RallyBaron  Samppasport

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

  • 502 Vastauksia
  • 146477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vaimon auto. Tänään hain. Ilmoituksessa sanottiin olevan 2003, tosiasiassa onkin 2004-malli. Matalapaineturbo, automaatti, täysnahat, autom.ilmastointi, xenonit lyhkäsissä jne jne. Väri on sellanen shampanja/harmahtava. Todella asiallisen tuntuinen ajoltaan.

 Mittarilukemaa 220tkm..vähemmän kun mun autossa :D 118000 ajettu peli, täysi huoltokirja ja jakopääkin on tehty Biliassa vuosien mukaan! Joku on pitäny huolta autostaan.



« Viimeksi muokattu: 28.04.2012, 08:27:16 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vaimon auto. Tänään hain. Ilmoituksessa sanottiin olevan 2003, tosiasiassa onkin 2004-malli. Matalapaineturbo, automaatti, täysnahat, autom.ilmastointi, xenonit lyhkäsissä jne jne. Väri on sellanen shampanja/harmahtava. Todella asiallisen tuntuinen ajoltaan.

 Mittarilukemaa 220tkm..vähemmän kun mun autossa :D 118000 ajettu peli, täysi huoltokirja ja jakopääkin on tehty Biliassa vuosien mukaan! Joku on pitäny huolta autostaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Siistin näkönen laitos.   ;)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 kuvia s. 3,4,6 ja s.8 S40 kuva)
« Vastaus #107 : 28.04.2012, 08:36:28 »
On kyllä oikeesti siistikuntonmen ja todella hyvä ajaa tuollaiseksi pienemmän kokoluokan autoksi. Kävin ajamassa sillä eilen vielä 120km, kyllä tuota ei ihan heti pois vaihdeta.

Tuli eilen kurkittua oman auton jarruja, oikea etukulma on ahdistanu koko ajan pikkasen.  Ihmekö tuo..pölysuoja noussu pois paikaltaan (eka kuva on näköjään kääntyny 90 astetta vastapäivään), vasen puoli ei jumittanu enkä alkanu sieltä mitään aukomaan. Oikea kulma tosiaan melko jumissa, herkistelin sitä aikani ja otin satulan irti sen jälkeen. Siitä sit kiireellä satula kokonaan irti autosta, varaosaliikkeeseen ja kaverin pajalle purkaa satula ja putsaa mäntä.

Nyt on nipussa korjaussarjan voimin, männässä aika paljon syöpymää mutta se ei vuoda. Seuraavia uusia paljoa se ei luultavasti kestä enää eli nesteet tulee läpi kun männän painaa pohjaan, korroosio kun ehti iskeä tuonne männän yläosaan jo. Saas nähdä. Nyt toimii hyvin, jarrupoljin keveni todella paljon, pitää varmaan varuiksi käydä hakee vasempaan kulmaankin korjaussarja niin on kummatki etusatulat kasattu sit uusilla tiivisteillä ja liukuholkeilla. Ei luulis heittoa olevan ainakaan. Eikä ole palojen vaihdon kanssakaan kiirettä, melko reilusti on pintaa vielä.






X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 kuvia s. 3,4,6 ja 8)
« Vastaus #108 : 28.04.2012, 10:52:21 »
Hienossa kunnossa mäntä.   :(

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 kuvia s. 3,4,6 ja 8)
« Vastaus #109 : 28.04.2012, 20:06:47 »
Ei helpottanu vielä. otin oikean takakulman auki. Sisempi mäntä jumissa, tosin ruostetta oli aivan minimaalisen vähän eli sen kanssa ei tarvi huolia vielä. Harmillisena puolena on että joudun tekee tuon takakulman uusiksi, varaosaliike ei tietenkään ollu auki enää siihen aikaan ku jarruja rassasin ja maanantai-aamuna on lähdettävä töihin eli ei ollu vaihtoehtoa vaan laitoin vanhoilla kamoilla nippuun, ja pumppailin linjaan uudet nesteet. Jarrutuntuma parani taas, poljin keveni entisestään. Luultavasti vasemmalla puolen ei ole paikat jumissa koska tuo jarrupoljin on tosiaan herkkä tällä hetkellä ja paniikkijarrutus onnistuu melkein ajatuksen voimalla.

