29" on mun suositus jäykkäperään. Täysjoustoon ei kiekkokoolla mun mielestä niin suurta merkitystä. Varsinkin jos käytettyä katselee. Nyt on nimittäin käyetyissä 26" ostajan markkinat.
www.fillaritori.comJa kun kerran motocrossi taustaa, niin maastoajo ei juurikaan harjoittelua tarvitse ja mun suositus on täysjousto, paitsi jos arkiajoa tulee suhteessa paljon reilummin kun varsinaista maastoa. Olen muutamien motocrossisällien kanssa lenkkiä joskus heittäny ja niillä meni ehkä 10 minuuttia päästä sinuiksi maastoajamisen kanssa

Merkkeinä sieluttomat saksalaiset on halpoja ostaa ja rahalle saa paljon vastinetta, eli esim Cube, Radon ja Canyon. Suomessa ei pääse liikkeessä Radonia ja Canyonia testaamaan.
Tuolla hinnalla joutuu vielä kompromisseja tekemään, mutta käytännössä kauttaaltaan saa silti varsin hyvän ja laadukkaan fillarin. Tärkeintä on että löydät sopivan kokoisen pyörän ja sopivan tyylisen fillarin omiin ajoihisi.
Fillarifoorumilta voi käydä lukemassa aiheesta useita ketjuja, kunhan laitat sopivat filtterit silmille ja suodatat oleellisen tiedon sieltä.