Josko päivittäisi tätäkin kun tekemisistä on tullut julkaistua lähinnä informaation rippeitä muualla

Edelleen tämä on olemassa ja hilljakseen harrastellut töiden ja muun tekemisen ohella. Auto on saanut olla tallissa, kesäloman alkaessa tarkoitus ottaa käyttöön toden teolla.

Keväästä sain aikaiseksi aloittaa taka-akseliprojektia ihan oikeasti, dneproshinilta hankittu aihio tuli kannettua työpaikalle ja purettua osiksi;


Jarrujen sovittamiseksi takanapojen sivuilta piti snurralla ottaa valuolake pois jolloin satulatkin alkoivat mahtumaan;


Jarruja sovittamiseksi tuli tosiaan hankittua L-M-R:ltä Andersson Steel & Speedin valmistamat jarruadapterit sekä CVI Automotivelta huoltosarjat satuloihin, jotka sisältivät uudet männät ja kaikki tiivisteet;

Taakse tulee S60R/V70R 330mm jäähdytetyt levyt ja etuadapterit mahdollistavat 350mm levyjen käytön. Ei liene tule kenellekään yllätyksenä ettei näiden jarrujen kanssa ehkä laiteta Titaneja

Vanteet vielä mietinnässä, Pegasukset olisi varmat Brembojen kanssa sopivuuden kannalta mutta muidenkin vanteiden alle mahduttamisesta olen toiveita elätellyt

Taka-akselin osat käväisivät mutkan Konkrentilla puhalluskaapissa, jossa vanhastakin tuli melkein kuin uusi;

Päälle tuli sitten harmaata 2k epoksia useampi kerros, kestänee allekirjoittaneen ajosuoritteilla museoleimalle saakka


Viimeisenä tuli avattua satulat pulveria varten;

Kaikissa satuloissa oli enemmän tai vähemmän hapettumaa sisäpuolella ja pulveri oli lähtenyt lohkeilemaan irti. Aika onneton pulverijälki satuloissa vakiona sisäpuolella kun maalattu yhteenpultattuna, sisäpuolella lähinnä vaan ulkopuolen pulverisumut pintana...

Satulat tuli kiikutettua Ruokolahdelle
KaruCoatille pulverimaalaukseen, jossa satulat myös alumiinioksidipuhallettiin. Väriä tuli pohdittua pitkään, käytettävissä oli Prismatic Powdersin ja All Powders Paints LLC:n koko tarjonta, joista jälkimmäisen valikoimasta löytyi Dazzling Titanium - sävy, joka mallikuvissa näytti todella hyvältä ja lähelle alkuperäistä. Pulverin päälle tuli sitten vielä kirkaspulveri pintaa suojaamaan.
Tällä viikolla ne saikin sitten noukkia valmiina



Etrasta uudet pultit mittojen mukaan ja työpaikalle koekasaamaan satuloita ja irrottamaan suojana olleet vanhat pölysuojat ja männät;





Ei voi kyllä sanoa kuin että todella tyytyväinen lopputulokseen

Seuraavana sitten huoltosarjat kiinni ja puolikkaat toisiinsa ni ovat siltä osin valmiit.
Loput taka-akselin osat onkin jo valmiina;

Uudet korihelat, tukivarsien puslat, pyöränlaakerit, jarrukilvet, ABS-anturit ja tietty kiinnitystarvikkeet.
Tallilla onkin jo useamman vuoden ollut hyllyssä uudet jarrulinjat pääsylinteriltä asti.
Seuraava päivitys toivottavasti alle 10kk kuluessa muusta toiminnasta kulissien takana ja niiden paikalleen asentamista. Ehkä jopa erehdyn ajamaan tällä katsastusreissua pidemmän lenkinkin!
