Jaaha. Lätkässäkin kun tuli turpaan, niin joutaa kirjoittelemaan.
Etuakseli nyt maalia vaille valmis. Sitten kaivelinkin m46:n nurkista, ja rupesin sitä tutkailemaan. Jo aiemmin räpellellessä onnistuin saamaan siitä vaihdevivuston jumiin, ilman kytkinkoppaa veivasin vaihdekeppiä ja kytkimen puoleinen iso päätylaakeri pääsi nytkähtämään eteen, jonka takia synkrorenkaan kiilat hyppäsi pois paikaltaan. Niiden kanssa tapellessa menikin sitten tunteja, mutta nyt toimii. Laitoin "tonnikopan" heti paikalleen tämän kiilaurakan jälkeen, että ei pääse lipsahtamaan vahingossa uudestaan. Viimeisimmäksi tänään aloittelin pitkäkepitystä. Aikamoinen homma etsiä siirtäjätangoille sopivat kulmat ja paikat, 1, 2, 3, ja 4-vaihteet sai toimimaan helposti, mutta pakkivaihteen kanssa sai kikkailla ihan urakalla. No nyt toimii sekin, teknisesti toimiva härveli tuosta tuli, mutta vielä kaipaa itse vaihdekepin ja pitäähän tuota muutenkin vähän hifistellä, kun aika karun näköinen on:

Pistin m40:n, ja m46:n kardaaneineen (240 kardaani) vierekkäin, uhkaavasti näyttäisivät aikalailla saman mittaisislta, että josko laittaisi tuon 240:n jordaanin tuollaisenaan kiinni. Tukilaakerin paikkaa pitäisi muuttaa. Amazonin peräänhän kävi 240:n laippa? Jos näin on, niin tarttis sellaisen. Laatikostakin puuttuu kardaanin laippa, eli sellaisellekin ois tarvetta (se ristinivelmalli, ei se kumikakkara), ja kannatinlaakerin "kehto".
Jaskalle kiitokset vinkistä, nyt on Ignitor hommattu. Alustan ohjauskapulakin tuli. Ei nyt löytynyt mustaa tähän hätään mistään, niin piti tyytyä siniseen:

Vähän heikonlaisesti edistyi homman viikonlopun aikaan, meni oikeastaan koko vkl tuon laatikon kanssa turailemiseen