Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hybridit 2012-

  • 129 Vastauksia
  • 37982 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #45 : 13.12.2011, 19:14:10 »
Eikö toi ole ihan yleinen tapa "haukkua" kaikki mikä ei ole omaa / rahat ei riitä? Tällähetkellä hybridi = Prius ja se nyt jakaa pelkällä olemuksellaan rajusti. Joskus -04 (?) kysyin kundeilta mitä tuumaisivat jos ottaisin seuraavaksi Priuksen, vastaus tais olla eipähän tartte sun kyytiin tulla ;D

Olen koeajanut myös tämän uuden Priuksen ja täytyy sanoa, että en omakseni ostaisi ellen jostain syystä tottuisi japanilaiseen muoviluukkiin, heikkoihin penkkeihin ja kovaan meluun ajettaessa suomalaisilla asvalteilla.

Ennemmin sitä Fisker Karman ostaisi, jos hybridi olisi pakko hankkia kakkosautoksi  :buck2:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #46 : 13.12.2011, 20:10:52 »
Dagens Industrin sivuilla kerrotaan, että V60 plug-in hybridin tuotanto alkaa marraskuussa 2012, ensimmäisenä vuonna pitäisi tuhat autoa pukata linjalta. Hinta 560 000 kruunua.

http://di.se/Artiklar/2011/12/13/253525/Priset-pa-Volvohybriden-560000-kronor/?tr=297289&rlt=1
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #47 : 13.12.2011, 20:22:10 »
Dagens Industrin sivuilla kerrotaan, että V60 plug-in hybridin tuotanto alkaa marraskuussa 2012, ensimmäisenä vuonna pitäisi tuhat autoa pukata linjalta. Hinta 560 000 kruunua.

http://di.se/Artiklar/2011/12/13/253525/Priset-pa-Volvohybriden-560000-kronor/?tr=297289&rlt=1
Tolla Ruotsin hinnalla karkaa kyllä Suomen hinta rajusti...

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #48 : 13.12.2011, 23:11:43 »
Tolla Ruotsin hinnalla karkaa kyllä Suomen hinta rajusti...

Jep, autoveroineen hätyytellään Suomessa 80 tonnia.  :-\

Vaikka ajaisi pelkällä sähköllä, niin kuunaan ei säästä erotusta puolet halvempaan bensa- tai dieselversioon.

Tojotalla on myynnissä jo III sukupolvi Priuksesta, joten olisihan se ollut melkoinen paukku, jos Volvo olisi ensimmäisellä hybridillään putsannut pöydän.

Tietysti pitää odottaa plug-in Priuksen hinnastoa, mutta autolehtien mukaan ollaan veroineenkin 40 tonnin tietämissä ja autoja saa ilman rajoituksia. Tuosta 1000 kappaleen Volvon tuotannosta tuskin montaa liikenee Härmään.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #49 : 14.12.2011, 08:43:47 »
Jos toi 80teur hätyyttely on totta, on pakko sanoa että hyi hemmetti. No tota vähän pelkäsikin että hintalappu on järjetön. Tekniikka ja lyhyet sarjat maksaa.

Olisivat leiponeet tekniikan johonkin kalliimpaan malliin, lisätekniikan hinta ei olisi tuntunut niin pahalta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #50 : 14.12.2011, 09:49:58 »
Sisäpiirin infoo on se että EHKÄ 2012 loppuun saadaan myyntiin Suomessa mutta saa nyt taas nähdä miten siinä menee... En lukenut koko threadia jos tuli päällekäisyyksiä.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #51 : 14.12.2011, 09:52:50 »
tässä vähän nuppitietoa kyseisestä menopelistä ;)

Volvo esittelee ensimmäisenä uuden sukupolven hybridit

 

V60 Plug-in -hybridi on kolme autoa yhdessä

 

Miltä kuulostaisi tyylikäs sportswagon, jossa yhdistyisivät parhaat puolet kolmesta eri autotyypistä? Voit nappia painamalla päättää, minkälaista autoa haluat ajaa:

Sähköauto, jonka toimintasäde on enintään 50 kilometriä.
Energiatehokas hybridi, jonka keskimääräiset hiilidioksidipäästöt ovat vain 49 g/km.
Tehokas ja ajettavuudeltaan innostava auto, jonka yhdistetty teho on 215 + 70 hevosvoimaa, vääntö 440 + 200 Nm ja kiihtyvyys 0 - 100 km/h vain 6,9 sekuntia.
 
