Tänään tuli uudet puskurin kannakeraudat....25€ / kpl tuli hintaa. Melko kalliit pellinpalaset, mutta vanhat oli kyllä niin pahat ettei niistä olis edes saanu mallia enää.
Hitsasin näistä J_Tapion ohjeistamana yläpään mutterin kunnolla kiinni, ja vetäsin mustan vasaralakan pintaan. Josko kestäis taas seuraavat 17 vuotta.


Tuleekos tuo puskuripalkki ainoastaan noilla kahdella pultilla kiinni? Kun mulla oli tässä kuvassa näkyvissä kaikissa kuudessa reiässä pultti, mutta onko nuo neljä "lähimmäistä" ainoastaan vetokoukun kannakkeita?

Lisäksi tuolla palkin sisässä oli sellainen vähän kiilan mallinen kikkare, johon tuli pultit alapuolelta palkin läpi. Näkyy tässä kuvassa....onko nekin ainoastaan vetokoukkua varten?

Tein puskuripalkkiin muutaman reiän, josko se ei enää keräisi saavillista **skaa, niinkuin nyt oli tehnyt. Ja ohan se painostakin pois ainakin 100grammaa


Lisäksi tuossa päivällä tuli kännykällä lukaistua Juke-Mazan päiväkirjaa, ja oli niin kauniit vaihteistoholkit, että piti mennä oitis katsomaan missä kunnossa tän vehkeen tulevat vaijerit on. Toinen kumipusla oli ihan ok, mutta toinen oli repeytynyt. Päädyin ratkaisuun tehdä itse erittäin rumat, mutta toimivat puslat POM:mista.

Aamusella kävin heti ensimmäisenä vaihtamassa takarenkaiden tilalle hivenen pienemmät varastosta löytyneet sopivasti kovettuneet yksilöt. Saas nähdä, onko sadekelillä mitään pitoa....kulutuskestävyys ja meteli tullee oleen korkealla tasolla

Entiset oli 235/45, ja nää on 215/45. Paljon paremmin istuu vanteelle, eikä toivottavasti ota kiinni. Hiukan on vielä erisarjaa, kun edessä on 205/40, mut ne on taas liian pienet...keskiarvo olis hyvä.
Keskikonsolinkin purin, ja otin automaatin vaihdevalitsimen ja vaijerin pois. Keskikonsolissa oli sisäpuolella paperitarra "Jonathan"....onkohan se jokin muisto auton kokoonpanoajoilta
