0
0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.
Asia selvä, kiitoksia tästä nopesta ja selvästä vastauksesta
13G:ssä hieman modernimpi kompurasiipi kuin 13C:ssä. Ei liene kuitenkaan suurta eroa tuotossa. Vähän paremmin voi spoolata koska hitusen kevyempi. Ajattelin itse kokeilla samaa kun on 13G (Vai oliko se 13T) ylimääräisenä.15G:ssä isompi kompura kuin 13G, muuten sama. Molemmat ovat TDO4HL-sarjaa joten myös turbiinipuoli vähän isompi kuin 13Cssä joka on TD04H-sarjaa. Joudut siis käyttämään HL-sarjan ahtimen mukana tullutta turbiinipesää. 15G:ssä on yleensä suora pesä kartioliitoksella joka on bolt-on 940sen vaiko DP:seen. 13G:ssä taitaa aina olla vino #7 pesä, joka vaatii vastalaipan ja pienen DP muokkauksen. Kompurapuolella tarvii poistaa lukitustappi, kääntää samaan asentoon kuin 13C, ja väkertää kiinnitys hukkiksen kellolle. Muuten bolt-on.
Kummassakin ahtimessa on mielestäni tuollanen DP:n liitos.(Kuva poistettu lainauksesta.)15g on 850:n ahdin.Mutta kiitos selvennyksestä. Ehkä mäkin vielä joskus opin jotakin.
paitsi että tuo on laippa kiinnityksellä kun taas 13C kartioliitoksella, kuten yllä sanottu
Koneremppa tiedossa kieron veivin takia. Suunnitelmissa rakentaa korkeempi puristeinen kone, kestääkö b230f männät samat tehot kun nuo fk:n vakiot? Polttoaineena re85 ja tehotaivoite asettuu sinne 300hv nurkkiin.
Ei kehtaa alottaa uutta aihetta, niin kysytään tässä.Onko kellään tietoa sopiiko 940 modelpassad med ac 60mm cooleri, mitä kl-racingillä myydään -89 760:seen :hello:
Taitaa olla sulla se kapeempi syyläri vaikka ois ilmastointikin?Med AC menee tietysti kumpaankin, mutta ahtoputket pitää olla sitten omansa.
Ilmastointi löytyy, syyläriä päässyt vertaamaan... ahtoputkilla niin väliä ole, jos muuten passaa.
Med AC meinaa sitä että KL:lä että ahtoputkien lähdöt on keskellä cooleria. Joten ota ennemmin se yläpuolisilla lähdöillä oleva malli joka vastaa enemmän sitä alkuperäistä. Ihan 100% bolt-on se coolerihan ei muutenkaan kyllä ole.
Eli BuchkaSpark vs jakajasytkä. Kone tulee siis 240 Volvon keulille, eli tota alkuperäistä päätyjakajaa ei voi käyttää kuitenkaan. Tehotavoite ei mikään hurja ole, mutta taas vahvasta kipunasta ei ole koskaan haittaakaan. Lohkojakaja olis paremman näkönen, mutta taas noissahan on ollut ongelmia kipinän loppumisen kanssa ahdoilla?EDIT: 984 purkki lienee ajoestollinen?