Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Ruuhkamaksut vuonna 2016

  • 155 Vastauksia
  • 45229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #90 : 26.01.2011, 19:07:22 »
Suomessa ei varmaan tollasta Saksan mallia uskallettaisi tehdä. Eikä hirveästi ole tarvettakaan. Pääosin kalusto on tuoretta, joill aktiivisesti liikutaan. Halleista ja talleista kyllä löytyy muutaman vuosittaisen reissun tekeviä kärryjä.

Yksikin pappa ajelee Series II XJ Jaggella -kesät talvet ja auto on kuin uusi. (siis liikkuu korkeintaan kerran kuussa)

Mielenkiintoista nähdä mihin menee. Vapaaehtoinen ekoilu on muotia, sitä kannattaisi puffata rajummin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #91 : 26.01.2011, 19:08:43 »
Suomessa ei varmaan tollasta Saksan mallia uskallettaisi tehdä. Eikä hirveästi ole tarvettakaan. Pääosin kalusto on tuoretta, joill aktiivisesti liikutaan. Halleista ja talleista kyllä löytyy muutaman vuosittaisen reissun tekeviä kärryjä.

Yksikin pappa ajelee Series II XJ Jaggella -kesät talvet ja auto on kuin uusi. (siis liikkuu korkeintaan kerran kuussa)

Mielenkiintoista nähdä mihin menee. Vapaaehtoinen ekoilu on muotia, sitä kannattaisi puffata rajummin.
Muistaakseni meillä on yksi euroopan vanhin autokanta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #92 : 26.01.2011, 19:48:03 »
Muistaakseni meillä on yksi euroopan vanhin autokanta.

Suomi on ohittanut jopa Kreikan, joka on yleensä peränpitäjänä. Autojen keski-ikä Suomessa on 11,6 vuotta ja täällä ajetaan nyt vanhemmilla autoilla kuin koskaan aiemmin. Suomalaisten pitäisi ostaa vuodessa 145 000 uutta autoa, jotta autokannan keski-ikä pysyisi edes nykyisellään.

Suurin syy on tietenkin älytön autoverotus, mutta syiksi epäillään myös suomalaista kansanluonnetta eli täällä ei haluta prameilla hienoilla autoilla.

Lainaus TM:n sivuilta.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #93 : 27.01.2011, 00:05:56 »
[i
Suurin syy on tietenkin älytön autoverotus, mutta syiksi epäillään myös suomalaista kansanluonnetta eli täällä ei haluta prameilla hienoilla autoilla.
[/i]
Lainaus TM:n sivuilta.
Millä täällä prameilet uudella luksusautolla  ELK per..le kun verottaja pitää huolen siitä ettet taatusti sitä halvalla saa, se mistään kansanluonteesta johdu,,tai,,,juu johtuu, Kreikassa pienikin hinnannosto aiheuttaa suurimuotoisen kapinan, Suomessa suurikin hinnannosto aiheuttaa pienimuotoisen itsesäälin,,,kukaan ei valita, ei vaikka vietäis viimeisetkin eurot lompakosta,,,,,,,onkohan syy missä, no meissä suomalaisissa, jotka tyydymme siihen mitä meille sanellaan :o
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 00:07:36 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #94 : 27.01.2011, 08:47:14 »
Suomessa ei varmaan tollasta Saksan mallia uskallettaisi tehdä. Eikä hirveästi ole tarvettakaan. Pääosin kalusto on tuoretta, joill aktiivisesti liikutaan. Halleista ja talleista kyllä löytyy muutaman vuosittaisen reissun tekeviä kärryjä.

Yksikin pappa ajelee Series II XJ Jaggella -kesät talvet ja auto on kuin uusi. (siis liikkuu korkeintaan kerran kuussa)

Mielenkiintoista nähdä mihin menee. Vapaaehtoinen ekoilu on muotia, sitä kannattaisi puffata rajummin.

Heh, Suomessahan on vanhin autokanta Euroopassa (länsi?), kuten tuossa mainittiin.

Muunmuassa sen takia Saksasta saa autoja halvalla, koska niillä vanhoilla autoilla ei pääse enää keskustoihin. Wanhat papat haluavat sinne wanhaan tuttuun kivijalkaleipomoon Marienplatzilla ja autolla pitää ajaa tottakai :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #95 : 27.01.2011, 10:01:15 »
Heh, Suomessahan on vanhin autokanta Euroopassa (länsi?), kuten tuossa mainittiin.

Tarkennetaan hivenen -kalusto jolla aktiivisesti liikutaan on pääosin tuoretta, mikä pitää sellaisenaan paikkansa. Eniten ajavat pitää uusia autoja, eikö? Mut se tarkennus, Helsingin kantakaupungin alueella...

Koko Suomen autokanta on wanhaa, mut itse olen näkevinäni muualla enemmän esim. vanhoja S70/V70 malleja. Täällä taas on uudemmat vallalla -mikä johtunee työsuhdeautojen yleisyydestä ja korkeammasta tulotasosta vs. muu Suomi.

Ennen kuin joku tarttuu -katson "keskustan" havaintopisteestä. Ruuhkamaksu-alueen sisältä-
« Viimeksi muokattu: 27.01.2011, 10:03:10 kirjoittanut D5GT »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #96 : 27.01.2011, 10:29:37 »
Muunmuassa sen takia Saksasta saa autoja halvalla, koska niillä vanhoilla autoilla ei pääse enää keskustoihin. Wanhat papat haluavat sinne wanhaan tuttuun kivijalkaleipomoon Marienplatzilla ja autolla pitää ajaa tottakai :)

Tais mennä vähän leveämmällä telalla? Umweltzone-tarraa ei saa lähinnä diesel-rouskuihin, mutta katalysaattorilla varustetut bensa-autot on ihan ok, ja nehän ovat olleet EU:ssa pakollisia jo 92 alkaen.

