Noni...nysse käy

Pari pikku unohdusta oli sattunu, kuten asiaan kuuluu
Lämppärin toinen vesiletku oli jääny auki, nii ensimmäinen litra pakkasnestettä valui suoraan lattialle. Sikäli onni, että näin, koska se huohotinventtiilin liitinkin oli jääny irti. Tuli huomattua se samalla.
Pikaisten tarkistusten jälkeen innolla vääntään avaimesta.....pyörii...lähti käymään....mutta mitäs **ttua...yks pytty pätkii edelleen.
Ei muuta ku repäseen ykkösen tulppa irti. Helpotus oli kohtalainen, kun huomasin että tulpan posliinieristeestä puuttui puolet. Liekö siinä syy venttiilirikkoon, vai oliko "pojat" jossain pajalla rikkoneet kun olivat kuuleman mukaan puristuspaineita mitanneet.
Joka tapauksessa uudella tulpalla alko pelittään....ja käy ihan kohtuunätisti. Joku nostaja vähän mekkaloi välillä, mut vanhat öljyt oli sellasta kuraa, että eiköhän se siitä parane kunhan uusi öljy pääsee sinne asti. Laturi tai tehostajan pumppu tai joku moniurahihnan pyörä hiukan vikisee, mut eiköhän se kuulu asiaan jo tän ikäsessä historiikissä

Sen verran käytin että termostaatti aukes, ja syylärikin lämpes....tuntuis pelaavan ihan ok. Kaikki varotusvalot sammuu....lambdavalokin sammu ihan nollaamatta koodeja, vaikka se ennen remonttia paloikin.
Viteonpätkä:
)
Raapasin siinä vielä nokkapellin ruostekohdat laikalla puhtaaksi, ja levittelin ruosteenestomömmön vaikuttamaan. Väittäisin, että on Suomen ruosteisin 850:n nokkapelli

Taidan vetästä vaan happopohjat senpäälle, ja koittaa jos hiilikuitukalvolla sais kelvollisen. Etsii sitten paremmalla aikaa ehjän pellin.
)
Niijuu, ja vaihdoin rikkinäisen umpion klasin, ja asensin uudet ruotsista tulleet xenon-look polttimot

Pitkissä olikin paikallaan jotkut 100w polttimot....ihme ettei ollu umpiot sulanu.