On kyllä mahdoton vastailla järkevästi näihin kilsapostauksiin näillä täppäreillä...
Kirjoitin sakoista, että ne ovat järjestäen pieniä poislukien päiväsakot paljon ansaitsevilta. Perustelut on, että niin ajattelen. Saat olla eri mieltä.
Kirjoita oikealla näppäimistöllä, niin elämä on helpompaa!

En minäkään kirjoita artikkeleitani kosketusnäytöllä, sillä sormethan siinä tulevat kipeiksi.
Rikesakot ovat linjassa muun maailman kanssa oikein hyvin, joten en näe niiden olevan epäoikeudenmukaisia, paitsi nyt syksyisten tuplausten myötä. Päiväsakot ovat sitten tulojen mukaan rangaistus isommasta rikkeestä.
Se, että olet jotakin mieltä jostakin asiasta, ei tee asiasta mitenkään faktista. Tai edes perusteltua väittämää.
Mitä teet tällä ruhtinaallisella ajalla, kun jääkelissä voit ajaa nastarenkailla hivenen kovempaa? Väittelet nettofoorumilla. Ei juma, time well spent, ei voi ku hattuu nostaa.
Luen, opiskelen, harrastan, vietän aikaani perheeni kanssa, käyn kalassa, metsällä ja teen ihan mitä itseäni huvittaa tai olen tekemättä.
Jokainen ylimääräinen minuutti autossa on minulta pois kaikesta muusta.

Itse ajelen rauhallisesti, koska on siihen varaa. Sekuntikellon kanssa liikenteessä kulkeville toivon pitkää ikää ja että eivät sivullisia veisi mukanaan.
No, minulle "rauhallisesti" ajaminen siksi, etten ole ottanut renkaisiini parempaa pitoa ei ole edes vaihtoehto, sillä minusta ei ole perusteltua vaarantaa muita tai itseään sillä, että ns. "maailma pelastuu" kun ajelen kitkoilla talvisissa olosuhteissa sellaisella nopeudella, että katutraktoritkin työntävät vauhtia!

Minulla ei myöskään ole koskaa kiire odottamaan!

Jos tekisin asiat sinun tyylilläsi, niin ensi tiistaina lähtisin ajamaan klo 04, jotta olisin perillä 08. Minä teen niin, että menen maanantaina hotelliin ja herään pirteänä klo 06 ja menen kokoukseen klo 08 ilman hikeä ja ajamisen stressiä.
Entrecote on helpoin valmistettava, joten mikäs ihme siinä on että sellaisen ehtii valmistaa. Kokeilepa vaikka paahtopaistia, palapaistia tai rosvopaistia 
No, tykkään naudan entrcote:sta!

Kaikkia muitakin paistilihoja ostan vuoden mittaan +40kg.
Ja otetaan Autobahnalla 2000 km:n kisa, kumpi on nopeampi? Itse tankkaan pari kertaa ja auto kestää, vaikka olisi kuumakin. Pääsetkö muuten edes 200 km kaasu pohjassa yhdellä tankillisella?
200km matkalla minä en välitankkaa kertaakaan käyttäessäni nopeutta, joka on selvästi enemmän kuin autosi kulkee.

Kaasupohjassa ajaminen ei lopultakaan hyödytä paljoakaan, vaan voin laskea kaasun 3/4 ja ajaa stoikassa vesihöyrypilven näyttäessä kulkureittiäni.

Ja jos vertaillaan sitä, milloin saavutan todellisen 200km/h nopeuden, niin menen edelläsi jo kilometreissä mitattavan matkan. Jos tämä video on edes lähellä todellista suorituskykyä.
https://www.youtube.com/watch?v=gFuye2A37QMTuossakaan ei saavuteta todellista 200km/h nopeutta, mutta lähelle kyllä, joten se ilmoitettu 210km/h huippunopeus on kyllä ison työn takana.
En kyllä kehtaisi mitata turbokiisselin päästöjä/kulutusta tuossa nopeudessa!

Ja on ihan totta, että neliveto ei vaikuta jarrutusmatkaan, mutta vetopitoon kyllä. Kun sitä vetopitoa ja kiihdytystä jäällä tuot esiin, minä tuon esiin, että nelivedolla olisit jo kotona kun takavedolla vielä suttaat liikennevaloissa.
No, hyvimpä olet todellisuuden unohtanut!

Nelivedolla en ole kotona, koska se korjaamolla kun piti jarruttaa kauriin vuoksi ja väistö muuttui osumaksi!

