Periaatteessa se dieselin vääntöhän on pelkkää urbaania legendaa
Nyt on pakko kysyä että mistä ihmeestä tämä kumpuaa? Onko antaa vaikka jotain lähteitä tai perusteita? Maailman kaikki vääntöä tarvitsevat koneet, kuten valtamerilaivat tai junaveturit ovat dieseleitä juuri vääntövoimansa takia. Kukaan ei ehdota niihin bensakoneita koska "dieseleiden vääntö on urbaani legenda".
Samoin karavaanarit ja muut hommaavat mieluusti dieseleitä koska sen vain huomaa heti ajossa ja lompakossa millä sitä vaunua vetää. Rekat, kuormurit, hyötyautot ja jakeluautot ovat dieseleitä, ei bensakoneita.
Itsellä on ollut useita tehokkaita autoja, bensa- ja diesel. Etenkin bensa. Parhaimmissa bensakoneissa, kahdessa niistä 400 heppaa remmiahdettuna, on ollut yhtäpaljon vääntöä kuin nykyisessä 190hv dieselissä.
Ja kun Volvo foorumilla ollaan, jokainen voi vertailla t3, t4, t5 koneiden vääntöjä vastaavaheppaisiin d3, d4, ja d5. Ero on usein merkittävä kuten 300Nm vs 400Nm eli diesel voittaa 33%:lla. Olet myös itse myöntänyt että dieseleissä vääntö tulee alemmilla kierroksilla, eli niillä "arkiajossa" tärkeimmillä. Joten missä se näkyy että dieseleiden vääntö on urbaani legenda?