Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3013 Vastauksia
  • 560417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1274
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #30 : 23.12.2010, 16:53:33 »
kylmillä öljyillä polkemisen uskon olevan todellinen syy mäntien helmojen halkeiluun.

mulla tais väsyä mannänrenkaat kun käytin turbon punaisena.
huohottaa ihan pirusti.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #31 : 23.12.2010, 19:24:52 »
kylmillä öljyillä polkemisen uskon olevan todellinen syy mäntien helmojen halkeiluun.

mulla tais väsyä mannänrenkaat kun käytin turbon punaisena.
huohottaa ihan pirusti.

No joo se se kyllä voi olla. Sitähän ei sitten tiedä miten pitkään on ollut halki, mutta ainakin sen verran että halkeamien reunoilla näkyy enemmän kulumaa, joten jonkun aikaa ainakin ovat olleet.

Mulla meni myös männänrenkaat veteliksi kun hajosi syyläri ja lämmöt nousi. Huohotti myös ihan pirusti ja savutti sinistä, vaikka sylinterit olivat vielä todella hyvät.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2010, 15:23:26 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #32 : 24.12.2010, 11:28:33 »
No niinpä tosiaan näyttivät olevankin. Raportoin aiheesta Stenille ja hän kerkesi jo vastaamaan takaisinkin, että tehdään uusia oikeilla mitoilla. Voisko joku varmistaa, että onhan oikeat mitat: reikien keskeltä keskelle pituus 136mm, männäntappi 24mm ja kampuran kaulan pään halkaisija 50.6mm?
Paljos stenin ökykanget kustantaa sitten kun saa oikeilla mitoilla?

Jos stage 3 jaksais vielä tän seuraavan kokoonpanon jälkeen panostaa, niin tarvis kangetkin varmaan vaihdella.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Executive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #33 : 25.12.2010, 00:49:52 »
Paljos stenin ökykanget kustantaa sitten kun saa oikeilla mitoilla?

Jos stage 3 jaksais vielä tän seuraavan kokoonpanon jälkeen panostaa, niin tarvis kangetkin varmaan vaihdella.

Kaipa ne jotain kautta sais halvemmallakin, mutta käteisellä ostettuna paikanpäällä hinta oli sama kuin nettisivuilla veroton hinta. Kuitti kyllä saatiin.

Suicidesanta

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #34 : 25.01.2011, 13:52:33 »
mites onko jollain syöttöennakolla kuinka suuri vaikutus huipputehoon ? Luulisin silti, että vaikka sillä ehkä ihan hintsu vaikutus onkin ehkä, niin tuo FAQ:n ohje säätämiseen on paras kö ? siis olettaen tietysti, että syöttöennakko säädetään DIY: tyylillä :D

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #35 : 25.01.2011, 23:28:25 »
Moron vaa!!  :hello:
Mulla 2-kpl.tta "ongelmajätteitä" pihamaalla,jos vaimokeelta asiaa kysytään..
Korinvaihto -82 760farkku TD ja ajoautona -81 244 D6  :pomo:
Ekas ajattelin,mutta onneksi osaan jopa lukea  :D ,että ottasin turbokamat tosta
760 ja laittasin ne tohon 244 koneseen..
Lukiessani tätä foorumia,onneksi viisauduin,etten käyny tekee mitää kyläseppä
asennuksia..  :D
Eli otan tässä lähiaikoina tosta 760 koneen irti ja tutkin mitä se "syönny"
Perstuntumalla siinä on öljynkulutus per.1000km n.2-3litraa  :buck2:
Toi vapari,mikä on 244 nokalla se ei vie kun tonnille korkeitaan litran öljyy.
Ajatuksena olisi laittaa toi TD-kone tohon 244 nokalle.