Kuten on jo mainittu, jopa muualla kuin pk-seudulla menee vuodessa asvaltin päällipinnasta urat läpi, kiitos nastarenkaiden. Sellaisissa vilkasliikenteisiaaä kohdissa, jossa jonossa ajetaan samaa uraa aina. Samalla tiellä on kuitenkin kohtia, jossa urautuminen on pienempää, koska niissä kohdissa ei mennä jonossa samaa uraa, vaan leveyssuunnassa autot menevät eri jälkiä.
Asfaltti on pieni hinta siitä, että kaikki pääsevät ehjinä kotiin.
Ja vuosittaista asfaltin paikkausta en ihan niele, sillä se vaatii sellaista liikennetiheyttä, ettei sitä suomessa oikein voi saavuttaa.
Kivaa kitkoilla:
https://www.youtube.com/watch?v=orFpsK3l_UgEnnenaikaisia kuolemia pienhiukkasista johtuen on kuitenkin todella paljon, enemmän kuin tieliikenneonnettomuuksien uhreja. Ja kokonaan on vielä käsittelemättä kasvanut liikennemelu nastoilla, mikä aiheuttaa sydän- ja verisuonitauteja kohonneiden stressitasojen vuoksi.
Lähdeviite?
Pienhiukkaset kyllä ovat vaarallisia, mutta liikenteestä niitä ei vaarallisissa kokoluokissa synny renkaista, vaan mootoreiden hiukkaspäästöistä.
http://www.stat.fi/artikkelit/2008/art_2008-05-30_007.html?s=0http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/ilman+pienhiukkaset+tappavat+suomessa+satoja/a305386?service=mobile&page=3Jälkimmäisessä lähteessä arvioidaan, että puunpienpoltto ja liikenteen pienhiukkaset tappavat 140 henkilöä ennenaikaisesti.
Suurin ongelma on niin sanotut primääriset pienhiukkaset, johon kuuluu esimerkiksi noki. Suomessa tällaisten pienhiukkasten merkittävimmät lähteet ovat liikenne ja pienpoltto. Näiden kahden päästölähteen pienhiukkaspäästöjen arvioidaan aiheuttavan vuosittain noin 140 ennenaikaista kuolemantapausta Suomessa.
Muiden suomalaisten päästölähteiden pienhiukkasten arvioidaan aiheuttavan Suomessa vuosittain noin 60 ennenaikaista kuolemantapausta. Liikenteen ja pienpolton suuri osuus johtuu sekä pienhiukkaspäästöjen määrästä että päästölähteiden sijainnista väestön läheisyydessä. Erityisesti kaupunkialueen päästöt ovat merkittäviä terveysvaikutusten kannalta.
Vuonna 2000 arvioitiin, että muista Euroopan maista kaukokulkeutuneiden primääristen pienhiukkaset aiheuttivat noin 300 ennenaikaista kuolemantapausta Suomessa. Pienhiukkasia kaukokulkeutui Suomeen erityisesti Venäjältä, Ruotsista, Ukrainasta ja Virosta. Hiukkaset voivat kulkeutua ilmavirtojen mukana satoja tai tuhansia kilometrejä päästölähteestä.
Mutta nastarenkaiden tien kulutus on myös vähentynyt nastarajoitusten myötä, joten tältäkin argumentilta alkaa pohja putoamaan.
Rengasmelu on vain yksi melun lähde, sille on asetettu rajoituksia aika paljonkin.
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/255405-laki-vahentaa-nastojen-maaraa-talvirenkaissa-%E2%80%93-karsiiko-turvallisuusMoni autoilija tuntuu ajattelevan, että kaupunkiolosuhteissa ei ole niin merkitystä, ovatko alla nastat vai kitkat. Usein kuitenkin unohdetaan, että renkaiden turvallisuuteen vaikuttaa niin kuljettajan kokemus kuin kelin vaihtelevuuskin.
– Harva ajaa vain sulilla teillä. Liukkaalla jäällä 50 kilometrin tuntivauhdilla nastallisen ja nastattoman renkaan jarrutusmatkan väli on noin 15 metriä. Se on aika huima ero, toteaa Nokian Renkaiden Morri.
Morri ihmettelee viime keväänä käytyä keskustelua nastarenkaiden rajoittamisesta talviliikenteessä.
– Kaikilla tulisi olla vapaus valita juuri itselleen sopiva rengastyyppi. Suomen oloissa nastarengas on turvallisin vaihtoehto myös kaupunkiajossa, missä talvikeli monesti sahaa nollan tuntumassa. Nastarengas parantaa myös kitkarenkaan pitävyyttä tiellä, kun nastat karhentavat tienpintaa.
http://www.hs.fi/autot/a1381481824199Ja lopuksi lakia.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030408Itse pyrin tuomaan asioita esille, että nasta ei ole ainoa vaihtoehto läheskään kaikille suomalaisille autoilijoille. Moni vaan pinttyneistä tavoista ja uskomuksista johtuen nastoilla ajaa. Joku 50:50 -suhde nasta- ja kitkarenkaiden suhteen olisi realistinen tavoite. Ehkä jopa 30:70 kitkojen hyväksi, kunhan suurten kaupunkien keskustoissa ja sisääntuloväylillä nastat kiellettäisiin.
Ei, et tuo asioita esille, vaan saarnaat totuuttasi, jonka faktisuus voidaan kyseenalaistaa ihan mitatuilla tuloksilla.
Pinttyneet tavat eivät selitä nastarenkaiden mittaustuloksia, eikä sitä, että ihmiset haluavat ajaa turvallisesti mahdolisuuksiensa mukaan.
Unohdat tässä myös sen tosiseikan, että nastat ovat hyvä valinta myös silloin, kun ei ole taloudellista mahdollisuutta ostaa niitä nokian R2:a. Sillä jo hakkapeliitta 5:lla saa saman suorituskyvyn kuin R2:lla mutta hintaeroa onkin reilun satasen. Tuo satanen voi olla jollekkin hyvinkin merkittävä raha ja minustakin yli 20% hintaero on iso.
Kaupungeilla ei ole mahdollisuutta kieltää oman harkintansa mukaan jotakin rengas-tyyppiä, mikä on hyvä asia, etteivät itu-hipit pääse tekemään tyhmyyksiä!
Minusta ne jotka ajavat kitkoilla, niin ajokoot, minä en aio ajaa, enkä salli kenenkään pakottavan minua tekemään niin!