Olet varmaan törmännytkin asiasta keskusteluun, mutta noista hydraulisista voidaan muokata kiinteitä.
Joo, yritin haeskella juttua noista suomeksi ja ulkomaaksi, mutta vähän heikosti löysin.
Jos nostajan mäntä liikkuu koneesta poistamisen jälkeen, on nostajassa vikaa -> naputtaa käynnistyksessä.
Näin minäkin ajattelin, viisi noista varmaan olleet niitä enemmän tai vähemmän nakuttavia. Mutta olisiko nuo kaksi löysintä vain tyhjentyneet aikaa myöten, kun ovat olleet nokan puristuksessa pidempään? (pari vuotta)
Heh, teimpä pienen keksinnön aiheeseen liittyen:
Vähän alumiinia, pari pulttia ja rasvanippa
Kuppi polkupyörän sisärenkaan sisään, puristukseen ja rasvaa sisäänSeuraavaksi kattilaan ja katsotaan millainen automiehen keitto noista syntyy, vai palaako pohjaan.

Jos tuolla tunnissa tehdyllä työkalulla säästää parin sadan nostajien hankinnan, on ihan ok. Sopivia tiivisteitä piti kokeilla kymmenkunta versiota, jotta kovimmin karstoittuneet aukesivat, mutta toimii.Osa purkaantui kolmannella rasvan puristamisella, mutta kovimmat sai pumpata täyteen asti, 7-8 kertaa. Aihio olisi saanut vähän paksumpi, mutta tuli jopa yllättävän toimiva. Homma sujui suorastaan kuin rasvattu.
Ajatuksena oli vaihtaa pakopuolelle kiinteät kupit, jotta venttiilit pysyy kiinni vaikka polttoainetta palaisi venttiilin väärälläkin puolella. Kiinteät olisi myös paljon kevyemmät, vaikkei tätä hirveästi olekaan tarkoitus kierrättää. Nyt kun nuo kerran sai purettua, niin ajatuksena olisi jotenkin rajoittaa pakopuolella liikettä, jolloin välyksen säätö hoituisi edelleen alkuperäisellä tavalla?