-Topi
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #36 : 30.01.2011, 19:23:25 »
Moron vaa!!  :hello:
Mulla 2-kpl.tta "ongelmajätteitä" pihamaalla,jos vaimokeelta asiaa kysytään..
Korinvaihto -82 760farkku TD ja ajoautona -81 244 D6  :pomo:
Ekas ajattelin,mutta onneksi osaan jopa lukea  :D ,että ottasin turbokamat tosta
760 ja laittasin ne tohon 244 koneseen..
Lukiessani tätä foorumia,onneksi viisauduin,etten käyny tekee mitää kyläseppä
asennuksia..  :D
Eli otan tässä lähiaikoina tosta 760 koneen irti ja tutkin mitä se "syönny"
Perstuntumalla siinä on öljynkulutus per.1000km n.2-3litraa  :buck2:
Toi vapari,mikä on 244 nokalla se ei vie kun tonnille korkeitaan litran öljyy.
Ajatuksena olisi laittaa toi TD-kone tohon 244 nokalle.

-Topi
Jos nuin paljon syö öljyä tuo td motti kannattasko ennemmin siirtää pelkät turbohilut: pakosarja, ahdin, ösuodattimen siirtojalka,dp tp-pumppu jne tuohon 244:seen ja tekasta öljypohjaan öljynpaluun reikä.
7-satkun öljypohjakun ei sovi 240:iin että se ei suoraan heittämällä mene se td kone sinne 244 keulalle kuitenkaan ;)
Samalla välijäähy keulalle ja penkistä sopiva lappu ja muutoskatastamaan :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4478
  • LH-uuno
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #37 : 30.01.2011, 19:28:38 »
Jos nuin paljon syö öljyä tuo td motti kannattasko ennemmin siirtää pelkät turbohilut: pakosarja, ahdin, ösuodattimen siirtojalka,dp tp-pumppu jne tuohon 244:seen ja tekasta öljypohjaan öljynpaluun reikä.
7-satkun öljypohjakun ei sovi 240:iin että se ei suoraan heittämällä mene se td kone sinne 244 keulalle kuitenkaan ;)
Samalla välijäähy keulalle ja penkistä sopiva lappu ja muutoskatastamaan :)
No eiköhän tuossa ainoa järkevä veto ole ottaa se TD ylös, tutkia syy tuolle öljynpoltolle, remontoida se ja nostaa sitten keulalle, miksi ihmeessä tuommonen umpisohlo vapari pitäsi ahtaa, kun kerran tietää että se jo nykyiselläänkin vie typeriä määriä öljyä? Ja se TD alakerta olisi kovin suotava, niitä on muutamat "kyllä vaparin alakerta on ihan yhtä hyvä"-virittäjät saanut vuoden ajoilla niin puristuksettomiks ettei laitteet toimi. Tähän on hevosmiesten tietotoimiston mukaan syynä männänrenkaiden jumiutuminen öljysuihkujen puutteen vuoksi, mitään muuta eroahan alakerroissa ei olekaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #38 : 31.01.2011, 22:59:01 »
Jos "heitän" noi turbokamat+ym mitä tossa vakio 2.4TD.ssä on tohon
ehjään vapariin kiinni,en  laita mitää cuuleria tms..
ja ahdotkin tossa vakiotasolla.
Lähinnä mulla on ajatuksena vain 10-20hv.n lisäys,vakiovapariin nähden.
Eli.. ihan selekokielellä.. Tuleeko kestään normaalikäytössä ,kun tossa on
ollut aikasemmin puhetta mäntien öljyruiskusta tms.
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #39 : 31.01.2011, 23:01:06 »
No eiköhän tuossa ainoa järkevä veto ole ottaa se TD ylös, tutkia syy tuolle öljynpoltolle, remontoida se ja nostaa sitten keulalle, miksi ihmeessä tuommonen umpisohlo vapari pitäsi ahtaa, kun kerran tietää että se jo nykyiselläänkin vie typeriä määriä öljyä? Ja se TD alakerta olisi kovin suotava, niitä on muutamat "kyllä vaparin alakerta on ihan yhtä hyvä"-virittäjät saanut vuoden ajoilla niin puristuksettomiks ettei laitteet toimi. Tähän on hevosmiesten tietotoimiston mukaan syynä männänrenkaiden jumiutuminen öljysuihkujen puutteen vuoksi, mitään muuta eroahan alakerroissa ei olekaan.

