Hiukan otan takasin tosta lattian ummistamisesta. Vänkärin lattiassa on joku vanha paikka, mikä sinänsä on ihan ok, mutta en malta jättää


Nuin. Samalla sain hierastua korroosiota pois sisähelmasta peltien välistä.
Kardaanitunnelin takapäässä on poikittainen palkki takapenkin reunassa, joka kiertää tunnelin "katossa" puolelta toiselle.Suht viheliäisen mallinen kappale vaan tehtäväksi. Kolmessa osassa toi muuttui tehtävämmäksi.


Tässä kohtaa täytyy kyllä kehua noita clecoja. Mulle uus tuttavuus,mutta jeesaa peltihommia mielestäni aivan mielettömästi, kun kappaleiden kiinnitys/irrotus on helppoa.


Sitten varmaankin niiden takaiskaritornien suunnitteluun. Kaivoin akselijigin varastosta, leikkelin iskarin yläpäät irti vanhoista lokareista ja aloin jigin kanssa sovittamaan niitä koriin

Hitsailin konttiin tukia pitämään kappaleet paikoillaan jotta saan jigin pois. Apurunko ja tukivarret paikoilleen jotta pääsen kuikuilemaan vähän renkaan liikeratoja.

Koska bc:n alusta ei vielä ole tullut, testasin vakioiskareilla. Kovin on jäykkä eikä meinaa nousta rengas ylöspäin

Miksi?

Eieieieieieiei!

Kuka hemmetin vatipää ei oo tarkastanu liikeratoja aikasemmin?!?
Eikä taida uus alustakaan tilannetta parantaa, päinvastoin.

Pamppu paikalleen, otin jousen pois jotta pääsen käsin käymään liikeradat läpi. Pyörä asettuu ainakin tosi nätisti juuri omalle paikalleen.

Sisään joustolle tarvitsen 85mm tilaa ennen pohjaanlyöntikumia ja onneksi sitä on

Kokonaista 3mm

Haaveilin jo customitukivarsista ja niillä olisin saanut tukivarren linjan siirrettyä keskellä kaarta olevaan korkeimpaan kohtaan, kunnes todellisuus löi vastaan vakaajantangon muodossa. Se kiinnittyy keskelle tukivartta ja sen yläpuolelle jää 3,5cm tilaa eikä sitä pysty siirtämään. Alla kun on vetari. Ainoaksi vaihtoehdoksi näyttää jäävän runkopalkin modaus pohjalevyn yläpuolelle, joka meinaa uutta poikeuslupaa.
Ruikutus seis ja laikka käyntiin. Nyt on paljon enemmän faktaa, minkä kanssa töitä viedä eteenpäin. Ja kuten todettua, peltiähän se vaan on