Niin, voisihan se olla, että suurimmissa kaupungeissa kielletään nastarenkailla ajo. Esimerkiksi top 20 kaupungit Suomessa, olisi kaupungin rajalla kieltomerkki, ja jos menisi kaupunkiin nastoilla, rapsuisi parin tonnin sakot. Sopii kyllä minulle 
Kouvola (86 105)
Liekö aivo-flatus vaiko joku verenkiertohäiriö?
Tälläkin hetkellä olen kouvostoliiton kaupungin rajojen sisällä, mutta minulla on kotiini keskustaan matkaa 40km !

Parin tonnin sakko? Hm.. kylläpä sinusta on suuri rikos ajaa nastoilla?

Kun puhuit aikaisemmin noista veto/jarrutuspito eroista, niin huomasitko, että ero oli 10% vain käsittelykoeradalla. Kiihdytyksessa maailman kehittynein nastaton talvirengas otti pataansa likemmäs 30% ja jarrutuksessa vaivaiset 42%
Ja tuolla jarrutuspidon erollako ei ole vaikutusta turvallisuuteen?
Minusta se parin tonnin sakko tulisi antaa kitkarenkailla kolarin ajavalle.

Suurinpiirtein tällaisia kieltoja on jo olemassa Norjassa ja Ruotsissa.
Jos sitten nastoja käyttävänä autoilijana haluaa vaikka Ouluun ostoksille, jätetään auto kaupungin rajalle ja jatketaan matkaa julkisilla.
Ruotsi ja Norja ovat analogisesti samanlaisia ilmastoltaan kuin Suomi?
Vertaa mielummin siperiaa, Kanadaa tai Alaskaa Suomeen, niin analogia on onnistuneempi ilmastollisesti samoilla leveys-asteilla.
Oulun raja ja julkiset kulkineet!

Kouvostoliiton raja ja julkiset!

Herää pahvi! Noilta rajoilta keskustaan pääsee pari kertaa päivässä!

Puhumattakaan esim. siitä, että kouvostoliiton halki kulkee eräs merkittävän vilkas valtatie (vt6).
ps. Tzadin suurin ilmanlaadun pilaaja talvella on puu-lämmitys! Joten se pitäisi kieltää jos tzadin ilmanlaatua haluttaisiin merkittävästi parantaa!
Parin tonnin sakko takkaan tulen laittajalle siis!