Nyt sitten on vaihdettu IMM (by Biltema). Otin vaihtaessa myös riskillä akun kengän irti (ennen aina seonnut tyhjäkäynti akunirrotuksesta pariksi viikoksi).
Tulos:
-Hyvä kun pysyi tyhjäkäynnillä ja savutti pirusti ja haisi rikkaalle.
-Sammui kun tallista ulos yritin.
-Ei ottanut kierroksia vaan pätki kun kaasua antoi... tuntui kuin tukehtuisi ja joutui houkuttelemaan kierroksia ylös
-Vähän aikaa tuossa pihalla ollessaan tyhjäkäynti rupesi tasaantumaan, niin että pysyi käynnissä.
-Lähdin ajelulle. Kengurumenoa, pätki pirusti ja ei ota kierroksia. Vähän matkaa ajettua hieman parani. Kuitenkin vielä kun täyttäkaasua tarjosi niin tukehtui.
-Taas jonkun matkaa ajettua, ottaa täydetkin kierrokset (lenkki motarilla).
-Ajelin noita pikkuteitä vaihtelevia kierrosalueita/vaihteita yms. mutta tasakaasulla ajettaessa nykii ja pätkii. Jos antaa reilusti monoa, niin sit kylä lähtee.
-En tiedä onko toiveajattelua, mutta tehoja/vääntöä tuntuu olevan enemmän.
-Positiivista, tyhjäkäynti ei seonnut akun irrotuksesta. Näin ei ole käynty kertaakaan puoleen vuoteen.
Pitää varmaan pari päivää ajella noin ja kattoa oppiiko boxi säädöilleen. Antoi kuitenkin vielä vikakoodia 2-3-1, mutta sama koodi tulee laihasta ja rikkaasta (epäilykseni ollut, että kone käy laihalla). Viikkoa pidempään ei viitti odottaa, että saapi tuon IMM:n palauttaa kauppaan, jos tuokin viallinen.
Edit.20:45
Nyt kotimatkalla sytty lambdavalo?? Vikakoodit 2-3-1 ja 2-2-1 (Fuel trim (lambda control) too lean at part load). Mitähän tämä nyt on? Pätkiminen rupes jo hieman tasaantumaan täs matkal.
Kiva vaan ku piti jatkaa matkaa ja lipsahti käsi avaimelta ennen ku auto starttas, ni tulpat kastu. Prkl...malttia...vähän aikaa ku odottelee niin kyl käynnistyy...auto rupee jo olee aikasten vilponen...
Edit. 23:57
Ohjeiden mukaan tuo 2-2-1 aiheutuisi ilmavuodosta, alhaisesta polttoainepaineesta tai huonosta IMM:stä. En tiiä... rikkaalle tuo mielestäni ainakin tyhjäkäynnillä haisee. Kai tästä tulee korjaamokeikka...

Auto kyl tuntuis nyt käynnistyvän paremmin, sammuu nätimmin (ei heilu/vatkaa) ja kulku vastaa enemmän kaasun poljentaa.