Eilen ajeltiin kadulla ja rullilla. Käytiin myös puntarilla...
Auton paino kuskin kanssa
1360 kg 
Penkissä ajeltiin taas ja ihmeteltiin...
Pakopesän vaihto auttoi kyllä pienemmille kierroksille eikä sitä tarvinnut heti ohittaa, mutta kovemmilla kierroksilla ~5000rpm jälkeen pakopaine karkaa edelleen ohi ahtopaineen. Pienempää ahdinta on ohitettava reilusti, ja myös isommasta ahtimesta on päästettävä pakokaasua taivaalle. Muuten pakopaine nousee niin paljon että moottori ei enään toimi.... Eli ahtopainetta ei saa mitenkään järkevästi yli 3 kiloa. Nyt pakopaine on sen 3.5 bar ja tällä säädöllä kyllä toimii hyvin ylös asti, mutta eihän se tällä kannella/nokilla oikein hyvä ole näin. Haaveena oli saada ahtopaine sinne 3.5-4.0 bar ja pakopaine alle ahtojen, mutta ei taida onnistua näillä ahtimilla...
Ehkä tarvis isontaa myös pienemmän kompura puolta... Voi olla että seuraavaksi kokeilen pienemmäksi hx40 superia..

Noh katotaan, onhan tässä taas talvi aikaa miettiä muutoksia.

Mutta täytyy kyllä sanoa että nyt tämä auto on mahtava ajaa myös kadulla! Vetoalue on niin paljon parempi kahdella ahtimella ja pumpun vaihdon myötä ns. "Bonanza" ilmiö on poissa, eli taajamassa ajelukin onnistuu ilman rynkytystä...

Siinä päivän paras veto. Ahtopaine 3.0bar.

Siinä vielä vääntökäyriä eri ahtimilla, millä oon penkissä ajellu.


Pari videota:
https://youtu.be/oygWpcfg_ichttps://youtu.be/gKNAvkvhFnI