kärsii kyllä, mutta kyllä sen siihen pistää voit. Koneen ja turbon hajotat nopeemmin, muuta hyötyä siitä ei ole.
On siitä se "hyöty", että varaosakaupat tulevat tutummiksi ja sieltä voi alkaa saada alennuksia!

Toinen "hyöty" on amiksien parissa kruisaillessa, kun voi ujelluttaa sitä porsivaa turboa!

Kolmas "hyöty" on kuumempi imu-ilma, joten se automaattisesti vähentää tehoa kuumissa keleissä ja herkistää koneen mukavasti kilisemään!

Tämän kautta se hyöty #1 tulee tutummaksi!

tyhmäkun olen niin mikä siinä saa koneen ja turbon hajoamaan helposti?
Tietämätön korkeintaan, sillä tyhmä ei olisi kysynyt miksi!

Kottarais-suodattimeksikin sitä kutsutaan, sillä kaikki kottaraista pienemmät menevät sen lävitse.
"Parhaimmillaan" se vastustaa, eli aiheuttaa imupuolelle painehäviötä enemmän uutena, kuin jumalattoman paskainen vakio-filtteri.
Mikalle heitetty haaste, selvitä missä tehoissa vakio paneelisuodatin alkaa ahistamaan.
Jotain mitattua dataa™ kiitos. :hello:
Olet myöhässä!

Ehditty mittaamaan jo!

Vakio-paneelisuodin tekee 20tkm jälkeen n. 0,15 baarin painehäviön. Puhtaana alle 0,08baaria. Tosin riippuu paljon filtteristä (merkistä).
Vastaavan muotoinen vapari-suodatin teki 0,15baarin painehäviön paketista otettuna!

Tämä kaikki 1 baarin ahdoilla!
Ja toimii se vielä kohtuullisen hyvin 1,5 baarin ahdoillakin!
