Kulkukoira  Proturbo

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 153133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Etulippa ois puoli vaiheessa, 3 kerrosta 300 mattoa lätkitty. Osanteon alotus oli hidas koska vastusti niin prkl:sti kun geeli jouduttiin vaihtaan toppiin
koska geelit oli tanskassa tulossa *kahvia->  Ekat toppikerrokset kusasi, ei tykänny kun laitto geelin päälle ja toisessa muotinpuoliskassa oli vaan liikaa
irrotusainetta niin tuo toppi kuivuessaan irrottautu kurveista ja homma kusi. Mutta hommat saatiin vihdoin käyntiin. Jos siihen vielä 2 kerrosta pistäis,
mahdollisesti ehkä kuudeskin.


Toppitaistelun väliaikoina värkkäsin takalippaan kiinnitykset romualumiinista, nyt pysyy lippa ominavuin aloillaan autossa.


Käytetystä kulma"rauta" tyyppisestä alumiinista synty tämmöset kiinnikkeet


Kuvassa takahiekkapeltiin ruuvattava takakiinnike. Eka kiinnikkeet liimasin sialla aloilleen.


Sitte kuitua. 3 kerrosta tuli laminoitua.


Kuidutetut kiinnikkeet istuu tiukassa.



Autossa kiinni.

Soittimessa tuli kokeiltua videon toistoa, nyt timanttisimmat ysärihitit kuuluu kuvan kanssa 8)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 97% etulippa tekeillä]
« Vastaus #181 : 10.07.2012, 21:56:06 »
Ja pomps, taas etusivulle muiden kiusaksi :hello: Korisarjan loihtiminen tyhjästä on saatu nyt päätökseen. Koppasin tässä illalla spoikan muoteista ulos.
Täydellisesti onnistu ja muottikin säily ehjänä. Enään pikkukolojen paklaus, kiinnikkeiden teko ja maalarille.

Muutama tiiseri *W-> *tumppuun->





Semmottii. Jos tässä oikeen jaksaa tsempata niin pikkusta vois ulkoiluttaa vaikka sen verran että tulis botnian varikolla käymään. Pitäs etulippaan saada
kannakkeet ja takapönttö hitsata paikalleen, ja ottaa auto liikenteeseen.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012, 22:44:18 kirjoittanut Customer »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Älyttömän homman oot tehny tuon kans kyllä,  -H-. Ja vielä kun lopputulos on siaks jopa fiksun näkönen ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Kiitoksia vain :hg: Vielä kun saadaan autoa madallettua lisää ja jotkut komiat vanteet kultasella keskiöllä ja sopevan leveällä kiiltävällä huulella
niin saa nähdä joko porukka tulee ihmetteleen että mikä ihme tämä on. Eipähän ole muilla. Alkas oleen nyt haaveiden kunnossa tämä, onhan
tähän koriin haettu muotoa jo varmaan 3 vuotta.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2012, 11:35:02 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Likasinta ja tympeintä osuutta tuli tossa tehtyä, elikkä laikkasin rälläkällä spoikasta ylimääräset kuidut. Alkaa olla jo lähellä sitä mitä pitää, eli istuu
aikalailla oikeassa paikassa. Vanhaa peltispoileria jouduin laikkaileen edestä pois ja joudun vielä lisääki. Suikkaisko sitten kokonaan pois, sitä pitää
vielä suunnitella. Eikait siinä kun saa hivoskeltua reunat oikeaan kokoon niin alkais tekemään spoilerille kiinnikkeitä. Vielä saatetaan ehtiä botniallekkin,
mutta radalle ei puolikiinni olevilla spoikilla lähdetä ja mitäpä tuolla mopolla siellä köröttelee ;D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Tottahan toki oikean kameran akku oli tyhjä kun sen olisin tallille ottanut. No kuitenkin pari sovituskuvaa.




