Oliko tuo sarkasmia vai ei? 
Nimim, viimeset 30tkm 13c:llä ilman vesikiertoa
Mielestäni ei tartte, itse olen aina vähän paikallaan käyttänyt ajon jälkeen
Tosiaan käyttöautossa että ei oo rajotinta vasten kumia paljoa poltettu.
Kyllä se oli sarkasmia!

Sinuna laittaisin sen vesikierron toimintaan ja pikaisesti!

30tkm ei kerro öljyjen ja ahtimen kestosta yhtikäs mitään. Sitten kun olet käyttiksellä ajanut sen 400tkm tiedetään asiasta enemmän.

Minulla on 436tkm takana vakioahtimella ja mikaa on taatusti ahtimelle annettu "aikas" mukavasti! (hitusen vaille 180tkm)

Vislaahan se jo hitusen, mutta monella ahdin on vaihdettu jo alle 300tkm kohdilla nätillä ajolla.
Ahtimen sisäinen lämpötila ratkaisee öljyjen kärsimisen määrän ja sitä ei pysty kotikonstein toteamaan.
Tai sitten himassa on petrokemian labra!

Edelleen, miksi se vesikierto on siihen rakennettu? Jäähdytyksen vuoksi on oikea vastaus!

Joku syyhän sille on, sillä valmistaja ei vakio-autoon laita mitään ylimääräistä, sillä se näkyy suoraan auton katteessa.
Sanotaan näin, että ymmärrän suhteellisen hyvin jo pelkän elektroniikan kokemukseni kautta tuon jäähdytyksen merkityksen, sillä kaikki puolijohteet toimivat tehopuolella savulla.

"Rane"-patentit ovat oma lukunsa ja niiden toimivuus on kirjana pirun ohut lehdykkä.
