Carcom Oy  Elekma

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

• 502 Vastauksia
  • 146548 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Se tulee pahenemaan. Säädä välys vaan mahdollisimman nopeesti niin se on eliminoitu.

Miksi se on lämpötilariippuvaista tuo kompuran kytkentä?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Varmaan on jossain joskus lukenu jo vastaus mutta, meneekö nuo T5 jouset heittämällä paikalleen? Eli joutuuko patentoimaan ja soveltamaan?

Niinku pomo sanoikin jo.

Multa saattaa jäädäkin T5 jouset yli, olisko kiinnostusta?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa sheiggi

• Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • Fire Walk with Me

Se välys on niin suuri jossain vaiheessa että kompura saa kiinni justii justii. Ja tässä lämpötila konehuoneessa vaikuttaa toimintaa jo paljon. Tällöin saattaa esim. maantiellä toimii hyvin kun ajoviima viilentää konehuoneen ilmaa, mutta esim. liikennevaloissa seistessä ilma konehuoneessa lämpenee ja magneetti kytkin alkaa luistaa. Myös tästä olen kuullut että kun välys suuri niin jos konepellin avaa niin ilma vaihtuu konehuoneessa ja sitkautta jäähtyy ja magneetti kytkin saattaa ottaa taas kiinni.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Jos ajattelet asian näin. Se kompuran magneettikytkin lämpiää jolloin tartunta katoo. Mitä lämpimämpi keli, sen nopeemmin se katoaa.

Poissa Sipilä

• Grand Luxe
  • **
Niinku pomo sanoikin jo.

Multa saattaa jäädäkin T5 jouset yli, olisko kiinnostusta?

Periaatteessa haluttas ees vähän tiputtaa keulaa, ajelen vaan välillä huonompiinki paikkoihin niin pitää aika tarkkaan kyllä harkita...  :-\ Eihän se vissiin ihan älyttömiä tippus noilla T5 vietereillä?

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Periaatteessa haluttas ees vähän tiputtaa keulaa, ajelen vaan välillä huonompiinki paikkoihin niin pitää aika tarkkaan kyllä harkita...  :-\ Eihän se vissiin ihan älyttömiä tippus noilla T5 vietereillä?
Noilla mun joutilailla jousilla oli korkeus 36cm navasta kaareen. Ja ei ollu löysät jouset.

Poissa Sipilä

• Grand Luxe
  • **
Noilla mun joutilailla jousilla oli korkeus 36cm navasta kaareen. Ja ei ollu löysät jouset.

Niin just, pitäs melekeen mittailla tuosta omasta vakiojousilla jahka seuraavan kerran on peräkontti tyhjänä...

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Se välys on niin suuri jossain vaiheessa että kompura saa kiinni justii justii. Ja tässä lämpötila konehuoneessa vaikuttaa toimintaa jo paljon. Tällöin saattaa esim. maantiellä toimii hyvin kun ajoviima viilentää konehuoneen ilmaa, mutta esim. liikennevaloissa seistessä ilma konehuoneessa lämpenee ja magneetti kytkin alkaa luistaa. Myös tästä olen kuullut että kun välys suuri niin jos konepellin avaa niin ilma vaihtuu konehuoneessa ja sitkautta jäähtyy ja magneetti kytkin saattaa ottaa taas kiinni.

Ymmärtäiskö auto ilmoitella tuollaisesta viasta niillä vilkkuvilla kylmäkoneen ja sisäkierron valoilla?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring

Vissiin about sen 20mm. Ei se ole vielä paha tiputus, tuskin tulee ongelmia ellet ihan metsäautoteitä ajele. Jos kiinnostaa tuo jousisetti niin laittele yyveetä. Tuskin on aivan mahottoman kallis.  :)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Ymmärtäiskö auto ilmoitella tuollaisesta viasta niillä vilkkuvilla kylmäkoneen ja sisäkierron valoilla?
Jostakin viasta se ilmottaa. Yleisin vikahan on se haistelija.
Mutta mittas nyt se välys tarkkaan. Milli on liikaa.

Poissa Sipilä

• Grand Luxe
  • **
Vissiin about sen 20mm. Ei se ole vielä paha tiputus, tuskin tulee ongelmia ellet ihan metsäautoteitä ajele. Jos kiinnostaa tuo jousisetti niin laittele yyveetä. Tuskin on aivan mahottoman kallis.  :)

Minä vähän mietiskelen asiaa ja kahtelen rahatilannetta. Ilmotan sulle sitte.. Jos ei kauhean kova kiire oo päästä eroon jousista?

Poissa Juhispe

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Jos teillä ei tuu -Sipilän- kanssa kauppoja jousista niin minä voisin olla myös kiinnostunut.. :)

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Jos teillä ei tuu -Sipilän- kanssa kauppoja jousista niin minä voisin olla myös kiinnostunut.. :)

Minä kysäisen Sipilältä, laittelen sullee yyveetä kun selviää.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Jostakin viasta se ilmottaa. Yleisin vikahan on se haistelija.
Mutta mittas nyt se välys tarkkaan. Milli on liikaa.

Pitää alkaa tutkii tarkemmin joo. Mun mielestä ei vaan nuo oireet viittaa oikeen siihen magneettikytkimeen. Saa olla vaikka hellepäivä ja autolla ajettu eli konehuone täydessä lämmössään, silti kompura lähtee päälle ja jäähdyttää kylmäaineet. Sitten kun sammutat kylmäkoneen napista, ja odotat 5-10min niin ilmastoinnin saa lähteen taas päälle. Ja tuo alko heti sen jälkeen ku ne valot alko vilkkua. Ilmastointia en käyttämy juurikaan ennen täyttöä, laitoin välillä vaan päälle ettei ihan paikoilleen ruostu.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
Sen välyksen pystyy helposti mittaamaan rakotulkilla, sieltä kompuran päästä konehuoneen puolelta. Olisko ohje mitta ollu 0.4-0.6mm, jos lähempänä milliä, niin liiiiikaaa. ainakin museon puolella oli joskus tuo säätö ohje.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Elekma  Autoracing