Carcom Oy  Elekma

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Laita yleismittari miinuskengän ja navan väliin virtamittaukselle ja totea vuotava virta. Sitten alat nyppiä sulakkeita 1 kerrallaan irti ja takas kun vuotovirta katoaa olet löytänyt virtapiirin jossa viallinen laite on.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Onks näissä patti kyljissä ollu havaittavissa sitä että salpalukitus jää jotenki puoli tiehen j hävittää virtaa. Joissain suorakylkisissä etuvedoissa tuosta kuullu.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Laita yleismittari miinuskengän ja navan väliin virtamittaukselle ja totea vuotava virta. Sitten alat nyppiä sulakkeita 1 kerrallaan irti ja takas kun vuotovirta katoaa olet löytänyt virtapiirin jossa viallinen laite on.

Jotaki tällaista mietinkin, pohdin että mikähän olisi "lepovirta" kun kaikki on sammuksissa?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Jotaki tällaista mietinkin, pohdin että mikähän olisi "lepovirta" kun kaikki on sammuksissa?
Kymmeniä milliampeereja tjsp.
Tossa juttua mitä äkkiä googlasin : http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=51058

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^Kiitos tiedosta, ja linkkivinkistä.

Ja eikö olis pienempi homma korjata se koliseva kulma pelkästään , siis takuu vaihtoja odotellessa ?

Päätin että laitan BC:n takas, olkoonkin että se on nyt kiinteä sarja. En halua alkaa ropaamaan tuota vanhaa sarjaa. Keula on ihan sopivalla korkeudella ja kun otan takaa säätömutterit pois niin perä on myös. Ainoa huono puoli on se että talveksi korkeutta ei voi muuttaa.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Jos sulla on esim 55Ah akku ja se vuotaa 24h aikana täydeltä tyhjäksi niin sielä on pyöreesti parin amppeerin vuoto. Pitäisi olla suht helppo löytää. O0
240 -86 @buildingbrick240

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Juu, ja kun tossa on oikeesti 80Ah akku niin vielä helpompi. Onko johtopäätös se että akku ei ole sökö vaan siellä on joku vuoto?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Tainnut näissä olla paljon hälärin sireenin akku aiheuttamassa ongelmia.
Kun sireenin akku hajoaa, se koittaa väkisin "ladata" sitä. Ja taitaa ~6Ah lykätä. Eli kyllä siinä nopeastikkin 80Ah tyhjenee.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Jaahas, mistä tollanen löytyy?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Jaahas, mistä tollanen löytyy?
Oikean etupyörän edestä lokarin alta.  http://youtu.be/_SH_eDLJJ-c?t=1m
Mutta kokeile ensin poistaa sen sulake. Löytyy kojelaudan päästä, sulake 38 (ainakin mulla)

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Kiitos vinkistä. Tuon virrankulutuksenhan voi mitata myös tuosta sulakkeenpidikkeen nastoistakin.

Näin tää etenee, kun vaan jaksais aloittaa :)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Nonni, hommat etenee meinaan nyt on taas BC:n alusta paikallaan :) Alan oppimaan, nyt ei mennyt kuin reilu 4h ja joka nurkka on vaihdettu, ei paha olosuhteet huomioonottaen.

Takaa otin siis säätömutterit ja sen peltisen "prikan", joten perä on nyt arviolta 15mm alempana kuin ennen. Ja jos en väärin muista niin ennen perässä mitta navasta kaareen tais olla 33.5cm ja keulassa 32 joten kaiken järjen mukaan nyt olis joka nurkka sen 32cm. Tuohon korkeuteen muuten vaikuttaa paljon se, että saako takana jouset kunnolla paikalleen/omaan koloonsa.

Nyt kun säätömutterit on pois, niin jouset heiluvat kun perä on ilmassa. Sai olla tarkkana kun laskin perän alas, että jouset tosiaankin ovat siellä koloissaan. Yläpuoli on helppo, siellä on kunnon syvä kuppi mutta alapuolella ei ole ja sekin on reunoiltaan pyöreä joten herkästi jousi jää väärään asentoon.

Huomasin sellaisen, että takaiskarit olivat toisiinsa verrattuina erimittaiset, joten ruuvasin pidemmän iskarin lyhyemmän mittaiseksi. Sama homma oli keulassa, ja siellä säädin korkeuden kiinnijämähtäneen iskarin mukaan. Eli kaikki 3 muuta tolppaa toimii säätöineen... Aloin nyt vaan jälkikäteen miettimään, että onkohan auto nyt vaaterissa? En muista, että teinkö vuosi sitten niin että ensin laitoin mitalla tolpat samanmittasiksi/akseli, ja säädinkö jälkikäteen kun näin että millä korkeudella joka nurkka oli, vai säädinkö vain sen mukaan että joka nurkka meni eka säätöä alemmaksi. No, huomenna selviää kun pääsen ajelemaan, nyt ei enää jaksanut.

Ja sitten toi akku ja sähköhomma. Ensinnäkin toi sireenihomma, en testaillut vielä muuta kuin että otin sen sulakkeen pois (piti olla tosiaan 5A sulake, siinä oli 30A...) ja kokeilin mitata yleismittarilla että minkä verran sen läpi menee virtaa. Näytti nollaa, niinkuin esimerkiksi valojen sulakkeiden kohdalta --> mittasinko väärin, virrat eivät olleet päällä? Mittasin noi valojenkin virrat, tai siis olisin mitannut, siksi että epäilin että olisko niissä FL-valojen swapin yhteydessä tullut joku oikonen.

Mutta sitten hoksasin, sen jälkeen kun olin asentanut alustan, että laturi on lämmin, moottori oli kylmä ajon jälkeen mutta laturi oli lämmin. Varsinkin siitä rullan kohdalta. Mitäs se nyt sitten meinaa? Ja muistin viime talvelta tän keskustelun, onko nämä asiat nyt jotenkin toisiinsa yhteydessä (en ropannut talvella tuota sen kummemmin):

---

Latasin pari päivää akkua, ja nyt kun laitoin sen paikalleen niin pidin autoa siinä käynnissä samalla kun kytkiskelin valojen sähköjä kuntoon. Aikansa se otti, ja siinä samalla kuuntelin että onkohan prkl laturista menossa laakerit, tjt, kun tyhjäkäynnillä kuului jakopäästä sellainen laahaava ääni. Ei mikään voimakas, mutta kuitenkin. Autolla on ajettu vajaa 230tkm, jakopää rempattu ihan ajallaan, mut laturista en osaa sanoo että onko se alkuperäisessä kunnossa.

Mistähän se voisi tulla, tuskin ainakaan niistä rullista?

Laturin vapaakytkin voisi aiheuttaa ääntä.
Tai sitten jokin niistä moniuraremmin muista pyöristä.

Tuolla keskustelua aiheesta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1920.0

Semmonen hankaava ääni? Vapaakytkin löytyy noista kaikista latureista, oli bensa tai diesel. Voi olla joku ohjainrulla tms. jos vapaakytkin on kunnossa. Noista tosiaan menee noita vapaakytkimiä ajan kanssa.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Laturi itsekin voi vuotaa virtaa maihin, mutta että se lämpenisi siitä pitäisi virtaa ja sitä kautta tehoa olla jonkin verran.

Et sitä vuotovirtaa vielä mitannut?

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
En jaksanu ja kehdannu vielä. Pitää huomenna jatkaa siitä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Onko tuossa vuotovirran mittaamisessa sen kummempaa - pitääkö olla avain lukossa tai ovet lukossa jne?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

Proturbo  Autodiagnoosi