Etenee etenee

Lokakuussa meni seisontaan. Sen jälkeen tuli pidettyä vapaata auton laittelusta jokunen viikko kun vuosi putkeen oli värkätty joka ilta ja joka viikonloppu.
Muutama viikko sitten tuli aloteltua taas pikkuhiljaa. Nyt on tiputettu koko voimalinja laattialle. Tarkotuksena on ennen kesää fiksailla alustan/voimansiirron
pikku puutteita. Joten tiputin lopen kaikki osat alas; loota/peräpaketti, vetoakselit, kardaani suojaputkineen, vaihteensiirtotanko, kytkin ja pakoputkisto.
Alkuperänen tavote oli kunnostaa vetoakselit, vuotava peräkopan tiiviste ja vaihtaa jarruletkut alustan puolelle. Siinä alko sitte tuntuun että ehkä ois fiksua
vaihtaa kytkinpakettikin uuteen kun se on alkuperänen tehtaan asentama 270tkm ajettu, vaijeri säädetty liki tappiin ja hienoista ravistusta alko tuntumaan
polkimen noston aikana. Fiksuksi ratkaisuksi osoittautuikin sillä levyn niitteihin oli enää matkaa alta puoli milliä. Ja koska peräkopan tiiviste vuoti vähän ja
kytkimenvaihto ei ole ihan niin helppo homma kuin muissa autoissa, ja tiesin tällä alueella muitakin pikku "hifistely" vikoja olevan, niin tiputin kaikki osat alas.
Nyt on fiksailtu:
-vetoakseli nro 1
-osia pesty ja putsattu
-vaihdekeppiteline
-peräkopan lommot oiottu
-perä purettu ja uudet tiivisteet sinne hommattu/tilattu. Toisen vetoakselinlaipan stefa vuosi vähän jonka takia koko perä oli öljypöly-seoksen peittämä.
-downpipe ja sen tukirauta erotettu toisistaan, oli pultit ruostunu totaali jumiin.
Tehtävää:
-vetoakseli nro 2 fiksata. Tämä oli huono ja Aukki toimitti uuden :hello:
-Vaihdekeppi tihittää vaihteensiirtotankoon
-keppitelineen puslat vaihtaa jämäkempiin
-kasata perä uusilla tiivisteillä
-uusi kytkin
-kardaanin tukilaakerit vaihtaa (kuivan kuuloset)
-maalailla osia
Sitten taidan vielä irrottaa taka-akselinkin jarruineen kaikkineen ja viedä hiekkapuhallukseen nyt kun on kerta hipisteleen alettu.
Oikea takapyöränlaakeri on kuiva ja ääntää, joten menee vaihtoon. Jarruletkuissa hienosia hiusmurtumia joten menevät vaihtoon.
Tämän jälkeen pitäs vielä tehä putkisto uusiksi. Uudet osat on hommattuna. Katista tulee pikakiinnitteinen. Liitokset kartiolaipoilla. Keskivaimentajaksi tarttu hetken
mielijohteesta bilteman vapaastivirtaava, takapöntöksi tulee marteliuksen turbovaimennin. Mutkat ja muut putkistonpätkät lähti mukaan biltemasta.
Sitten tämän jälkeen pitäs vielä ennen kesää keretä koelauta vaihtaan. Uudet Hötsistä mukaan lähteneet MTX:n popit odottaa asennusta, peräkonttiin pitäs tehä subikotelo
varapyöräkoteloon, sähkölasit odottaa asennusta ja niin edelleen

Popit nyt ei haittaa vaikka pikkusen kesän puolellekkin venähtäis, kuhan ois syksyllä ihan valmis; tarkotuksena ois hakia amk-koulutukseen ja varmaan erikoistuminen
autopuolelle niin pikkunen pitäs olla iskussa mahdollisille opiskeluvuosille

(siis jos nyt sisään pääsee

)
Semmosta. Nyt kun Samigo nosti aiheen niin voi tieten alkaa taas kuvia jakeleen

Tuossa aijemmin kirjotin tankin "huuru"letkujen vaihdosta. Onnistunu homma muuten, ei enään tule käryt sisään täydellä tankilla.