Huomenna jos sais vasemman takakulman kateltua, tänään tosin joutuu juomaan eli saa nähä kuinka vaikeeta on huomenna saada aikaiseksi  :buck2:
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 kuvia s. 3,4,6 ja 8)
« Vastaus #110 : 29.04.2012, 17:54:35 »
Ei helpottanu edelleenkään.. Vasen takasatula:



Ja taas jouduin tekemään homman puoliksi, kun ei ollut sitä korjaussarjaa saatavilla. Eli, oikeaan etunurkkaan on korjaussarja laitettu, ja kolme sarjaa saapi näköjään hakea vielä..ja ne kaikki kolme kulmaa saa ottaa uudestaan atomeiksi. Eli nyt niissä on vanhat, joskin ehjät tiivisteet paikallaan. Uudet aion sinne kuitenki laittaa ja putsaa kaikki osat huolella että saa herkkyyttä ja voimaa jarruihin sen mitä siellä kuuluu ollakin.

Harmi juttu sinällään kun tuo jarruremontti alkoi täysin väärin. Meinasin alkuun vaan herkistellä satulat ja palat, jarrunesteetkin oli tarkoitus vaihtaa myöhemmin kun ei ollut tarpeeksi kamaa varastossa. Jos olis ollu tarpeeksi nestettä' niin olisin aloittanu nimenomaan oikeasta takakulmasta ja homma olis menny puolta vähemmällä työllä. Nyt alotin vasemmasta etunurkasta ja se nyt sitten sattui olemaan juurikin se ainoa kulma jossa ei ollut mitään jumissa.  ::)

Tänään rassatessa aloin muistelee että tuohon autoon piti olla laitettu uudet takasatulat samalla kun kaikki levyt ja palat on vaihdettu. Vasemmasta takasatulasta löytyi tarrakin vielä, valmistettu -08. Ei muuta kun selaamaan huoltokirjaa, kaikki levyt+palat+takasatulat on vaihdettu helmikuussa -09. Ei ole kovin tehokasta suunnittelua nuo jarrut kun tuntuu jokapaikasta päästävän veden pölysuojan sisäpuolelle. Korjaamon omistaja tuota tosin osasi jo varoitella etukäteen, eikähän näyttäny väärässäkään olevan.

Jahka saan korjaussarjat haettua niin kasaan uudet pölysuojat/vesisuojat tiivisteliiman kans paikalleen.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 kuvia s. 3,4,6 ja 8)
« Vastaus #111 : 30.04.2012, 21:01:02 »
Pesu, ja sen jälkeen nostin täyden kaljatölkin auton katolle ja kolhasin sen takalipalla nurin konttia avatessa..  :buck2:






Tarrat paikalleen..paitsi takaluukkuun. Merkit pitää saada ensin pois, ja myllytys sen jälkeen. Sitten vasta tarrat.






Testing testing..eli kokeilin että hyödyttääkö tuota enää edes myllyttää.

Lähtökohta:






Fareclalla hierrettynä:







Kiillotettuna ja vahattuna, harmi vaan ku ehti aurinko karata niin todellista eroa ei oiken näe:






Takaapäin, ei ole kauhean vaikea nähdä että mistä kohtaa ja millainen pätkä puskurista on kiillotettu.




Eli samalla selvis se että laite lähtee myllytykseen ja lasihiontaan. Tuulilasissa alkaa olla pyyhkijänjälkeä sen verran paljon että se on pakko hioa. Samalla sit myllytetään, näkee nyt vaan sitte koska. Toveri kiillottajalla on käsi epäkunnossa, josko tässä kesän aikaan sais kuitenki kiiltoa aikaiseksi.




Ja tällanen napsu, olisko arvauksia että mistä tässä nyt on kyse?  ;)

« Viimeksi muokattu: 30.04.2012, 21:27:02 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Onko tuo dieselpumpun kiristäjän vaeltaminen normaalia?

http://jarkar.hi.fi/kuvat/V70%20TDi%20-99/IMG_0329.MOV

Kone on osalämpöinen, eli ajettu 120km ja ollut paikallaan ja sammutettuna 2tuntia sen jälkeen. Ulkolämpötila 13 astetta.

Aloin vaan miettimään että voisko tuo hihna olla jo tiensä päässä. Jakopää laitettu reilu 60tkm sitten, eli pumpun hihna oliskin pitäny vaihtaa jo. Tuntuu että ajoitus voisi olla myöhällä koska käyntiinlähtö on mun mielestä hiukan huonompi mitä oletan sen olevan. Kylmänä tupsauttaa sinivalkoista, joka tosin on vaan sellainen eka henkäys ja häviää sen jälkeen. Tämän jälkeen ei sinistä tai valkoista tule, mutta kylmällä koneella savuaa/pöllyää pikkuisen ainakin tyhjäkäynnillä. Sekä kylmänä että läpilämpöisenä pakokaasun tuoksu on aika voimakas kun auton pysäyttää mutta jättää käyntiin. Ja tuo kiristäjäkin tekee tuota yhtä ja samaa liikettä aina jaksottaisesti, eli josko se viipottais aina tietyssä kohtaa hihnaa?

Kuuluu muuten tuo ap-pumpun nakutus vielä jonkin verran jos kone ei ole ajolämpöinen.

EDIT: video ei olekaan vielä suoraan katsottavissa, mutta siinä kuvan alapuolella on nuoli josta klikaten videon saa avattua esim mediaplayerilla.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2012, 20:56:10 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Aloin vaan miettimään että voisko tuo hihna olla jo tiensä päässä. Jakopää laitettu reilu 60tkm sitten, eli pumpun hihna oliskin pitäny vaihtaa jo.

Ainakin omassa jäi pölläytykset pois kun laitatin ajoituksen kohdalleen. Samalla kyllä meni remmi ja kiristin uusiksi. Kestää nyt tovin ajella ja lähtee käyntiin myös pakkasella. Ennen "remmiremonttia" teki kuten sinunkin auto. Käyntiinlähtö pitkällä vieterillä ja kitkusi palamatonta dieseliä... Eikä oikeen ollut vetojakaan.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99 kuvia s. 3,4,6 ja 8)
« Vastaus #114 : 04.05.2012, 18:08:10 »
Ei helpottanu edelleenkään.. Vasen takasatula:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

..

Itellä oli oikeas takajarru vielä pahemassa jamassa, sisempi mäntä jotenki kiilautunu vinoo ja jymähtänny siihen. Ei lähteny millää suuntaa eikä toisee vaikka anto kylmää, lämpöä, irrotus öljyä, öljykylpyä ja voimaa. Oli sitte kunnon jurmut levyssäki. Viime syksynä tilasin levyt ja palat joka kulmaa, olishan etulevyt viel menny mut aattelin että uusii nekii samaa konkurssii. Oli sitte niin totaalisee jumissa toi mäntä oikeella takana että kävin vielä hakemassa uudet jarrusatulat motonetistä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Ainakin omassa jäi pölläytykset pois kun laitatin ajoituksen kohdalleen. Samalla kyllä meni remmi ja kiristin uusiksi. Kestää nyt tovin ajella ja lähtee käyntiin myös pakkasella. Ennen "remmiremonttia" teki kuten sinunkin auto. Käyntiinlähtö pitkällä vieterillä ja kitkusi palamatonta dieseliä... Eikä oikeen ollut vetojakaan.

Täytyypä alkaa tutkailee. Onko remmiä ja kiristintä montaa erilaista vai onko ne joka vuosimallissa samat?

X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Pitkästä aikaa taas taksin ratissa, V70 R-Design, D5 ja 205hv. Alkaa työauto olla kohillaan. ;) katotaan jos sais kuvan huomiselle.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Onko tuo dieselpumpun kiristäjän vaeltaminen normaalia?

http://jarkar.hi.fi/kuvat/V70%20TDi%20-99/IMG_0329.MOV

Suht. normaalilta näyttää ainakin mun mielestä. Suunnilleen tuolla tavoin tuo "merkkikynsi" on heilunut koko ajan kun mulla TDI on ollut.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Suht. normaalilta näyttää ainakin mun mielestä. Suunnilleen tuolla tavoin tuo "merkkikynsi" on heilunut koko ajan kun mulla TDI on ollut.

Ok hyvä tietää. Ajattelin että sieltä puuttuu jo hampaita ja heiluu sen takia.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Sisäpuhallin pimen i tänään. Aamulla töistä tullessa toimi normaalisti, sekä automaatti- että manuaaliasennossa. Tänään ei ole reagoinu säätimeen millään tavalla. En ehtiny tutkia vielä. Mitään oireita/vihjeitä hajoamisesta ei ole ollut. Onko kellään kokemuksia? Onko saman sulakkeen takana muitakin toimintoja? Ilmastoinnin ja sisäkierron kytkimet toimii normaalisti.
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

RallyBaron  Samppasport