Laitetaanpa tänne lista mitä pitää tehdä kevät-kesällä. Autoahan saavuttaa kohta jo merkittävän 25 ikävuoden ja ikäkriisi painaa kovasti. Mm lohkolämmitin ja
sähkönen pakkokolmonen perstavu kumpikin viikon sisään.
Nyt tuli lohkiksen vastus vaihettua Calixiin. Lopun johdon koitin kasailla vanhoista jotta saisi vanhan ison pistokkeen käyttöön, mutta paskojahan nekin johdot oli
ja systeemi oli heti oikosessa. Täytyy käydä vielä hakeen ihan uusi johto ja vaihtaa vanha pistoke nokkaan, en millään haluaisi semmosta pikkupistoketta.
Vikamuistilista:
Kone vuotaa öljyä kuin seula, vaihtoon menee:
-kampuran etustefa.
-nokka-akselin stefa.
-öljynlauhuttimen putket.
-tiivisteiden vaihto suodatinjalkaan.
Hommasin koko yläpään tiivistesarjan joten kun vuosia ja kilsojakin on 360tkm ja kun jakopään joutuu purkaan niin vaihtas samalla kannentiivisteenkin, näyttäs sekin
hikoilevan kohtuullisesti. Sarjassahan tuli kaikki yläpään tiivisteet, eli taidetaan vaihtaa myös venttiilivarrenkumit samaan syssyyn eipä nekään sitte posahda heti kasausken
jälkeen. Myös vesipumppu on hommattuna uusi ettei sekin perstavu heti perään. Oli vielä made in japan

Imupuolelle:
-imusarjantiiviste.
-huohottimen putsaus ja muuttaminen normaaliksi.
-Öljykarstojen puhdistus imusarjasta ja kaasuläpästä.
-Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus.
-Turbo kuntoutettu edellisen omistajan toimesta.
Alusta vetelee viimesiään:
Vaihtoon:
-reaktiotangon puslat.
-alapallot.
-takajarrusatulat (?)
Jo vaihettuja:
-etuiskarit.
-raidetangonpäät.
-etujarrukilvet.
Muut tehdyt remontit mun aikana:
-Ilmastointi huollatettu
-termari vaihettu
-alipaineletkuja uusittu
-etujarruja herkistelty
-palaneita polttimoita vaihettu
-sähköantenni korjattu se ylexikin kuuluu nykyään lähes hyvin

-ruosteet siistitty
-bensasuodatin vaihettu
-jakohihna ja kiristin vaihettu
-bensapumpun rele korjattu
-lämppärin moottori kytketty oikeenpäin
-lämppärin moottorin vastus korjattu.
-ruostesuojausta
-ohjaustehostin huuhdeltu
Että huhhuijaaaaa. No onneksi tämmönen perus korjaaminen ei ole mitään verrattuna käsintehtyihin autoihin. Jos auto ei olis näin erikoinen niin olisi varmastikkin kiertoon
jo menossa. Jos auto on mulla niin kauan että jonkinmoisen oman tallin jossain vaiheessa saisi hommatuksi niin taitaa sitten jäädäkkin mulle, ja tämänhän voisi vaikka
museoida kun on räpeltämätön.
Muuta speciaaliakin laitetaan tossa samalla, kauppaa käyty hyväkuntosesta etupenkistä. Sisälle tulee uusia paneeleita haljenneiden tilalle. Mukiteline tulee sokerina pohjalle.
Nämä tulee toisesta americaanosta.
Niin ja joilla kokemusta, kertokaa mitä paikkoja kannattaa huomioida tommosen koneen tiivisteurakan yhteydessä vielä? Kun kaikkeen pääsis siinä käsiksi kun imu ja pakopuoli
puretaan.