Enpä lähde tuohon provoosi mukaan. Sieniäkään kun en käytä. Toki jos tässä ruvetaan palkintoja jakamaan, niin sulle sietäs jonku "the dick of the year"-palkinnon antaa. 
Höh! Olet tylsimys, sillä provo päivässä piristää mieltä!

10-11litraa/100km matka-ajo ja pari litraa päälle ton kaupungissa.
Kovalla laatikolla ilmeisesti? Lukemat ovat ihan asialliset, varsinkin Wiinalla.

260hv/405nm. Teho/vääntökäyrät ihan hyvät yms. Mutta kaipa tuolta puuttuu 30% jostain välistä. En mielestäni ole missään vaiheessa sanonut etteikö lastuja tarvittaisi
Ei varmaan pilkkua kannata nussia niin ahkerasti. Itse olen ihan tyytyväinen kun vetää hyvin ja ja pysyy kasassa. Päästöt on nyt mitattu ihan Volvolla.
Wiinalla pitää pästöt ollakkin kunnossa!

Kun katsoin tehokäppyröitäsi, niin siellähän on ihan selviä viitteitä asiasta, ettei kaikki ole kunnossa. Eli siitä, etteivät lastut ole toimivat!

Huomaat varmaan itsekkin kun katsot niitä käppyröitä!
Nuolilla merkkasin pari anomaliaa tuosta käppyrästä ja sutaisin ns. oletetun vääntökäyrän, jos tuota pingausta tai laihalle vetäisyä ei olisi tuossa 2900-4000rpm kohdilla.

Lisäksi tuossa heti 5500rpm jälkeen on selvä viite siitä, että suuttimet ovat tapissaan, jolloin tehot tippuvat nopeasti soppien laihentuessa.
Toisin sanoen, lastu ei toimi oikein! MOT!
Olist luultavasti saanut enemmän ja pidemmälle sitä ruutia tuollakin setillä isommilla suuttimilla.
Kovin tuttuja ovat nuo "kipu-pisteet" noissa paikoissa itsellänikin.
Ja jos käytät bensalastua viinaksilla, niin mitenkäs se kylmästartti menee?
Ja ahkera
, 
kannattaa aina kun jotakin säätää viritettyjä laitteita!

Sillä pilkun törkeällä ja jatketulla seksuaalisella hyväksikäytöllä, välttää laulamasta
virittäjän joululaulua!
Mutta jatka toki mollaamistani 
Ja missä vaiheessa olen mollannut sinua?

Eihän se varmasti ole missään määrin paras ratkaisu kun yleismallisia lastuja kokeillaan ja suutin/imm-combot on ihan sekasin.
No, ei vinokoneen virittämisessä tarvita suutin/IMMu-komboja, vaan valitaan suuttimet siten, että ne riittävät esim. 80% pulssisuhteella tavoitteeseen käytetyllä polttoaineella. :hello:
IMMu valitaan sen mukaan, että sen mittausalue riittää tarpeisiin. Ainoat tarvittavat tiedot ovat suuttimien mahdollisimman tarkka virtaama ja IMMun linearisointi käppyrä, eli jännite/Ilmamassan virtauskäyrä.
Sen jälkeen tehdään settiin sopiva lastu! Ja jos skaalaus ei mennyt ihan nappiin, niin sopeutuma hoitaa homman himaan pienen odottelun jälkeen.
Käytännössä se sopiva IMMu tarkoittaa
aina -012 IMMua tai isompaa, sillä -016 loppuu aivan liian aikaisin.
Täältä lukiessa vaan saan käsityksen linjauksista miten mikäkin on ja mitenkä ei. Esimerkiksi vakio suuttimet loppuu teoriassa 1bar kohdalla mutta kummasti löyty vetoja kun ahdot kerran karkas päälle 1,8bar, 010 imm pers- ja korvatuntumalla toimi piristetyssä ft-koneessa samaten kuin 016, vaikkei 010 imm tollasten suuttimien kanssa pitäskään tulla toimeen...
Vakiosuuttimilla ahtoja 1,8 baaria? Ihan oikeesti!

Voihan se toimiakkin jossain 2000rpm lukemissa, mutta taatusti suuttimet ovat tuolloin täysin levällään.
Suuttimien vaikutusta voi laskeskella tuolla laskurilla.
http://witchhunter.com/injectorcalc1.phpJa omaa dynotulosta voi arvioida tästä.
http://www.enginelogics.com/confirm-your-dyno-results/No, pers-dyno ei tiedä mitään, muulla kuin hehtaariluokalla, sillä -016 ja isompien IMMujen ero on selvä ja sokeakin näkee sen kun tutkii IMMujen virtauskäppyröitä.
Ja me näkevät voimme ihastella eroja tästä.

Eli väität vakavalla naamalla, että IMMu ei vaikuta LH/EZK:n toimintaan mitenkään havaittavasti?

Jos näin vakavalla naamalla väität, niin sitten sinulla on sopat täysin päin persausta, sillä 016/012 IMMujen ero on käytännön ajossa todella suuri!
Jo pelkästään kuormatiedon muuttumisen vuoksi, ero tulee epätarkan pers-dynonkin kanssa jo ihan selväksi vajaakuormilla.
Enkä nyt yritä mitenkään todistaa etteikö lh:n oikeaan säätöön saaminen olisi ehdottoman kannattavaa, onhan se. Mutta toimivan (l. pihisevän ja sutivan) kokoonpanon aikaansaanti, on mahdollista myös yleismallin lastuilla ja kokeiluilla.
Vakiosetissä kyllä, virisetissä joutuu menemään sen mukaan, mitä lastun tekijät ovat kasanneet.
Jotkut valitsevat oman polkunsa ja tekevät niin kuin haluavat!
Kaikella tällä yritän sanoa, että ei kannata tyhmäillä, ettei joudu tosiaan laulamaan sitä virittäjän joululaulua!