Vapari on EHJÄ ,mutta TD on väljä/kansi/kansipahvi-vikainen
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4478
  • LH-uuno
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #40 : 01.02.2011, 09:47:07 »
Vapari on EHJÄ ,mutta TD on väljä/kansi/kansipahvi-vikainen
Mikä EHJÄ kone vie öljyä litran tonnilla?

Muok: verrokki, mun 650tkm nähnyt väljähtävä d24tic vie öljyä noin puoli tikun mittaväliä öljynvaihtovälillä.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2011, 09:49:13 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1420
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #41 : 01.02.2011, 10:35:50 »
Mikä EHJÄ kone vie öljyä litran tonnilla?

Suurinpiirtein mikä vaan ;D Uusissakin moottoreissa ainakin toijota ja vw sallii öljynkulutukseksi litran tonnilla, muistaakseni 240:kin käyttöohjakirjassa on sallittu kulutus tuo litra tonnilla.
Oma DTIC vie pari litraa tonnilla :o, suurimman osan polttaa ja osan vuotaa ulos ::)
Peugeot Boxer 2,2 HDi
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #42 : 01.02.2011, 11:31:39 »
Kyllä "ehjä" d24t voi viedä 1l/1000km öljyä jos sattuu vaikka:

- Vuotamaan jostain(öljypohjan tiiviste, kampi-akselin stefa, nokka-akselin stefa, venttiilikopan kansi, turbon öljylinjat?)
- Ahdin vetelee viimeisiään niinkuin omassa autossa.

Esim.noista edellä mainituista syistä saattaa öljynkulutus kasvaa eikä se silti mun mielestä ole itse moottorin vika? Missäs kunnossa Topin ahdin on? Kuin öljyinen on koneen kylki ja öljypohja?
« Viimeksi muokattu: 01.02.2011, 11:40:55 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Topi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #43 : 01.02.2011, 14:28:40 »
Turbon puoli koneesta ns.normaali,eli pientä öljyhoitoa saanu,perstuntumalta ehjältä vaikuttaa turbo
-90,745,B230F  -92,440,1.8
Venäläisen kenraalin painajainen,Kiinalainen joka ampuu kuin Suomalainen
Tai Suomalainen joka lisääntyy kuin Kiinalainen. :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #44 : 01.02.2011, 15:05:47 »
Turbon puoli koneesta ns.normaali,eli pientä öljyhoitoa saanu,perstuntumalta ehjältä vaikuttaa turbo

Mistä asti tuo öljy tulee apukuskin puolelta? Venttiilikopasta? Kannen tiivisteen välistä? Ahtimen letkuista? Saattaa meinaan kovat vuodotkin vaikuttaa muuteman desin öljyn kulutukseen...

Mulla tuo turbo oireilee niin että kylmänä pitää aivan törkeetä ujellusta vaikkei edes paljon kuormittaisi ja sitten kun koneen ajaa oikein kuumaksi niin se alkaa polttamaan öljyä. Ei sentään vielä savuta sinistä mutta hajusta huomaa että öljyä palaa... kesällä vois vaihtaa jos se siihen asti vaan kestää :)

Mulla on kyllä jemmassa toinen ehjä t03 mutta kysytään nyt että olisko jollain tiedossa jotain hyvää viritys ahdinta joka menis suoraan tohon vakiosarjaan eikä silti ottais kiinni palkkiin? Eli siis maksimissaan samankokoinen päällisin puolin mutta paremmin hapekasta ilmaa tuottava ja myöskin pitäis sopia tuohon t03-laippaan? :P Mission impossible? Onko 3/4 garrett ulkomitoiltaan paljonkin isompi?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Proturbo  Autodiagnoosi