Itse kysellyt useammalta konttorilta asiaa omaan projektiin. Moottorinvaihdossa sylinterin kansi kuulemma määrää tehot. Itse suunnittelen vaparia 242seen ja koneen teho tehtaan papereissa 190 hp. Eivät hyväksy tehon alentamista ohjelmoitavan ruiskun ja imuilmankuristuksen yhdistelmälläkään. Ei edes penkityksen yhteydessä sinetöitävällä boksilla

. Ja kyse alle kymmenestä hepasta.
Saan sitten kuitenkin laittaa 2.3 16v T*2. Jos tehotodistus on ok. Huom tärkeää, Ei kuulemma lue missään että tehoa ei saisi alentaa. Mutta." Trafin tulkinta ohje käskee konttoreita olemaan kielteisellä kannalla". Ja tuota tulkintaohjetta kuulemma luetaan kuin jotkut sitä toista raamuttukirjaa. Eli asia kuin laki.
Asia kysytty Raision, Jyväskylän, Lappeenrannan, Klaukkalan ja Vantaan alueella. Kaikki konttorit varmistaneet vielä asian trafilta.
Kysyin viimeiseltä vielä seuraavaa. Jos turbotan vaparin ja vaparin ilmoitettu kone teho on jo yli auton korotetun tehorajan yli, saako katsastettua tehotodistuksella omavalmistekoneena. Varmaan arvaattekin vastauksen. Mutta tämähän koskee vain esim. näitä amazoneja ja 24x mallin volvoja vitos tai kutoskoneella Ilman turboa/turbotettuna ja pelkällä muutoskatsastuksella. Jos lupahakemus tehty ja hyväksytty tai vanhat paperit niin sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Ja nyt sitten huomio, kerron tässä vain miten minulle asiat on esitetty ja näytetty viel kirjallisena netistä sekä kirjoista. Meni sitten itsellä suunniteltu kone vaihtoon. No onneksi ehdin perua koneen tilauksen. Nyt sitten mietitään seuraavaa vaihtoehtoa.
Pakko todeta et on tää sellanen muumimaailma että muistunut mieleen se raktoriralli Ranskasta. Sopiskohan volvot tuohon Tilalle. Tääl olis heti kolme lähtijää, tosin kaks kyl hinauksessa