Olen korjannut tuollaisen vian.

Itse anturi voi olla ehjä, mutta johtoliitin ja liitinrunko voivat olla vioittuneet ja kontaktit löystyneet.

Korjaamassani autossa taisi olla anturiin tulevan liittimen lukitus rikki. Liitinrunko vaihtoon ja alkoi toimimaan.

Osat hain Vw merkkiliikkeestä.  ::)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa eepioj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #6 : 10.05.2017, 22:19:48 »
mk2 tdi vm.2000 teki tuota samaa. Polttoainepumpun solenoidin liittimen johto oli melkein irti. Tein uuden liitoksen ja on ainakin kaksi viikkoa toiminut.

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #7 : 11.05.2017, 20:40:53 »
Eipä ole tullut vielä selvyyttä tähän. Vika on pysynyt pois. Nuo sammuilu päivät oli kyllä lämpimiä ja nyt on ollut viileämpää, jos sillä on jotain tekemistä asian kanssa. Aika paljonhan eri foorumeilta löytyy vastaavanlaisesta juttua, mutta ei oikein ratkaisuja...

Oliko eepioj tuossa sinun tapauksessa vikakoodeja?

Onkohan se ihan varma homma, että tämän anturin poissa pelistä oleminen estää konetta käymästä? Lähinnä mietiskelin, että voiko joku muu syy sammuttaa koneen, ja tuo koodi on vain seuraus.. joku johtosarjahomma tms.

Toivottavasti keli vähän lämpenisi, niin näkee, tekeekö se vian. Seuraavaksi kattelen vielä noita johtoja ja otan uuden yrityksen tuon anturin liittimen kanssa. Kiitos jp_olli tähän liittyvästä vinkistä.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #8 : 03.10.2017, 09:17:35 »
Samalla lailla kävi täälläkin, emäntä soitteli aamulla työmatkalta että auto hyytyi tien poskeen. Kävin lukemassa koodit ja sain siirrettyä pirssin pois tieltä. Koodiksi antoin ECM-0000.

Tuo anturi liittimineen taitaa olla sellaisessa paikassa, ettei kenttäolosuhteissa kannata kokeilla korjata? Onko kukaan kuullut, että itse anturi olisi rikkoutunut, vai onko aina kyseessä liitin tai johtovika?  ???

Oireet kyllä viittaisi liitinvikaan, kun välillä hetken pelasi ihan normaalisti ja sitten sammuu totaalisesti. Pitänee koittaa vaan nilkuttaa kotio tallille, tai sit mennä narun jatkeena.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #9 : 03.10.2017, 09:41:29 »
Aloittajalle, pitääkö pumppu heti vaihtaa, ei pidä.
Omani vastaava sammuileminen loppui maiden ja liittimien putsaamisella, niitä maita on monia ja hankalissakin paikoissa  :-\

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #10 : 03.10.2017, 19:02:21 »
Päivitys täältäkin.

Noin kesäkuussa sammuilu uusi vielä pari kertaa. Ei kuitenkaan lakannut mulla kokonaan käymästä.

Purin sitten niin, että sain anturin käteen. Siitä ruiskupumpun ja syylärin päältä niitä putkia pois. Ja myös kannattaa irrottaa jäädyttäjän puhallin kehikkoineen, joka lähtee helpohkosti, ja antaa hyvin tilaa.

Ettei tarvi monta kertaa purkaa ja koota, hain varmuudeksi purkaamosta toisen anturin (purku.net. Hyvä palvelu.). Liittimen kontaktit näytti ihan ok:lta - suihketta vaan niihin. Liittimen lukitus on kiinnijumittavaa mallia, mutta kyllä sen auki saa, kun ensin on ruuvannut anturin irti lohkosta.

Tämän operaation jälkeen ei ole oikutellut, mutta tarkalleen ei tiedä, missä vika oli.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2017, 19:16:10 kirjoittanut volvika »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 II 2.5TDI -00 sammuilee
« Vastaus #11 : 03.10.2017, 19:22:52 »
Mulla itse liitin näytti hyvältä eikä johdoissakaan näkynyt mitään. Hemputtelu ei tuottanut tulosta.

Vika toivottavasti löytyi johtosarjasta moottorinkannakkeen vierestä. Johtosarja omi hinkannut kannakkeen pulttiin ja ruskea-vaaleanpunainen johto oli kuorestaan puhki.

Pari kertaa sain auton sammumaan kun hinkutin johdinta pulttia vasten. Viimesillä testikerroilla auto ei sammunut, mutta vikavalo syttyi. Koodiksi antoi vähän mitä millonkin. Voisko tuo johdin olla jokin anturimaa tms. josta johtuen arpoo eri koodin?

Sitä en kyllä käsitä, että miksi auto muutaman kerran sammui siitä, mutta myöhemmin ei.

Eristin johdon ja nyt sormet ristissä, että pelaa.  ;D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Carcom Oy  Elekma