Saammeko esitellä maailman ensimmäisen plug-in-dieselhybridimallin. Volvo V60 Plug-in Hybrid saapuu autoliikkeisiin vuonna 2012.

 

- Tämä toisen sukupolven hybridiauto on täydellinen valinta asiakkaalle, joka haluaa vähäpäästöisen auton täynnä ajonautintoa. Tekniikka on vielä kehitys- ja testausvaiheessa. Nyt esiteltävä malli kuitenkin antaa selviä merkkejä siitä, mitä asiakkaat voivat odottaa, kun plug-in-hybridimme saapuu autoliikkeisiin ensi vuonna, Volvon pääjohtaja Stefan Jacoby sanoo.

 

V60 Plug-in -hybridimallin etupyöriä pyörittää viisisylinterinen 2,4 litran D5-turbodieselmoottori, joka kehittää tehoa 215 hevosvoimaa ja vääntöä 440 Nm. Taka-akselilla takavetotekniikka ERAD (Electric Rear Axle Drive) käyttää sähkömoottoria, joka kehittää 70 hevosvoimaa tehoa. Moottori saa voimansa 12 kWh:n litium-ioniakuilta. Autossa on kuusivaiheinen automaattivaihteisto.

 

Kuljettaja voi valita haluamansa ajotilan kojetaulun kolmella painikkeella, jotka ovat Pure, Hybrid ja Power. Diesel- ja sähkövoiman vuorovaikutuksesta huolehtii erityinen ohjausjärjestelmä.

 

- Jotta todelliset autoharrastajat innostuisivat ympäristöystävällisyydestä, heille on tarjottava mahdollisuus ajaa vähäpäästöisellä autolla, joka tarjoaa myös aidon ajonautinnon takaavan adrenaliiniryöpyn. V60 Plug-in -hybridillä on kaikki aidon sportswagonin perinteiset ominaisuudet. Olemme vain viimeistelleet sen edistyksellisellä tekniikalla, joka antaa kuljettajan valita nollapäästöjen, energiatehokkaan hybridin ja vahvan suorituskyvyn välillä, Stefan Jacoby kertoo.

 

 

Kolme erilaista luonnetta
Pure-, Hybrid- ja Power-ajotilat antavat V60 Plug-in -hybridille kolme erilaista luonnetta:

Pure-tilassa auto käyttää mahdollisimman paljon pelkkää sähkömoottoria. Toimintasäde on enintään 50 kilometriä. Jos akku on ladattu uusiutuvasta lähteestä peräisin olevalla sähköllä, hiilidioksidipäästöt ovat nollassa. Akun toimintasäde vaihtelee maaston, sääolosuhteiden ja ajotyylin mukaan.
Hybrid on oletustila autoa käynnistettäessä. Diesel- ja sähkömoottori toimivat vuorovaikutuksessa ja tarjoavat optimaalisen tasapainon ajonautinnon ja ympäristöystävällisyyden välille. CO2-päästöt (EU-yhdistetty) ovat 49 g/km, ja vastaava dieselpolttoaineen kulutus on 1,9 l/100 km. Auton kokonaistoimintasäde on enintään 1 200 km.
Power-tilassa tekniikka on optimoitu antamaan autolle parasta mahdollista suorituskykyä. Diesel- ja sähkömoottori tarjoavat yhdessä tehoa 215 + 70 hevosvoimaa ja vääntöä 440 + 200 Nm. Sähkömoottorin salamannopea tehontuotto edesauttaa auton kiihtymistä 0 - 100 km/h jo 6,9 sekunnissa.
 
Suurin osa eurooppalaisista autoilijoista ajaa alle 50 km päivässä esimerkiksi töihin ja töistä takaisin kotiin. Pidemmillä matkoilla dieselmoottori käynnistyy automaattisesti ja antaa autolle samat ominaisuudet ja toimintasäteen kuin perinteinen hybridi.