Kivijalkaleipomot on kyllä enemmään kuin tosi jees. Suomessa nimi viittaa vaan enemmän tuotteeseen kuin leipomon sijaintiin. Tuli ihan ikävä sakumanian tuoreita ja lämpimiä aamiassämpylöitä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #97 : 27.01.2011, 10:46:21 »
Tais mennä vähän leveämmällä telalla? Umweltzone-tarraa ei saa lähinnä diesel-rouskuihin, mutta katalysaattorilla varustetut bensa-autot on ihan ok, ja nehän ovat olleet EU:ssa pakollisia jo 92 alkaen.

Jos ja kun asia on noin, kyseessä on mun mielestä viherpesty ruuhka/tiemaksu.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #98 : 27.01.2011, 11:06:02 »
Tais mennä vähän leveämmällä telalla? Umweltzone-tarraa ei saa lähinnä diesel-rouskuihin, mutta katalysaattorilla varustetut bensa-autot on ihan ok, ja nehän ovat olleet EU:ssa pakollisia jo 92 alkaen.

Kivijalkaleipomot on kyllä enemmään kuin tosi jees. Suomessa nimi viittaa vaan enemmän tuotteeseen kuin leipomon sijaintiin. Tuli ihan ikävä sakumanian tuoreita ja lämpimiä aamiassämpylöitä.

No eikös näissä yleensä? Eli niinhän se on, että "G-katalysaattori" täytyy olla, niin bensa-autolle saa vihreän tarrat, käytännössä. Dieseleissä on tarkempaa, koska tuo ympäristötarra ja sen väri riippuu hiukkaspäästöistä.

Jatkossahan tuo tiukentuu, tai pitäisi tiukentua.

Kyllähän tuolta Saksasta saa papoilta halvalla juuri vähänajettuja avocorvetteja tms., jolla ei enää pääse keskustaan... tai kohta ei enää pääse :)

Tässä muuten sinulle ensi hätään:

http://www.crustum.fi/cms/index.php?Home&lang=fi

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #99 : 27.01.2011, 12:46:11 »
Jos ja kun asia on noin, kyseessä on mun mielestä viherpesty ruuhka/tiemaksu.

Jaa no, diesel-noki on pahimpia kaupunki-ilman pilaajia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #100 : 27.01.2011, 15:29:50 »
Silti tämän kaiken teknologiahäkkyröinnin ym voisi korvata bensan ja dieselin veroa nostamalla. Bensa kun maksaa esim 2,5e litra, eikä uusia autoja veroteta, ihmiset ostaa uuden, pienikulutuksisen auton ja ajavat vain sen mitä tarvitsee. Olisihan se tietysti kiva nähdä millaisen motikan ne esim tohon ysiin rakentaisi. Pienimuotoinen faradayn häkki/kolhusuoja päälle ja siinähän etsii sateliitteja. Tai sit sulake saattaa palaa kyseisen laitteen virtajohdosta. Mistäs sitä koskaan tietää... Tekniikkaa on aina helppo huijata mutta polttoaineveroa huonommin.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12714
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #101 : 27.01.2011, 17:39:29 »
Silti tämän kaiken teknologiahäkkyröinnin ym voisi korvata bensan ja dieselin veroa nostamalla. Bensa kun maksaa esim 2,5e litra, eikä uusia autoja veroteta, ihmiset ostaa uuden, pienikulutuksisen auton ja ajavat vain sen mitä tarvitsee. Olisihan se tietysti kiva nähdä millaisen motikan ne esim tohon ysiin rakentaisi. Pienimuotoinen faradayn häkki/kolhusuoja päälle ja siinähän etsii sateliitteja. Tai sit sulake saattaa palaa kyseisen laitteen virtajohdosta. Mistäs sitä koskaan tietää... Tekniikkaa on aina helppo huijata mutta polttoaineveroa huonommin.
Näin voisi ajatella, mutta kun ihmiset haluaa asua maalla ja pitää olla neliveto että voi vetää raskasta kärryä. Eikä saisi maksaa niin paljoa kuin hesassa ajaminen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mr Rust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #102 : 27.01.2011, 18:41:45 »
Vai pelätäänkö me että mitä siittä seuraa ?
Taitaa olla näin.
Tai sitten muistellaan jo koulussa opetettua fraasia:" Herran pelko on herran alku".

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #103 : 27.01.2011, 20:14:12 »
Tämä kansa rakastaa veroja ja maksuja. Mikä tahansa gallup, joka pidetään, niin vähintään 70% vastaa, että verot on jees. Tai ainakaan mitään julkisia palveluita ei saa leikata ja sosiaaliavustuksia pitäisi saada lisää.

Ei täältä noiden kyselyiden jälkeen löydy yhtään puoluetta, joka rehellisesti uskaltaisi sanoa, että ½ valtion menoista ja ½ veroista pois.
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ruuhkamaksut vuonna 2016
« Vastaus #104 : 28.01.2011, 16:24:35 »
Jos ajatellaan kuinka moneen kertaan kaikki verotetaan, niin loppujenlopuksi valtiolle menee suurinosa rahaliikenteestä.

Toisaalta, kun rahalla saa ja Volvolla pääsee, niin mitäpä sitä rähinöimään. Elämä on.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy