KL-varaosat  Race.fi

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 114215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #210 : 06.08.2013, 23:41:25 »
Mielenkiinnosta: mitä sulla lukee rintapellissä matkustajan puolella olevassa lätkässä kohdassa motorfamilj?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #211 : 07.08.2013, 16:52:42 »
Mielenkiinnosta: mitä sulla lukee rintapellissä matkustajan puolella olevassa lätkässä kohdassa motorfamilj?
Tätäkö meinaat:

Amerikkaa siinä lukee. Mikähän on tuo Tune-up taulukko?
« Viimeksi muokattu: 07.08.2013, 23:50:51 kirjoittanut Customer »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #212 : 08.08.2013, 16:25:06 »
Hieno taulukko, venttiilin välykset lämpimänä ja sitten kylmästi todetaan, että muut säädöt ei tarpeellisia.  O0
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '84 245 Begravningsbil B23A, '86 245 B200K, '19 V60 D3, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '07 Charger R/T Hemi
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX , '90 740 GLE GAF-XXX, '04 V70 D5 ZEG-XXX, '14 V70 D3 LMB-XXX

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #213 : 08.08.2013, 23:34:01 »
Joo eipä tässä oo säätyä ollut, venat kuitenkin säätämättä vielä :D

Kansi olisi kasausta vaille. Eipä klappaa venat enään, venat hiottu ja kanavat optimoitu :P Kiitokset Rajaniemelle.




Lohko meni samalla kyydillä vielä päivähoitoon. Ensi viikolla pääsee kasaileen jos kaikki palikat vaan saapuu.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #214 : 11.08.2013, 12:49:19 »
Tuli perjantaina käytyä marmoritiskillä tilaileen osia. Melko marmoriset olikin hinnat 570e, jos olisin ottanut öljynlauhduttimenputket, moottorinkumityynyt, kampiakselin
jakorattaan ja turbon imuputken. Lähti tilaukseen vaan imuputki ja jakoratas, nämä kumpikin oli joku 60-70€.

Nuista moottorin tyynyistä olisikin vielä kysyttävää. Kun nuo ei ole vuotaneet, ovat ihan pölykuivat. Niin voivatko ne muuten hajota? Kuuluuko sen öljypohjan ollakkin
aika lähellä sitä etuakselin kumitallaa, eikai siihen muuten semmosta ois pistetty? Kun ei se nyt makaa siinä kumitallan päällä, vähän on kihnuttanut.

Onkohan nuo nyt sitten rikki vai ei? Alkuperäsiä en ainakaan tilaile kun 140€ / siivu :P Ne tarvikkeet sitten, mutta kannattaako nuita semmosiin mennä vielä vaihteleen.

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #215 : 11.08.2013, 14:32:14 »
Kuuluuko sen öljypohjan ollakkin aika lähellä sitä etuakselin kumitallaa, eikai siihen muuten semmosta ois pistetty? Kun ei se nyt makaa siinä kumitallan päällä, vähän on kihnuttanut.

Onkohan nuo nyt sitten rikki vai ei? Alkuperäsiä en ainakaan tilaile kun 140€ / siivu :P Ne tarvikkeet sitten, mutta kannattaako nuita semmosiin mennä vielä vaihteleen.

Juu kuuluu olla aika lähellä sitä palkkia. Joku 4 senttiä on mullakin tuossa vaparissa matkaa ö-pohjasta siihen kumitallaan.
Sen kumin tarkoitushan on se, että jos moottori sattuu liikahtamaan sinne etupalkkiin päin, niin suojaa öljypohjaa osumiselta siihen itse palkkiin.  ;)

Paha tosiaan sanoa mitään tukikumeista, kun ei ole kyseisiä nähnyt, mutta jos ei ole hakeamia yms. niin luulisi toimivan, mutta väsyyhän ne tosiaan ajan myötä. Jos se kone heiluu paljon, niin silloin kannattaa alkaa miettimään niiden vaihtoa.
Ensiksi kannattaa kokeilla ihan löysätä ne palkista, ja kiriä uudestaan paikalleen. Joskus saattaa auttaa pikkasen tuokin, jos ovat olleet pikkuriikkisen löysällä mutterit.  :)

Itsellä ainakin tuli selvä ero, kun ö-pohjantiivisteen vaihdoin, ja sitten kun kiristi takaisin kannakkeet/tukikumit,
niin koneen liikkuminen väheni tyhjäkäynnillä.   

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #216 : 11.08.2013, 23:11:24 »
Tätäkö meinaat:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Amerikkaa siinä lukee. Mikähän on tuo Tune-up taulukko?

Samaa lätkää meinasin, mutta on näemmä erilainen suuren maailman malleissa näissä kotikulmien versioista.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #217 : 13.08.2013, 22:25:27 »
Nyt on kannessa venttiilit paikallaan ja nokka momentissa. Välyksetkin on säädetty justiinsa. Piti laitella 0.05 - 0.15 väliltä matalemmat lontikat.

Lohko olisi noutoa vaille ja kaikki tykötarpeet koneen kasaamiseen on tullut, laakerit, männänrenkaat ja kannenpultit.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #218 : 18.08.2013, 11:32:19 »
No persus. Runkolaakerit oli tottakai väärät nyt kun taas ois asentelemaan päässy. Pitihän se arvata että jotain tällästä tulee eteen kun tuohon alakertaan kajoaa.