 

Useita mahdollisuuksia ja etuja
Kolmen ajotilan lisäksi V60 Plug-in Hybrid tarjoaa useita muita mahdollisuuksia ja etuja:

Kuljettaja voi halutessaan säästää akkukapasiteettia varmistaakseen, että hän voi ajaa pelkällä sähköllä myöhemmin (esimerkiksi kaupunkiin saavuttaessa). Jotta akun varaustaso pysyy riittävänä, auto saa voimaa dieselmoottorista.
Keskikonsolin AWD-painike kytkee sähköisen nelivedon. Perinteisen nelivetojärjestelmän mekaanisesta voimansiirrosta poiketen keskusohjausyksikkö ohjaa tehonjakoa dieselistä voimansa saaville etupyörille ja sähkökäyttöiselle taka-akselille.
Kuljettaja voi auton asetusvalikon kautta määrittää suunnitellun reitin pituuden (lyhyt, keskipitkä tai pitkä). Ohjausjärjestelmä laskee tarvittavan diesel- ja sähkövoiman tasapainon, jotta CO2-päästöt ovat annetulla matkalla mahdollisimman vähäiset.
 
 

Lataaminen kotona
Volvo V60 Plug-in -hybridimalli ladataan tavallisen virtapistokkeen (230 V/6 A, 10 A tai 16 A) kautta kotona tai pysäköintialueella. Latausaika riippuu virtatasosta. Täysi 10 A:n lataus kestää 4,5 tuntia. 16 A:n kanssa aika lyhenee kolmeen tuntiin, kun lataaminen 6 A:n pistokkeesta puolestaan kestää 7,5 tuntia.

 

Jotta matka lähtisi mahdollisimman mukavasti käyntiin, kuljettajalla on mahdollisuus esilämmittää tai -jäähdyttää matkustamo latauksen aikana. Tämä tarkoittaa myös sitä, että auton käyttämisessä voidaan hyödyntää enemmän akkukapasiteettia.

 

Esitoiminnot voidaan ohjelmoida auton asetusvalikkoon integroidun ajastimen kautta tai matkapuhelimella.

 

Erityinen valkoinen koriväri
Volvo V60 Plug-in Hybridin ominaisuuksiin kuuluu myös erityinen Dupontin toimittama valkoinen koriväri. Myös sisustuksessa on useita ainutlaatuisia yksityiskohtia ja värejä tavalliseen V60-malliin verrattuna (esimerkiksi Elmon nahkaverhoilu).

 

Ulkopuolella autossa on useita vähäpäästöistä profiilia korostavia lisäominaisuuksia, kuten kevytvanteet, joilla on poikkeuksellisen matala ilmanvastus, sekä matalan vierintävastuksen Pirelli-renkaat.

 

Volvo V60 Plug-in Hybridin kojetaulua on muokattu, ja se antaa kuljettajalle tärkeitä tietoja esimerkiksi dieselin ja sähkön kulutuksesta, akun varaustasosta ja toimintasäteestä.

 

Auton kanssa voi viestiä myös mobiilisovelluksilla. Auton omistajalla on käytettävissään monia käteviä ominaisuuksia, kuten latauskaapelin kytkemisestä muistuttava toiminto.

 

 

Uutta ja mullistavaa ympäristöystävällistä tekniikkaa

 

- Volvo on esitellyt mullistavaa ympäristöystävällistä tekniikkaa aikaisemminkin. Me esimerkiksi kehitimme katalysaattorin lambdatunnistimella. Tämä järjestelmä on nykyään asennettuna kaikkiin autoihin. Viimeisimmän kehitystyömme myötä osoitamme jälleen johtajuutta ympäristöasioissa, kun tuomme ensimmäisenä markkinoille aivan uudentyyppisen hybriditekniikan.


 

- Yhteistyö Vattenfallin kanssa antaa meille lisää vahvuutta. Olemme sen ansiosta päässeet sähköntuotantoalan sisäpiiriin ja voineet vaikuttaa kehitykseen esimerkiksi puhtaan sähkön ja infrastruktuurin suhteen. Tarjoamme asiakkaillemme myös ilmastoneutraalia sähköntoimitussopimusta, kun plug-in-hybridimme pääsee sarjatuotantoon, Stefan Jacoby kertoo.

