Täällä kun näyttäis olevan fillareihin perehtyneitä niin kysytäänpä.
Saako jostain tavallisiin pinnavanteisiin/keskiöön jälkiasennettavaa levyjarrusydeemiä?
Olis tommonen Grisley jossa V-jarrut ja koiran kanssa ajellessa voisi levyjarru olla parempi kun jarrua joutuu käyttämään runsaasti ja vanne ei tommosessa käytössä ole ikuinen. Varsinkin kun ajetaan pääasiassa hiekkatiellä ja kuraisilla metsäpoluilla.
Pinnat ovat sillai suorassa, ei ristikkäin... kai tällekkin on joku hieno nimitys. 
Millään en haluaisi ostaa uusia vanteitra kun noissa ei sinänsä ole mitään vikaa.
Lyhyt vastaus, saa.
Pitempi vastaus, saa muttei yleensä kannata. Taakse ei käytänössä saa, jollei ole valmiina jarrusatulalle kiinnitystä. Eteen saa jos haarukassa on satulalle kiinnitys, tai vaihtamlla haarukan. Liäksi luonnollisesti menee kiekosta vähintään napa vaihtoon että saa jarrulevy. Ts. äkkiä menee vähintään edullisemman fillarin verran rahaa jarrupäivitykseen.
Sitten järkevämmät vaihtoehdot:
-Uusi pyörä levyjarruilla
-Nykyisten jarrujen päivitys. Kunnon V-jarru kahvat ja länget ja hyvät palat. Kerran säätää kunnolla kohdalleen, niin sen jälkeen riittää että vaihtaa pelkät palojen jarrutyynyt. Kehiä kuluu, mutta ostaa vaikka edullisia kiekkoja saksasta tai briteistä.
Kunnollisilla V-jarruilla jarrutehot on yhtä hyvät kuin hyvillä levyjarruillakin, poislukien DH-jarrut ja mutaiset ja todella märät kelit. Pienessä kosteudessa hyvät palat toimiii vielä kohtuudella.
Ja pinnat on varmaankin suoravetopinnat.
Ja noi naksumiset on todella ärsyttäviä etsittäviä. Täysjoustoissa olen pari kertaa löytänyt mm. kuvista linkkujen laakereista. Samaten etuvaihtajan vaijerin pää joskus napsui kampeen, mitä metsästin aika monta hetkeä

Joskus jouduin vaihtmaan kaikki ratasruuvit kun alumiiniset natisi, vaikka olin upottanut kaikki rasvaan ja sitä ennen puhdistanut kaikki pinnat huolella.
Mulla taitaa molemmat maasturit natista tällä hetkellä, toisessa luultavammin muutettava geometriset dropoutit taas, tai linkkujen laakerit (Intense) ja toisessa olen jo pari vuotta metsästänyt todella mystistä narinaa ohjaustangon ja keulan väliltä.