Mitä kannattaisi tehdä jos haluaisi parantaa B230F:n ominaisuuksia käyttöautossa väännön ja kulutuksen osalta? Ei huipputeholla niin väliä. Oletus on tietenkin että kaikki huollot on tehty eli kaikki tehtaan lupaamat newtonit ja hevoset olisivat tallella.
Vakio puristukset 9.8. Jos lisäisi 11-12 luokkaan vai meneekö jo yli? 10,5?
Eikö tämä lisää alavääntöä ja tehoa ylhäällä? Samoin myös polttoaineen kulutus teoriassa laskisi lisääntyneen alaväännön myötä? Nakutusherkkyys lisääntyy mutta lieneekö ongelma LH2,4 vakio sytkällä jossa ei ennakko ole mitenkään erityisen aikaisella? Ja onhan nakutusherkkyyden vähentämiseenkin keinonsa.
Vakioarvot olisi 185Nm @ 2600rpm. Jos saisi +200Nm samoilla kierroksilla, voisi olla aika miellyttävä kone käyttöautossa.

Nyt meinaa tää B200F:n 155Nm @ 2900 häiritä siihen malliin maantiellä että halu isolohkon vaihtamiseen on iso.

(Huom, en yritäkkään kysyä miten tätä mopo moottoria saisi paremmaksi

)
Käykö muuten mikä tahansa B230 lohko tuohon tilalle?
Ei niinkään väliä montako sekuntia menee 0-100km/h vaan vaivattomalla maantieajolla ja pienemmällä kulutuksella.
Eli pähkinänkuoressa, tämän virittämisen idea hyötysuhteen parantaminen ja tehon optimointi käyttöalueelle