Oikealta puolen kanii vielä vanhaan lippaan, kaippa se on sitten suikattava koko höskä pois, näyttää niin leikellyltä jos jättää osan paikolleen.
Sen jälkeen tähän saakin alkaa tekeen kiinnikkeitä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 100% Etulipan sovittelut]
« Vastaus #186 : 16.07.2012, 23:57:47 »
Tässä on tullu kursittua vanha kökkö-kötys peltilippa tunkiolle, oli lopen oikea ratkaisu kylhän se mätäneen oli alkanut. Hiekkapeltin ylöosa on nyt
melkosen lerppu, sillä tuo peltilippahan tuli tehtyä vanhan mädänneen etuhiekkapellin alaosan tilalle. Täytynee hiukka vahvistella ennenkuin siihen
pulttaa tuon lasikuitulirpukkeen. Pieniä peltilipasta aiheutuneita pintaruosteita hivoin pois ja maalasin erittäin jämyä ja paksua ruosteenesto-tyyppistä
kone maalia hiotuille peltipinnoille. Pitäs vielä ruostesuojata lokasuojia varulta kolmannen kerran minun aikana, tuohon viddumaiseen kaariratkasuun
peltien väliin ruutais kotelosuojaa ja sitten kuivattua muihin kaaren osiin kiveniskumassaa kolmatta kerrosta.

Tulevaisuuden varalle tuli jo jatkotoimenpiteitä ajateltua kaarien varalle. Tuo ratkasu on näissä on niin persiistä vrt 740 jossa kaaripelti on vaan yksi
pelti eikä yhtään päällekkäin. Että jos tuo joskus mätii vaikka se ei nyt ruosteessa olekkaan, eikä ennenkään ole ollut kaaren pintapelti ja vaikka siellä
on jo mömmöjä suojana, niin täytyy tehä samantyyppiset kaaret kuin 740. Sitte samalla voi vaikka teettää se show-tason maalipinnankin koko autoon.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 100% Etulipan sovittelut]
« Vastaus #187 : 22.07.2012, 00:34:51 »
Nyt pysyy etulippakin aloillaan ominavuin. Kyljissä samanlaiset kiinnitykset kuin takana ja etuosan päädyin ripustaan pulteilla puskurinkiinnikkeisiin
kun niissä oli valmiit reijät justiinsa oikealla kohdalla.






Huomenna vois ulkona ihmetellä kokonaisuutta ja kuvata paremmista kuvakulmista.

Nyt tehtyjä hommia siis:

-Vanha lippa poistettu kokonaan
-Sen aiheuttamia pintaruosteita poistettu
-maalattu
-kaaria vielä 3 kerta todensanoo kotelosuojattu ja massattu.

-Työtunteja miljardi, elä alota tämmöstä jos ei tosissaan halua jotain mitä ei kaupasta saa.
-Kevät talvella iski superflunssa joka piti työhalut viikon pois
-Sormi poikkinaisena tehty etulipan muojot
-Hartsia mennyt varmaan 20 litraa noin suunnilleen
-Mattokerroksia laminoitu yhteensä noin 17
-Pakkelia menny noin 6 isoa purkkia
-uretaania kanssa jotain 7 purkkia
-pensseleitä 20kpl
-kiinteäävahaa yksi purkki
-euroja luokkaa 200
-kuukausia 8 kpl
-juomaa 30-40 litraa

Alkaa muuten sormikin jo elonmerkkejä näyttää, saa nähdä mikä siitä rojektista loppujenlopuksi tulee kun ei itse ollu kursimassa kasaan..
Lihasvoimat oli alkuun 0% nyt vois sanoa että jo 10% tuntumassa, vähän liikkuu ominvoimin, toisella kädellä avustettuna koukistuu puoleen
väliin koko liikeradasta.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2012, 01:13:24 kirjoittanut Customer »

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 100% Etulipan sovittelut]
« Vastaus #188 : 22.07.2012, 09:17:20 »
Kohta se kova työ palkitaan ku auto on ajossa ja pääsee ihastelemaan sekä fiilistelemään  :P
Halvalla oot tarvikkeita saanu jos tuon verran vaan on eugeneita palanu.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 100% Etulipan sovittelut]
« Vastaus #189 : 22.07.2012, 12:02:52 »
Voipi olla silti että oikea haarukka on luokkaa 250-300€. Mutta ei ainakaan yli kolmea.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Korisarja 300:seen [Lirpakeprogress 100% Etulipan sovittelut]
« Vastaus #190 : 22.07.2012, 17:20:56 »
Ajelin auton pihalle ja pesin sen. Melkosesti oli pinttymää tullut tallissa pintaan, tuntu selvästi karhealta kun pesusienen mikrokuituosiolla hinkasi. Mutta nyt on taas
liponen pinta. Hienoa oli tsuumailla tätä pihalla, yksi haave on nyt käsin kosketeltavissa ja katseltavissa muutenkin kuin tietokoneen ruudulta kun englannin pojat
asentelee lippoja. Kyllä se on nyt upea, tohtii jo sanoa itsekkin, muodot on keulassakin vihdoin kohdillaan ja nyt voi jo keulaakin kuvata vaikka mistä perspektiivistä S*
Ja on tuo sävykin niin S*

Tulppaanipuimuri on kuin kotonaan tasasessa peltomaisemassa:






Pistäkäähän kommenttia lopputuloksesta.

Tässä vois seuraavaksi puuhastella takapönttöä ja suunnitella siihen ulostuloa ja sitten pistää takasin paikalleen ja josko alkuviikosta kävisi ottaan ajoon :pomo:
Lippojen kiinntyksiä pitää vielä hienosäätää. Ja hommailla niihin oikeanlaiset pultit jne. Takalippa roikkuu hiukka liian alhaalla kun lipan ja puskurin välissä on n. 1cm
rako. Kun kukaan ei tullu huomautteleen etulipan pulttiripustuksesta niin kerrottakoon että eiköhän se kestä, etulipasta tuli melkosen paksu, vähän liikaa innostuin
laminoimaan, ja pulttien kohdalle laminoihtin vielä aika isot suikaleet 2mm alumiinisoiroa joka jakaa pultin aiheuttamaa painetta laajemmalle, jottei pultti syö itseään
lipasta läpi.

Tästä lähdettiin alkuvuodesta -09. Auto ollut omistuksessani pari tuntia. Hintaa oli 600€
« Viimeksi muokattu: 22.07.2012, 17:32:17 kirjoittanut Customer »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Upee!!!!  S* vielä kun maalaat lipat niin alkaa näyttää valmiilta  :pomo: Et oo aikaa hukkaan heittäny!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Tästä tuli kyllä paljon hienompi kun osas odottaakkaan  :pomo: Tosi hienoa työtä ja kuten puppet jo sanoi ei oo kyllä menny työtunnit hukkaan!  :hello:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Kiitokset :hello: Kyllähän sitä sai välistä tuumailla että mitäs tästä tuleekaan kun ei ikinä lasikuituhommia tehnykkään. Vähän samaan kastiin meni kuin
auton maalauskin, ikinä ruiskua ennen kokeillutkaan :D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Tuli otettua ainakin vähäksi aikaa liikenteeseen. Koeajoa onkin nyt suoritettu että mitenkä ne lipat pysyy 100kmh vauhdissa. Hyvin tuntus pysyvän.
En tiiä luulenko vaan kun ei oo 9 kuukauteen ajanu, mutta todella kivasti ja keveästi kulkikin sataa, liekö aerodynamiikka parantunut? Voi olla suurimmaksi
osaksi luuloa vaan. Mutta että kyllä sillä oli makia päästellä niin jämäkkä ja tunnokas tuntuma, aiettä tässä on ku pikkupoika jouluna :P Tällä on niin
ilo ajaa että jos kaveri löytyy niin voishan sitä huviksi tulla botnialla pyörähtään.

Autoon on tuli eilen laitettua takapönttö paikalleen, ulostulon muokkasin maahanpäin. Perässä ei ole ollenkaan ulostuloa nyt näkyvissä. Samoten kilven
kiinnikkeet tein eteen, kilpi kiinnittyy nyt puskurin runkoon ettei se lippaa hinkkaa ja rasita turhaan. Etulippaan tuli myös lopulliset etukiinnikkeet tehtyä
kierretangosta. Nyt se istuu jämäkästi paikoillansa ja vois melkeen sanoa että se on siinä. Takalippaa pitää vielä tälläillä vähän paremmin kohdilleen.

Ja voi mahoton että tuo Ai695 soittaakin kivasti.'

Tuota kans mietein että mikä mahtaa olla isoin syy tuohon nytkytykseen kun ajellaan 1500-2000rpm väliä? Onko voimansiirrossa vaan sen verta väliää vai
voisko johtua viimesiään vetelevistä laatikonkannatinpalkin puslista? No puslien kunto ainakin selviää kohta kun lipat saajaan maalarille niin taidan alkaa
irrottaan tuota mätinyttä kannatinpalkkia. Kyrdaaninklemmarit olen tarkistanut ja ne oli tiukalla.

Varashäly/keskuslukkokin heräsi taas henkiin kun kävi ostamassa uudet paristot kaukosäätimeen.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2012, 23:34:47 kirjoittanut Customer »

 

Futurez  Kulkukoira