Tässä oli jo tehtaalla 0.500 yli kokoon vedetty kampura vieläpä, että saapa nähä rupeaako siihen edes saamaan laakereita. Ainoot mitkä löyty oli nuo ja olivat ihan reilusti
liika leveät ja vaikuttivat mauserilla mitattuna 0.20 paksummiltakin.

Nyt kun katon niin taidettiinpa tilata B23:sen laakerit. Mistähän mää tuon kokoset B230 laakerit löydän? Täällä vissiin porukka tietää? Volvolta? Vai mikä liike niitä myy?

Kiertokangen laakereita en vielä päässy vertaamaan kun männät on eripaikassa. Mutta näyttäs että nekään ei ole oikat, alkuperäsissä oli öljyura aina joka toisessa ja noissa
ei  :-\
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 11:52:56 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #219 : 25.08.2013, 15:18:51 »
Tahmeasti etenee kun ei ole laakereita vielä. Pitäisi nyt viikolla tulla volvolta.

Jotain on tehty kuitenkin. Lohko on maalattu ja Mahlen männät putsattu ja rengastettu. 370tkm ajetuksi mäntien öljyrengas urat oli hyvin karstoittuneet. 
Renkaat liikkuivat kyllä mutta oli sitä kökköä ja lähes kaikki öljyreijät tukossa. Saattopa olla viimenen hetki putsata nuo. Totta moottori alkaa kulumaan
nopeammin kun ei tule enään öljyä oikeasta paikasta renkaille?




Pääsin myös Seinäjoen AMKiin sisään. Tällä onkin sitten hyvä matkata maailmalla kun on hyvässä kunnossa. Ja sattumaltahan tämä auto on opiskeljian
uutena ostama ja tuonut sen sitten Californiasta mukanaan koulun loputtua.



Yksi kysymys tuli vielä mieleen. Tohtiiko tuonne laatikkoon laittaa etupään stefaksi / momenttimuuntimen stefaksi normaalin stefan? Semmonen kun
sattu löytyyn työpaikalta. Alkuperänenhän on metallia reunoiltaan ja stefan huulessa on kierre. Mutta tuo stefa on itsessään sen verta pieni että onko tuolla
kierteellä mitään merkitystä?

Ja eikai tuohon stefaan mitään painetta kohdistu kuitenkaan, että pitääkö siinä olla se metallirunko? Oli tarkotus tilata sekin Volvolta laakereiden kera mutta
sehän tietty unohtui sitten kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2013, 15:27:17 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #220 : 29.08.2013, 17:50:02 »
Noniin oikeat laakerit saatiin volvolta ja päästiin niputtaan konetta. Siinä samalla öljyn valumaputki katkesi takaisin asentaessa kun oli niin koppuraksi mennyt.
Tarviiko tuota ollenkaan vai pitääkö tehä itte uus??

Niko_S

  • Vieras
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #221 : 30.08.2013, 15:03:18 »
Noniin oikeat laakerit saatiin volvolta ja päästiin niputtaan konetta. Siinä samalla öljyn valumaputki katkesi takaisin asentaessa kun oli niin koppuraksi mennyt.
Tarviiko tuota ollenkaan vai pitääkö tehä itte uus??

Kyllä se valumaputki siellä siellä kuuluu olla. Kuuleman mukaan ne on kaikissa kovettunut, ja silloin kun tappelin oman Volvon öljypohjan kanssa, niin en edes uskaltanut koskea koko lerpattimeen, ettei vahingossakaan katkeaisi.  :buck2:

Ps. Siellä öljypohjassahan on vielä ihan preciis reikä sille valuma putkelle (siinä ns. välipellissä), mutta aika fakiiri saa olla,
     että saa sen saman melko kovettuneen putken just sinne, koska juurikaan se ei sitä vääntöä kestä...

Ehkä tästä oli apua, eli anteeksi jo etukäteen.  :hello:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #222 : 30.08.2013, 15:09:11 »
Itellä katkes se putki niin että sai vielä kiinni sillä öljypumpun pultin alla olevalla lipareella, niin totesin että olkoon.  :buck2:
Olisin kaivanu pois mutta sitten sitä huohotuspönttöä vaikea tiivistää lohkoon kun sen putken pää toimii tiivisteenä, joten jätin tynkänä paikalleen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #223 : 30.08.2013, 23:32:49 »
Kyllä se on ihan oleellinen, jos siinä putkessa on reikä niin sinnekin tulee huohotuksen myötä painetta, jolloinka huohotinpömpelin huohotuskaasusta keräämä öljy ei pääse kunnolla valumaan öljypohjaan vaan suattaapi puhaltaa öljyn huohotuksen mukaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #224 : 31.08.2013, 01:15:28 »
No voi perciis. Mistähän mää semmosen sitten keksin. Joutunee sorvaan jonku kauluksen johon saisi öljyn kestävän letkun kiinni. Nyt en ainakaan ala enään tilaileen mitään.

Eräs jokkismies piti tota putkea turhana, mutta siinä lajissa nyt öljy puskee muutenkin pihalle :)

Nyt olisi männätkin paikoillaan ja komiasti pyörii kone. Seuraavaksi olisi suunnitelmissa laittaa kansi paikalleen.

 

Samppasport  Futurez