Ite olen jo varmaan kymmenen vuotta käyttänyt nortonia. Perheessä useita koneita niin jonkun 25eur tjsp taitaa olla kulut/laite/vuosi. Kyllästyin niihin ilmaisohjelmiin kun nekin alkoi heti ruinata rahaa jos vähänkään halus ominaisuuksia perus virussuojan lisäksi. Hiljattain tutkin avastia jota kehuttu niin sama oli tarina taas. Tarjoaakohan ne vain suomeen noin karvalakki ilmaispakettia? Avast kuitenkin hyvin arvostettu "freeware" maailmalla.
Muuten, huomasin vahingossa et mun kaapelimodeemi käy turkasen kuumana kun on kunnolla kuormitettu. Purkki on siltaavassa tilassa ja mulla erillinen router mutta kuumana tuo silti tuntuu käyvän. Ollut lappeellaan lattialla kun ei oo käyny ees mielessä et ne ny järin kuumana kävis. Pönkäsin pystyyn, varmasti jäähtyy paremmin
Täälläkin Norttoni käytössä monia vuosia ollut, ei valittamista. 5 tietokoneen lisenssi on, niin saa omat tietokoneet ja vanhempien.
AVG ja Avastia asennellu kavereille, tutuille ja puoli tutuille. AVG vaan puskee niitä mainoksia, että ilmainen 30 päivän kokeilu maksullista jne. Ja moniha niitä sitten painaa ja sitten jossain vaiheessa viruksentorjunta ei ole enää käytössä. Avastilla taas tais vaan vuoden toimia ja pitää uudelleen aktivoida/rekisteröityä. Ja valitettavan usein kyllä kukaan ei osaa tai tee nuille mitään, aina vaan heti ensimmäisenä tulee ilmoitukset kun tietokoneen avaa, ettei ole käytössä.