 

Saammeko esitellä maailman ensimmäisen plug-in-dieselhybridimallin. Volvo V60 Plug-in Hybrid saapuu autoliikkeisiin vuonna 2012.

2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #52 : 14.12.2011, 15:01:54 »
Oikeasti tuo V60plugari alkaa kuullostamaan todella mielenkiintoiselta, ei miltään köyhällistön karvalakkiecoilulta kuin prius. Toivottavasti hinta ei vaan oikeesti karkaa tonne 80tonniin.

D5 maksaa joku 50tonnia, eli joku 60ke olis vielä varmaan kipurajalla. Ottaen huomioon että jos ilmoitettu päästölukema on verotuksen perusta, niin autoverokin puolet siitä mitä D5sella varustetussa.

Ruotsin hinta 64tonnia + suomen arvoitu autovero about 8tonnia, tarkotais kyllä seittemän kympin ylitystä  :idiot2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #53 : 14.12.2011, 16:27:40 »
Volvon mukaan nyt jo pitkä jono asiakkaita. Puoli vuotta tuotannon alkuun ja 4600 kpl jo tilattu.
 Aika hyvin vaikka auto on kallein sitten Volvo XC90 V8
Toisaalta tuntuu, että tuossa on joku pilkkuvirhe, tiedä sitten.

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20111213/antligen-officiell-volvo-v60-plug-in-hybrid.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 16:53:12 kirjoittanut gubbe »

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #54 : 14.12.2011, 18:24:10 »
Volvon mukaan nyt jo pitkä jono asiakkaita. Puoli vuotta tuotannon alkuun ja 4600 kpl jo tilattu.
 Aika hyvin vaikka auto on kallein sitten Volvo XC90 V8
Toisaalta tuntuu, että tuossa on joku pilkkuvirhe, tiedä sitten.

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20111213/antligen-officiell-volvo-v60-plug-in-hybrid.

Kallein taitaa olla S80 tai Xc70 T6, V8 koneella volvoa ei Suomessa ainakaan ole saanut pitkään aikaan. XC90 r-designikin on reilu 75k tällähetkellä.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #55 : 14.12.2011, 18:44:38 »
Innolla odotan sitä ensimmäistä sormille räpsähdystä hybridiä korjatessa :D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #56 : 15.12.2011, 08:35:47 »
Innolla odotan sitä ensimmäistä sormille räpsähdystä hybridiä korjatessa :D
Mä en kerkeä sitä kokemaan kun duunit vaihtuu vuoden alusta. Harmi sinällään, kovasti sai Q5 hybridi kehuja työkavereilta ja tekniikka on todella mielenkiintoista.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #57 : 15.12.2011, 08:52:30 »
Volvon mukaan nyt jo pitkä jono asiakkaita. Puoli vuotta tuotannon alkuun ja 4600 kpl jo tilattu.
 Aika hyvin vaikka auto on kallein sitten Volvo XC90 V8
Toisaalta tuntuu, että tuossa on joku pilkkuvirhe, tiedä sitten.

Tuolla di.se :n uutisessa mainittiin seuraavaa:

"Volvo har samarbetat med Vattenfall under utvecklingen av den nya hybridbilen. Enligt biltillverkarens beräkningar kommer åtta av tio bilar säljas till företagskunder."

Lieko niin, että suurin osa näistä jo tehdyistä tilauksista liittyy johonkin yhteistyöprojektikuvioon Volvo-Vattenfall?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #58 : 15.12.2011, 11:48:09 »
Mä en kerkeä sitä kokemaan kun duunit vaihtuu vuoden alusta. Harmi sinällään, kovasti sai Q5 hybridi kehuja työkavereilta ja tekniikka on todella mielenkiintoista.

Vaihtuuko työnkuva vai firma? Ihan vaan sillä silmällä, että jos sattuu olemaan paikka jossa huollattaa itse autoa, niin tietää pyytää oikeaa korjaajaa ;)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #59 : 15.12.2011, 12:39:43 »
Vaihtuuko työnkuva vai firma? Ihan vaan sillä silmällä, että jos sattuu olemaan paikka jossa huollattaa itse autoa, niin tietää pyytää oikeaa korjaajaa ;)
Työnkuvaan tulee lisää yrittäjyys. 

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy