Jaa pitäsköhä tänneki päivittää jotaki

Maaliskuussa kävin leimalla. Vikalistalle meni, oikea etujarruletku oli pullistunu ja sumuvalot pitää toimia tai sit olla disabled. No, piuhat irti ja jarruletkun vaihto ja reilu tunnin päästä hakemaan 14kk ajoaikaa.
Auto on toiminu varsin hienosti, ei iteasiassa ole tarvinu tehdä mitään huoltoa kummosempaa pl. edelliset. Talvella tuli kiskottua peräkärryä 6000km

ja pakkastakin oli loskakelistä -32c asti, auton kanssa ei pienintäkään ongelmaa. Ainoa miinus on se että takakontin luukkuun on ilmaantun u ruostetta ikkunalistan kohdalle ja rekkarin kiinnitysten kohdalle..kuinka yllättävää..
Pumpun hihna ja rullat vaihdettiin joulukuussa, sillon ajotus oli oli 2 astetta ennakolla, eli 5,5 astetta liian myöhäsellä ohjearvosta!!! Noh, hiljattain tarkistuksen ja uuden säädön yhteydessä kävi erikoinen juttu. Savutuksesta ja kulusta/kulutuksesta huomas että hihna on venyny ja syöttö taas pielessä. Kilsoja oli kerty ny 24000 uudelle hihnalle. Eiku pajalle ja piuhaankiinni. No..se erikoinen outous: asentajan ohjelma antoi ennakkoarvoksi 6,5 astetta ja ohjearvoksi 8-12 astetta ennakkoa. Näin nuo lukemat/asteikon iteki koneelta aivan selvästi, ja mietin pitkään että miten voin muistaa asian noin väärin; mulla oli selvä muistikuva että viimeksi lukemat oli 2 astetta ja asteikko 5-9 astetta. En alkanu väittelee koneen kassa, ennakkoa 11,5 astetta ja menoksi. 3000rpm asti veti tosi hyvin ja sen jälkeen alko potkimaan vastaan kevyesti..huomasin tän vasta seuraavana päivänä siis. Eli tuon seuraavan päivän aamuna sytty moottorin häiriövalo. takas pajalla..ja kas kummaa, syötön ennakkoa liikaa. Tällä kertaa ohjelma näytti asteikoksi sen saman 5-9 astetta ennakkoa TOISIN kuin ed päivänä jolloin kone näytti 8-12 astetta

Ei muuta ku säätöä. 8,5 astetta ennakkoa ja johan toimii.
Kevväällä kesärenkaita vaihtaessa huomasin että ohjauskulmat ei ole kohallaan enää, kaikki muut kitkat oli edelleen hyvässä kunnossa mutta kuskin etunurkka kulunu liki puolet muita enemmän..kulunut ihan tasaseen eli olisko pystykallistuma ja auraus pielessä..? Hiljattain käytin tolpat irti ja sain vihdoinki järjestettyä pomolle -40 jousisarjan, kaupathan sovittiin vaatimattomasti melkein vuosi sitte..vaihdossa tuli iskaria ja etuvalo ja lupasin hiukka rahaaki lähetellä huittisten suuntaan vielä. Noh anyway, jousten vaihdon yhteydessä klonksautin renkaat "ulkosyrjälleen" kallelleen (siisn napa/tolppa välykset toiseen laitaan) ja nyt tuntus rengas kuluvan tasasemmin, tosin kuskin nurkka syöpyy edelleen pikkasen nopeemmin mutta harvoinpa sitä kotikonstein kulmia kohalleen saakaan.

Pitäs vaihtaa se iskarikierros alle ja viedä kulmien säätöön.
Auto kävi tänään jakoremontissa. Hihna, rullat/kiristimet, vesipumppu ja jäähynesteet. Värinänvaimennin oli ehjä, samalla vaihdettiin se prikka/levy joka
joissakin moottoreissa on kampuran ja dampperin välissä.
Auto on tällä hetkellä myyntiosiossa, hakusessa olis 7-paikkanen auto mutta voipi olla että vaihdellaa tuo vaimon auto ensin ja katotaan miltä tilanne alkaa näyttää sen jälkeen.
Jos joku kaipaa mint condition S40 eka koppaa ni tänne yhteyksiä. Ei ole ilmanen muttei oo huonokaan.